Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان – ایرنا – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: سهم این استان از مجموع منابع 1.5 میلیون دلاری آیین نامه توسعه و اشتغالزایی روستایی بر اساس شاخص ترکیبی جمعیت روستایی، نرخ بیکاری و عکس درآمد استان 2.38 درصد تعیین شده است.

محمدرضا یوسفی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 1.5 میلیون دلار معادل 60 هزار میلیارد ریال به سهم مشارکت بانک ها از محل منابع صندوق توسعه ملی به صورت سپرده گذاری نزد موسسه های عامل با نزخ سود صفر درصد برای اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: سهم بخش کشاورزی و منابع طبیعی از اجرای این طرح، 45 درصد تسهیلات، صنایع و معادن کوچک 10 درصد و فعالیت های خدماتی و فناوری اطلاعات 15 درصد لحاظ شده است.
یوسفی اظهار کرد: سهم بخش گردشگری 10 درصد، صنایع دستی و فعالیت هیا فرش دستباف 10 درصد، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر هم 10 درصد پیش بینی شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: 50 درصد از سرجمع منابع در اختیار استان ها و 50 درصد دیگر به صورت ملی کارسازی خواهد شد.
استاندار زنجان هم پیش از این گفته بود: سهم این استان از 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات پیش بینی شده کشور برای توسعه و اشتغالزایی روستایی به 2 هزار و 850 میلیارد ریال رسید.
درویش امیری اعلام کرده بود که بر همین اساس سهم ابهر با جمعیت روستایی 25 هزار و 414 نفری به 176 میلیارد ریال، ایجرود با 36هزار و 642 نفر به 255 میلیارد ریال و خدابنده با 129 هزار و 572 نفر به 902 میلیارد ریال می رسد.
استاندار زنجان گفت: سهم خرمدره با جمعیت روستایی 12 هزار و 583 نفر به 87 میلیارد و 600 میلیون ریال و زنجان با 90 هزار و 431 نفر به 629 میلیارد و 600 میلیون ریال می رسد.
وی خاطرنشان کرد: سهم سلطانیه با جمعیت روستایی 29 هزار و 480 نفر به 205 میلیارد ریال، طارم با 46 هزار و 641 نفر به 324 میلیارد ریال و ماهنشان با 39 هزار و 425 نفر به 274 میلیارد ریال می رسد.
مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان هم اعلام کرده است که تا پایان آذر سال جاری آیین نامه اجرایی این تسهیلات به استان ها برای اجرا ابلاغ می شود.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور

معاون وزیر صمت گفت: سال گذشته ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد مجید فولادگر امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در دیدار با استاندار خراسان شمالی، اظهار کرد: لازم است تسهیلات به صورت هدفمند هدایت شود تا شرکت یا واحد صنعتی برای خریداری و تأمین ماشین‌آلات خود مبادرت کند و در نهایت به تولید برسد.

وی افزود: سال گذشته ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور پرداخت شد.

معاون وزیر صمت تقویت بازارهای خارجی و افزایش مراودات بین‌المللی با هدف افزایش صادرات را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: این وزارتخانه تلاش دارد میزان تولیدات را به برکت شعار سال با اجرای برنامه‌های مختلف با همکاری‌های بین بخشی افزایش دهد.

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه، ناترازی منابع و مصارف بانک‌های استان را مورد توجه قرار داد و بر نیاز استان به خط اعتباری ویژه تاکید کرد و گفت: برای حرکت قوی و تحقق جهش تولید در استان نیاز است تا خط اعتباری ویژه در نظر گرفته شود که در جلسه هیئت دولت نیز این مهم برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان، مطرح شد.

وی اضافه کرد: با وجود محدودیت منابع خراسان شمالی در بسیاری از شاخص‌ها رتبه برتر کشور را دارد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به شناسایی ۱۳ زنجیره ارزش راهبردی در استان، تاکید کرد: تکمیل این زنجیره‌های ارزش در استان، ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد تا در ابعاد مختلف، توسعه رخ دهد.

حسین‌نژاد ضمن برشمردن فرصت‌های استان و فراهم شدن زیرساخت‌های برای سرمایه‌گذاری، ادامه داد: حذف تعهد ارزی برای صادرکنندگان استان در جلسه هیئت دولت درخواست شد تا زمینه و رغبت برای ورود بیشتر سرمایه‌گذاران فراهم شود.

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان، تخصیص آن را در پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان مهم عنوان کرد.

استاندار خراسان شمالی اهمیت و نقش محدودیت‌های انرژی بر تولید و صنایع استان را دانست و تاکید کرد: محدودیت انرژی موجب ضربه به تولید و تولیدکنندگان و کاهش ارزآوری می‌شود که پیشنهادهایی توسط استانداران برای این موضوع در جلسه هیئت دولت به رئیس جمهور ارائه شد.

کد خبر 751442

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • قانون اختصاص خودرو داخلی به ایثارگران دوباره تمدید شد
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن