Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@10:46:34 GMT

آخرین تحولات میدانی مربوط به جبهه‎های داخلی یمن

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۴۳۴۱۲

نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله در ادامه پیشروی‎های خود در محورهای مختلف یمن، روز گذشته(سه‏شنبه) موفق شدند بر پایگاه‎های جنوب «جبل‎ریشان» در منطقه موزع استان تعز مسلط شوند.

خبرگزاری فارس: مرکز اطلاع‎رسانی نظامی ارتش یمن و انصارالله در گزارش میدانی خود درباره آخرین اوضاع میدانی مربوط به جنگ و درگیری‎‎ در یمن، به تحرکات نظامی ارتش یمن و انصارالله و دستآوردهای نیروهای یمنی در جبهه‎های مختلف پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله در ادامه پیشروی‎های خود در محورهای مختلف یمن، روز گذشته(سه‏شنبه) موفق شدند بر پایگاه‎های جنوب «جبل‎ریشان» در منطقه موزع استان تعز مسلط شوند.

واحد اطلاع‌رسانی نظامی ارتش یمن و انصارالله اعلام کرد که نیروهای یمنی با انجام عملیات غافلگیرکننده، موفق شدند سه خودرو و بولدوزر نظامی متعلق به ائتلاف سعودی را در شمال منطقه «یختل» در المخا منهدم و یک بولدوزر را با موشک در تپه حریزین در جبهه الهاملی و یک خودروی دیگر را با توپخانه در غرب چهارراه موزع هدف قرار دهند.

نیروهای یمنی مستقر در تعز همچنین مواضع شبه نظامیان را در تپه «فجر» و شمال «البوابه الشرقیه» اردوگاه الخالد هدف قرار داده و تعدادی از تپه‌های وادی موزع و پایگاه‎های نظامی شبه‎نظامیان در الهاملی را گلوله‌باران کردند.

در عملیات نظامی غافلگیرکننده نیروهای ارتش یمن و انصارالله در جبهه مارب نیز خسارت‎های سنگین جانی و مالی به عناصر شبه نظامی تحت حمایت عربستان وارد شده است. یک منبع یمنی گفته که نیروهای یمنی مواضع شبه نظامیان را در تپه المطار در جبهه صراوح هدف قرار دادند.

در الجوف نیز ارتش یمن و انصارالله محل استقرار شبه نظامیان ائتلاف سعودی را در پایگاه «الخنجر» هدف قرار دادند که در پی آن چندین نفر از شبه نظامیان کشته شدند. علاوه بر آن، مواضع شبه نظامیان ائتلاف و تجهیزات آنها در مناطق المصلوب و وقز هدف حملات توپخانه ای قرار گرفته است و مهمات نظامی آنها منهدم شده است.

نیروهای یمنی همچنین موفق شدند تلاش شبه نظامیان برای نفوذ به تپه «القناصین» در منطقه یام در جبهه نهم استان صنعاء را خنثی و خسارت های سنگینی را به آنها وارد کنند.

مرکز اطلاع رسانی نظامی یمن در گزارش میدانی خود در جبهه های مرزی گزارش داد که نیروهای یمنی انبار سلاح ارتش عربستان را در پایگاه «الهنجر» در منطقه عسیر هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند که در پی آن چندین نفر از شبه نظامیان سعودی کشته و یا زخمی شدند.

یگان توپخانه‌ای ارتش یمن و انصارالله همچنین پایگاه «الکرس» در جازان را با شلیک چندین گلوله نابود کردند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۳۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، بنابر گزارش شبکه المیادین، جنبش حماس امروز (شنبه) اعلام کرد که نشست مهمی با حضور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، «جمیل مزهر» معاون دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و «محمد الهندی» معاون دبیر کل جهاد اسلامی و تعدادی دیگر از رهبران این سه جنبش برگزار شد.

بنابر اعلام حماس، این نشست در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی نوار غزه برگزار شد و طی آن حاضرین پایداری مثال زدنی ملت فلسطین که اراده شکست‌ناپذیر خود با وجود نسل‌کُشی توسط رژیم صهیونیستی را به دنیا ثابت کرد، ستودند.

در این نشست همچنین تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری آتش‌بس، عقب‌نشینی فوری و فراگیر نظامیان اشغالگر، آزادی اسرای قهرمان فلسطینی و نیز راهکارهای کاهش درد و رنج فلسطینیان و تقویت پایداری جبهه داخلی در برابر سلطه‌جویی‌های رژیم اشغالگر، بررسی شد.

رهبران جنبش‌های مذکور بر ضرورت توسعه اقدام ملی و میدانی برای ناکام گذاشتن طرح‌های رژیم اشغالگر و تحقق اهداف ملت فلسطین برای دستیابی به استقلال و بازگشت آوارگان فلسطینی تأکید کردند.

حاضران در این نشست همچنین عملیات‌های قهرمانانه گردان‌های مقاومت و یگان‌های آن در رهبری نبرد را ستودند و ضرورت ارتباطات ملی به منظور تقویت وحدت ملت فلسطین و بهره‌برداری از این پایداری را مورد بررسی قرار دادند.

رهبران جنبش‌های مذکور همچنین به فلسطینیان ساکن غزه، قدس، کرانه باختری، اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ و خارج از فلسطین درود فرستادند و علاوه بر آن اوضاع اسرای در بند زندان‌های رژیم اشغالگر را بررسی و بر خواسته ملت فلسطین برای انجام تبادل اسرای جدی و شرافتمندانه تأکید کردند.

به گفته حماس، حاضران در نشست مذکور به جبهه‌های مقاومت حامی فلسطین از لبنان گرفته تا یمن، سوریه، عراق و ایران درود فرستادند و توافق کردند که رایزنی‌ها با بقیه گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج ادامه یابد.

«خلیل الحیه» معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه بامداد امروز (شنبه) گفته بود که پاسخ رسمی دشمن صهیونیستی را در خصوص پیشنهاد جدید برای مذاکرات دریافت کرده‌اند و پس از اتمام بررسی‌ها، حماس پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته