Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@14:10:33 GMT

استارت‌ آپ‌های برتر استان قم معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۴۱۶۲۲

استارت‌ آپ‌های برتر استان قم معرفی شدند

سه استارت‌ آپ برتر استان قم طی مراسمی با حضور مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران و مدیرعامل کانون فناوری اطلاعات قم معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سومین گردهمایی مدیران، اساتید و کارشناسان فناوری اطلاعات عصر امروز در سالن همایش‌های پردیس فارابی دانشگاه تهران در قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران با اشاره به برخی از ویژگی‌های این مجموعه اظهار داشت: اینکه 70 درصد دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند نشان از وجود ظرفیت‌های علمی بالا در این مجموعه است.

غلامرضا جندقی با تأکید بر اینکه پردیس فارابی دانشگاه تهران برای حرکت به سمت عرصه فناوری اطلاعات و مشاغل آن بسترهای مطلوبی را در اختیار دارد، تصریح کرد: اکنون کشور با چالش بیکاری روبرو شده است چراکه دانشجویان بعد از تحصیل فرصت شغلی لازم را در اختیار ندارند.

وی ادامه داد: دنیا در حال حرکت به سمت مشاغل جدید در حوزه فناوری و اطلاعات است به همین علت با استفاده از کانون‌های فناوری اطلاعات می‌توانیم از این مشاغل برای رفع مشکل بیکاری استفاده کنیم.

همچنین در ادامه این مراسم معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه کشورهای توانمند در حوزه فناوری و اطلاعات از پیشرفت‌های اقتصادی مطلوبی نیز برخوردار شده‌اند، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های مختلف برای تقویت حوزه فناوری و اطلاعات استفاده شود.

حمیدرضا شوشتری حمایت از استارت‌ آپ‌ها را یکی از اولویت‌های مورد توجه پارک علم و فناوری استان قم برشمرد و افزود: اکنون این پارک با بیش از 90 مرکز نوآوری و فناوری و دو مرکز رشد فعال حرکت خود را به‌صورت منسجم در راستای حمایت از ایده‌های جدید دنبال می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه طرح‌های درآمدها تحول اقتصادی استان را به دنبال خواهد داشت، مطرح کرد: مکانی در پارک علم و فناوری استان قم برای بررسی و پرداختن به این طرح‌ها اختصاص داده‌شده است که هر ساله نیز به امکانات جدیدتری تجهیز می‌شود.

مدیرعامل کانون فناوری اطلاعات استان قم نیز به‌عنوان دیگر سخنران این مراسم با تأکید بر اینکه بی‌توجهی نسبت به کارهای گروهی علت به موفقیت نرسیدن بسیاری از طرح‌ها و ایده‌ها است، گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در کنار یکدیگر استفاده کنیم طی زمان کمتری به نتایج بیشتری می‌رسیم.

عباس منصور پور با بیان اینکه فعالیت‌های جمعی در تعابیر رهبر انقلاب اسلامی و روایات دینی جایگاه مشخصی دارد، عنوان کرد: اکنون در کشورهای غربی به این آموزه‌ها توجه می‌شود اما برخی از افراد در داخل کشور فقط به بیان این مباحث می‌پردازند.

وی از تلاش‌های انجام‌شده طی دو ماه اخیر برای برگزاری این همایش یادکرد و ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این همایش‌ها بتوانیم جوانان و نوجوانان را به سمت اشتغال‌های جدید در حوزه فناوری و اطلاعات سوق دهیم و به دستاوردهای جدیدی برسیم.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم سه استارت‌ آپ برتر استان قم معرفی شد و با اهدا هدایایی از صاحبان آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

R7854/P1377/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی جداول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که هنوز ابلاغ نشده است، نشان می‌دهد که برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حدود ۱۹ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین بر این اساس وزارت ارتباطات در بخش رشد هزینه‌ای ۱۱ درصد، در رشد سرمایه‌ای ۳۳ درصد و در کل اعتبارات ۳۰ درصد رشد داشته است.

جدول رشد اعتبارات وزارت ارتباطات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳
عنوان دستگاه رشد هزینه‌ای (درصد) رشد سرمایه‌ای (درصد) رشد عمومی (درصد) رشد اختصاصی (درصد) رشد کل اعتبارات
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۱ ۳۳ ۳۰ ۵- ۳۰

برای دستگاه‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است به طوری که پس از ستاد وزارت ارتباطات، بیشترین بودجه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اختصاص دارد و کمترین بودجه به دبیر خانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات مربوط می‌شود و برای شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت نیز اعتباری در نظر گرفته نشده است.

اعتبارات مجموعه‌های ذیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ (اعتبار به میلیارد تومان)
عنوان هزینه‌ای سرمایه‌ای اختصاصی کل
مبلغ رشد مبلغ رشد مبلغ رشد مبلغ رشد
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲,۲۸۴ ۱۱% ۱۷,۱۰۹ ۳۳% ۱۹۰ ۵%- ۱۹,۵۸۴ ۳۰%
پژوهشگاه فضایی ایران ۱۴۶ ۲۴% - ۱۰۰%- ۱۰۰ ۰% ۲۴۶ ۷%
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۵۴۰ ۶% ۱۶۹۱۷ ۴۵% - - ۱۸۴۵۶ ۴۱%
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۴۳ ۱۶% ۱۲ ۵۰۰% ۴۰ ۰% ۱۹۵ ۱۸%
دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ۴ ۱۷% - ۱۰۰%- - - ۴ ۸%-
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۱۰ ۲۱% ۱۶ ۰% - - ۳۲۷ ۱۹%
سازمان فضایی ایران ۹۷ ۵۱% ۱۴۴ ۸۸%- - - ۲۴۱ ۸۰%-
پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ۴۵ ۱۸% ۱۱ ۳۲% ۵۰ ۱۷%- ۱۰۶ ۰%
شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران - - ۱۰ ۰% - - ۱۰ ۰%
شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت - - - - - - - -

بر اساس این گزارش، بودجه در نظر گرفته شده برای پژوهشگاه فضایی ایران ۲۴۶ میلیارد تومان، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۹۵ میلیارد تومان، دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ایران ۴ میلیارد تومان، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۲۷ میلیارد تومان، سازمان فضایی ایران ۲۴۱ میلیارد تومان، پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۰ میلیارد تومان و برای شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت اعتباری در نظر گرفته نشده است.

کد خبر 6087579 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • معرفی همراه اول به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور