Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > کردستان - فرماندار شهرستان بانه گفت: عملیات احداث خط لوله اضطراری انتقال آب سد عباس آباد به شهر بانه به طول 6 کیلومتر آغاز شده است و تا یک ماه دیگر به اتمام می رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بانه، محمد فلاحی در بازدید از عملیات اجرایی این طرح افزود: با توجه به اتمام ذخیره آب سد مخزنی بانه، و به منظور تأمین آب آشامیدنی شهروندان بانه ای این اقدام صورت می گیرد و در چارچوب اجرای آن، مسافت 6 کیلومتری ایستگاه پمپاژ شهر بویین تا منبع آب واقع در محله عثمان آباد و از آنجا نیز تا میدان «علامه برده رشی» شهر بانه با استفاده لوله های فولادی تولید داخل به قطر 300 میلیمتر، لوله گذاری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره آب و فاضلاب شهری بانه هم گفت: انتقال اضطراری آب سد عباس آباد که در اوایل پاییز امسال آغاز شد، هم اکنون هم از طریق خط قدیمی به میزان 90 لیتر در ثانیه ادامه دارد، اما با احداث خط جدید، میزان انتقال آب این سد به شهر بانه تا 220 لیتر افزایش می یابد.
جلال صالحی اضافه کرد: به منظور تسریع در راه اندازی خط لوله انتقال آب از ایستگاه بویین تا شهر بانه، هم اکنون 3 اکیپ فنی از سنندج، یک اکیپ از سقز و 3 اکیپ هم از شهرستان بانه در چند نقطه عملیات نصب بالشتک ها، جوشکاری و نصب لوله ها رو انجام می دهند و با توجه به آمادگی و تجهیزات فراهم شده، حتی در صورت نامساعد بودن شرایط جوی نیز امکان ادامه فعالیت فراهم است.
وی هزینه خرید لوله و تجهیزات خط اضطراری را 20 میلیارد ریال و مجموع هزینه خرید و نصب 6 دستگاه فیلتر تصفیه، احداث خط انتقال و عملیات فنی را 60 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این عملیات به صورت امانی توسط شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان و اداره آب و فاضلاب شهری بانه در مدت یک ماه اجرا خواهد شد.

 

46

کلید واژه‌ها : استان کردستان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان، معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان گفت: در پی اعلام نتایج پیگرانی هوشمند و مشخص شدن تعداد ۱۴۴ نقطه دارای خوردگی در بازرسی واحد خوردگی منطقه، عملیات ایمن سازی در دستور کار قرار گرفت.
محمدحسن بگی افزود: از نکات حائز اهمیت این عملیات با توجه به خوردگی‌های خط لوله ۱۲ اینچ درون کیسینگ تقاطع بلوار پالایشگاه، می‌توان به دو مرحله عملیات برش و جابجایی کیسینگ ۲۴ اینچ اشاره کرد که ایمن سازی آن با نصب و جوشکاری درمجموع به طول ۲۸.۵ متر نیم لوله با تلاش کارکنان واحد تعمیرات خط محقق شد.
وی گفت: در این عملیات برای نخستین بار هافسل هات بند شعاع خم ۷D با تلاش کارکنان واحد تعمیرات خط منطقه در شرکت خطوط لوله طراحی و نصب شد که پس از تعمیرات و ایمن سازی لازم لوله، کیسینگ مجدد به صورت استاندارد با شرایط اولیه نصب شد.
بگی با اشاره به تست سر جوش‌ها توسط کارشناسان بازرسی فنی گفت: در این عملیات که با همکاری واحد‌های تعمیرات خط، خوردگی، ترابری، HSE و بازرسی فنی انجام شد، جمعا ۱۴۴ نقطه خوردگی که از این تعداد ۶۳ مورد بالای ۳۰ درصد و همچنین بیشترین خوردگی با ۷۹ درصد ثبت شده بود، ایمن سازی شد.

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • اتصال خط ۵۰۰ مخزن عباس آباد به خط اصلی آبرسانی منطقه ۹ پله ارومیه
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی