Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد- ایرنا - 'سالم مشکور' تحلیل گر برجسته عراقی نوشت : پایان کار داعش، پایان تروریسم درعراق نیست و ما برای مبارزه با داعش های دیگر به الحشد الشعبی نیاز داریم اما امروز حامیان و خالقان داعش می گویند الحشد باید منحل شود.

به گزارش ایرنا، این روزنامه نگار عراقی روز چهارشنبه در مقاله ای در روزنامه دولتی 'الصباح' عراق نوشت: اینکه بخواهیم پایان داعش درعراق را با پایان تروریسم در این کشور یکی بدانیم، کار درستی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تروریسم درعراق همچنان می کوشد تا با چهره‌ای جدید به عراق برگردد امری که نیازمند هوشیاری و حفظ نیروهایی است که توانستند عراق را از لوث وجود داعش پاک کنند.
مقاله افزود: از جمله نیروهای که از امنیت و خاک عراق محافظت کردند، نیروهای الحشد الشعبی هستند که با فتوای مرجعیت عالی عراق حضرت آیت الله سیستانی شکل گرفتند و توانستند همراه با دیگر نیروها، در برابر پیشروی‌ های داعش بایستند.
سالم مشکور با اشاره به تجربیات و فداکاری‌های الحشد الشعبی در طول سال‌های گذشته و نقش اصلی آن در بیرون راندن داعش از عراق، تلاش برای از میان بردن این نیروی حمایتی عراق را غیرمنطقی دانسته است.
مقاله افزود: الحشد الشعبی از همان ابتدا در چارچوب قوانین عراق قرار گرفت و چارچوب فعالیت آن مشخص شد و تاکنون نیز تحت فرماندهی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق فعالیت می کند.
روزنامه نگار برجسته عراق یادآور شد: بسیج مردمی عراق نه تنها نقش مهمی در بیرون راندن داعش ایفا کرد بلکه فعالانه در به شکست کشاندن تلاش‌های تجزیه طلبانه کوشید و در این زمینه نیز نقش موثر ایفاد کرد.
به نوشته وی، ایفای همین نقش های مهم در دفاع از امنیت و تمامیت ارضی عراق از سوی نیروهای الحشد الشعبی است که سبب شده است درخواست انحلال الحشد الشعبی به خواسته بسیاری از طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و از جمله رهبران جدایی طلب حزب دموکرات کردستان عراق (به رهبری مسعود بارزانی) تبدیل شود.
مقاله افزود: دو عامل اصلی را می توان به عنوان دلیل نگرانی این جریانات از وجود و ابقای الحشد ذکر کرد اول این که این طرف‌ها ممکن است خود جزو متهمان ایجاد داعش و کمک و تجهیز آن و وارد کردن آنها به عراق و یا سوریه باشند.
موضوع جالب توجه آن است که اکثریت کشورهایی که خواهان انحلال الحشد هستند درعین حال از احتمال ظهور و پیدایش نسخه جدیدی از داعش نیز سخن می گویند، آیا این دوگانگی موضع جز به این معناست که آنها به دنبال زمینه چینی برای ساماندهی یک تشکیلات تروریستی جدی هستند؟
مساله دوم از سالم مشکور این است که اغلب آنهایی که خواهان انحلال الحشد الشعبی هستند به محور منطقه‌ای _بین المللی مخالف با ایران گرایش دارند و می خواهند که عراق میدان درگیری آنها با این کشور باشد.
به نوشته او، این طرف ها هم چنین ادعا می کنند الحشد الشعبی بازوی حمایتی ایران در عراق است اما چنین نگرانی هایی در زمانی که الحشد نیرویی سازمانی و قانونی تحت امر فرماندهی کل نیروهای مسلح است، کاملا بی معنا است.
روزنامه نگار برجسته عراقی با اشاره به تنوع دینی، مذهبی و قومی نیروهای الحشد الشعبی و توانایی‌های جنگی‌ بالای این نیرو، نوشت: الحشد الشعبی موفق شد مقابل عوامل داخلی و خارجی تهدید امنیت و یکپارچگی ارضی عراق بایستد و آنها را ناکام بگذارد، اگر عراق از سال 2003 (اشغال عراق از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی) از چنین نیرویی برخوردار بود از بسیاری از مصائب و خسارت‌های انسانی و اقتصادی این سالها مصون می ماند.
خاورم**380** 1064

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین جزئیاتی که از ریز مبادلات ایران و عراق منتشر شده مربوط به ۹ ماهه ۱۴۰۲ است که نشان می‌دهد در این بازه زمانی، حدود ۲۰ درصد از تجارت ۷.۳ میلیارد دلاری ایران و عراق به صادرات گاز اختصاص داشته و مابقی کالاهای غیرنفتی و مصرفی بوده است.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، در ۹ ماهه پارسال، علاوه بر گاز، محصولات فولادی، پلاستیکی، لبنی، معدنی فلزی، صنایع تبدیلی، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران به عراق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق

کد خبر 847420 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات تجارت خارجی عراق

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض آمریکایی نیرو‌های نیابتی ایران هستند!
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • ادعای تحلیلگر آمریکایی درباره دانشجویان معترض: نیروهای نیابتی ایرانند! | فیلم
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • ببینید | تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض، نیروهای نیابتی ایران هستند!