Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@09:17:50 GMT

تأکید لاریجانی بر مقابله با پسماند در برنامه ششم

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۴۲۱۱۷

تأکید لاریجانی بر مقابله با پسماند در برنامه ششم

علی لاریجانی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، با بیان اینکه حضور آیت‌الله قربانی نعمت بزرگی برای گیلان و مردم این استان است، اظهار کرد: وی شخصیتی است که خیر آن فقط مربوط به گیلان نیست، بلکه به کشور نیز رسیده است.

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی با بودجه دولتی به ضرر منافع ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی لاریجانی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، با بیان اینکه حضور آیت‌الله قربانی نعمت بزرگی برای گیلان و مردم این استان است، اظهار کرد: وی شخصیتی است که خیر آن فقط مربوط به گیلان نیست، بلکه به کشور نیز رسیده است.

وی افزود: مردم گیلان با وجود آیت‌الله قربانی نباید مشکلی داشته باشند و باید از ظرفیت فکری، منطقی و تاریخی و زحماتی که در انقلاب کشیده است استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان گیلان در چند مورد ازجمله زباله و پسماند پیگیر هستند، گفت: موضوع پسماند در شمال کشور ازجمله گیلان و مازندران بسیار مهم است و باید هرچه سریع‌تر رفع شود.

لاریجانی با بیان اینکه موضوع مقابله با پسماند در برنامه ششم تأکید شده و باید زودتر برای آن علاجی پیدا کرد، تصریح کرد: باید ساز و کاری فراهم شود تا مشکلات سرمایه‌گذارانی که با زباله مبارزه می‌کنند از جمله فروش برق و بالا رفتن تعرفه آنها برطرف شود، البته مجلس نیز از سوی صندوق توسعه ملی به آنها کمک می‌کند.

وی با اشاره به موضوع کشاورزی استان گیلان گفت: بخشی از مشکلات کشاورزی قابل‌حل نیست؛ مانند این موضوع که ما نمی‌توانیم زمین‌های آنها را زیاد کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید چرخه اقتصادی کشاورزان طوری باشد که روستاییان بتوانند دوام بیاورند و با همین یک محصولی که دارند چرخه زندگی و معیشت خودشان را بچرخانند.

لاریجانی با اشاره به موضوع سدها و بحران آب در کشور گفت: با توجه به اینکه میزان بارندگی در استان گیلان خوب است، زیاد معضل کم‌آبی نداریم اما باید مدیریت بهینه آب را داشته باشیم.

وی با اشاره به اجازه رهبر معظم انقلاب در خصوص برداشت 1.5 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی بیان کرد: امیدواریم در برنامه آینده نیز در صورتی‌ که در راستای توسعه اقتصاد روستاییان استفاده شود، چنین مجوزی داده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود بودجه عمرانی در کشور گفت: با توجه به بررسی‌های مجلس، 500 هزار میلیارد تومان کارهای نیمه‌تمام عمرانی در کشور وجود دارد که باید همان‌ها به نتیجه برسند تا بیش از این‌ روی دست دولت هزینه گذاشته نشود.

لاریجانی افزود: با این بودجه‌ای که 20 تا 30 درصد به بودجه عمرانی اضافه می‌شود؛ نمی‌توان کارهای عمرانی را تمام کرد، بلکه باید آنها را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا از توان آنها استفاده شود و بتوانیم کارهای عمرانی را تمام کنیم.

وی تصریح کرد: اگر کارهای عمرانی را به بخش خصوصی واگذار کنیم، یقیناً به منافع ملی خودمان کمک کردیم و از طرف دیگر کمک کرده‌ایم تا کارهای عمرانی زودتر استفاده شوند و از استهلاک آنها کاسته شود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش شب آوا از شبکه باران

روابط عمومی صدا و سیمای گیلان اعلام کرد: سیمای مرکز گیلان با هدف ایجاد نشاط و شادمانی و ارائه اطلاعاتی درباره موسیقی گیلان به مخاطبان برنامه‌ای با عنوان «شب آوا» تهیه می‌کند. 

گزارش، گفتگوی کارشناسی، اجرای خوانندگان، معرفی کتاب و نو آوا بخش‌های مختلف این برنامه را تشکیل می‌دهد.

برنامه «شب آوا» پنجشنبه‌ها از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه از شبکه باران پخش می‌شود.

عوامل دست اندر کار این برنامه عبارتند از: تهیه کننده: فرهاد ورزلدوست، دستیار تهیه: اسماعیل حاجتی، کارگردان تلویزیونی: حمید شیراوژن، مجری: علی آقازاده، تصویربرداران: سید حسن جعفری، علی احمدی، مسعود پژهان، صدابردار: عباس علی اکبری، منشی صحنه: مینا بالیدی و تدوین: بهروز مرادی.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • پروژه‌های عمرانی و زیست محیطی نصف جهان در صف افتتاح
  • آرزوهای دیرینه اصفهانی‌ها در ریل افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیست‌محیطی شهر زندگی
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • پخش شب آوا از شبکه باران
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن