Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - ایرنا - نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به این که تفرقه در جهان اسلام به ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اجازه داد که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد، گفت: این تصمیم مقدمه ای برای تصمیم های دیگر ترامپ است و باید در مقابل این تصمیم واکنش نشان دهیم.

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، ناصر ابوشریف روز پنجشنبه در همایش «حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز» در قم افزود: رژیم صهیونیستی امکانات مادی زیاد و رسانه های فراوانی دارد، براساس آیات قرآن هدف این رژیم فساد کردن در زمین است، باید بر رژیم صهیونیستی پیروز شویم، امت اسلامی موحد می تواند که جایگاه خودش را در جهان دوباره کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ملت فلسطین یک ملت صبور است و این ملت از مسجد الاقصی دفاع می کند، رژیم صهیونیستی چند ماه پیش می خواست درب های الکترونیک را در این مسجد نصب کند، اما ملت فلسطین با مقاومت جلوی این کار را گرفت.
وی گفت: ملت فلسطین امروزه نیاز به کمک دارد، البته نه پولی که به عنوان رشوه به ملت فلسطین پرداخت شود، حوزه علمیه قم می تواند در حمایت از ملت فلسطین نقش ایفا کند.
ابوشریف با بیان این که خوشبختانه امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی به جایگاهی نوین دست پیدا کرده است، افزود: روحانیون می توانند که در میان امت اسلامی وحدت ایجاد کنند، مقابله با رژیم صهیونیستی تنها با وحدت و جهاد ممکن است.
وی گفت: امروزه ایران اسلامی به عنوان پایگاهی برای جهان نوین اسلام مطرح است،؛ نباید فراموش کنیم که مسئولیت معرفی اسلام در جهان بر عهده ما است و بدون ایجاد یک الگویی از طرح اسلامی نمی توان این دین را به بقیه جهان گسترش داد.
رییس جمهوری آمریکا پس از ماه ها کش و قوس بر سر اعلان تصمیم کاخ سفید در مورد به رسمیت شناختن پایتختی بیت المقدس برای رژیم صهیونیستی، بعد از ظهر روز چهارشنبه پانزدهم آذرماه، دستورالعمل انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را امضا کرد.

** نظام آموزشی حوزه باید عناصر بین المللی شدن را در خود داشته باشد
مدیر حوزه های علمیه نیز در این همایش گفت: نظام آموزشی حوزه باید عناصر بین المللی شدن را در خود داشته باشد؛ در ماه ها اخیر 12 تا 15 حوزه از نظامات جامع حوزه به تصویب شورای عالی حوزه رسید و تلاش شد که در این نظامات رویکرد بین المللی تعبیه شود.
آیت الله علیرضا اعرافی افزود: بین المللی شدن و عمق بین المللی نیازمند عناصر مختلفی است که اولین مولفه آن، فرهنگ و رویکرد بین المللی است؛ خوشبختانه در یک سال گذشته در کنار ده ها اقدامی که انجام شده است، اقدامی در جهت هماهنگی شورای نهادهای حوزوی برداشته شده و بحث های مهمی در این جلسات مطرح شده است.
وی ادامه داد: باید نگاه ما به جهان وسیع باشد و نگاه بین المللی در تاروپود نهادهایی راه یابد؛ مراجع عظام تقلید چنین رویکردی را برای ما تبیین و رهنمون سازی می کنند.
اعرافی گفت: در نظام مهارتی کاربردی در حوزه و جامعه المصطفی، نیز کارهای خوبی در حوزه انجام شده است و نظام جامعی نیز در این زمینه تبیین شده است؛ در این نظام نیازهای حوزه بین المللی باید احصا و تدوین شود.
وی اظهارکرد: همچنین در تولیدات آثار پژوهشی نیز باید رویکرد بین المللی داشته باشیم؛ به طور حتم انجمن های علمی و نهادهای حوزه باید نگاه بیرونی و جهانی و بین المللی داشته باشند؛ در پرتو نظام جامع، روی خرده نظام ها نیز نظر داریم و به این مساله نیز می پرداریم.
وی بیان کرد: از همه این موارد مهمتر، گفتمان و ادبیات برقراری رابطه با جهان است که این مساله نیازمند فهم بسیاری از عناصر است که باید کارهای اساسی در این زمینه انجام شود.
اعرافی اظهارکرد: تعامل میان نهادی، از مهمترین کارهایی است که باید در عرصه بین الملل انجام شود؛ تا زمانی که این تعامل و هم افزایی محقق نشود، بسیاری از این امکانات به نتیجه نمی رسد؛ در نظامات حوزه باید به نظام های هم افزا برسیم؛ زمینه سازی برای انتقال اطلاعات بین الملل به اساتید و مجموعه حوزویان، نگاه عمیق و بین المللی در متن حوزه، شکل گیری گروه های علمی و مهارتی بر اساس زبان، منطقه، موضوع و غیره در دستور کار حوزه است.
امام جمعه موقت قم گفت: تلاش داریم که دبیرخانه این همایش، دائمی شود و کارگروه های لازم نیز فعال شود و امیدواریم ظرفیت های لازم را به وجود بیاوریم؛ راه درازی پیش روی ما است و در این عرصه نیازمند همت بلند هستیم.
مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: مهمترین هسته ای که در عرصه بین الملل مطرح است، رویکرد تمدنی اسلام است و این مساله، آن چیزی است که در این نشست به عنوان یک موضوع برگزیده شده است.
وی گفت: نگاه تمدنی به حرکت ما در عرصه بین الملل، روح و معنی می بخشد و سنگ بنای حرکت ما در عرصه بین الملل، همین مساله است و باید باشد؛ باید بر بعد تمدن ساز اسلام که در ذات و شالوده اسلام وجود دارد تکیه کنیم.
اعرافی همچنین گفت: تصمیم نابخردانه ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف را محکوم می کنیم و به طور حتم این اقدام زشت منشاء بیداری امت اسلام و رشد جنبش های اسلامی خواهد بود.
وی همچنین با محکوم کردن اقدام های ضد انسانی علیه مسلمانان میانمار افزود: در اینجا باید از اقدام های ناپسندی که علیه مردم شریف بحرین و به ویژه نسبت به آیت الله شیخ عیسی قاسم انجام می شود، اظهار تنفر می کنیم؛ فشار بر مردم و علما و دانشمندان و فرهیختگان کشور خودی، یک حرکت ضد اخلاقی و ضد انسانی و ضد اسلامی است.
پس از اوج گیری تظاهرات ضد دولتی در بحرین رژیم این کشور شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را به دلیل سخنرانی‌هایش تحت تعقیب قضایی و سپس حصر خانگی قرار داد. مردم بحرین در اعتراض به وخامت حال شیخ عیسی قاسم در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.
همایش «حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز» امروز با پیام آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار و در آن از فعالان هفت حوزه تخصصی بین المللی در عرصه تبلیغ، تدریس، ترجمه، تشکل های بین المللی، حضور در همایش های خارج از کشور و نشر مقاله در نشریات بین المللی تجلیل شد.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۰۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان نباید از تحصیل محروم شوند

شورای فقه اسلامی اتحادیه جهان اسلام روز جمعه، ۷ ثور با نشر بیانیه‌ای بر اهمیت آموزش زنان در دین اسلام‌ تاکید کرده است.

در این بیانیه آمده است: «این شورا توصیه می‌کند که کشورها و مسلمانان در سراسر جهان به زنان اجازه دهند تا دانش مفید در زمینه‌های مختلف را فرا گیرند و آنان را از این امر محروم نکنند.»

شورای فقه اسلامی نقش زنان در خدمت به جوامع را قابل‌توجه خوانده و افزوده است که زنان و مردان جز در موارد استثنا براساس فطرت‌شان برابرند.

بیست‌وسومین اجلاس شورای فقه اسلامی وابسته به اتحادیه مسلمانان جهان امروز در شهر مکه برگزار شد و در آن بر توانمندسازی زنان برای کسب دانش مفید در زمینه‌های مختلف تاکید صورت گرفت.

این در حالی است که طالبان از حدود سه سال به این‌سو دختران و‌ زنان را از آموزش، تحصیل و کار در افغانستان منع کرده‌اند.

این گروه تا کنون برخلاف خواست بیش‌تر کشورهای اسلامی، مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران بازگشایی نکرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است