Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@21:39:04 GMT

فرمانده سپاه از پيروزي در يمن خبر داد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۰۹۱۶

فرمانده سپاه از پيروزي در يمن خبر داد

خبرگزاري آريا - فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: در آينده‌اي نزديک در يمن شاهد پيروزي خواهيم بود.
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، سرلشکر محمد علي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح امروز(پنجشنبه٢٣آذر) در همايش دانشگاه در تراز انقلاب اسلامي، طي سخناني اظهار داشت: آنچه که وجه مشترک همه دانشگاه‌هاي سپاه است، پاسداري از انقلاب اسلامي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود : اين موضوع يعني تربيت يک پاسدار در تراز انقلاب اسلامي که در دانشگاه‌هاي سپاه آموزش داده مي‌شود موضوعي است که قدري مورد غفلت قرار گرفته است.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: انقلاب اسلامي دو وجه اساسي دارد که متشکل از يک خارجي و يک بعد داخلي است. بعد خارجي انقلاب در مقاومت اسلامي که در منطقه و در حهان در حال گسترش است و پيروزي اين حبهه به شکل شگفت انگيز در حال گسترش است. اين پيروزي نتيجه مجاهدت بي‌وقفه جمعي از مجاهدان انقلاب اسلامي است.
سرلکشر جعفري ادامه داد: در طول ٢ سال اخير پيروزي‌هاي پي در پي و شکست تلاش‌هاي دشمنان انقلاب اسلامي را شاهد هستيم. انشاالله در آينده نزديک در يمن شاهد پيروزي خواهيم بود.
وي گفت: ما در حال حاضر بايد در پي تثبيت اين پيروزي‌ها و گسترش آنها باشيم. اينها نتيجه رعايت يک اصل اساسي و قرآني انقلاب که همان استکبارستيزي مي‌باشد است. اين اصل چون خوب و دقيق رعايت شد پيروزي‌هاي جبهه مقاومت حاصل همين موضوع است و رهبر انقلاب پرچمدار اين حرکت هستند و مردم ايران و منطقه نيز نقش بسيار تاثيرگذاري در اين پيروزي‌ها داشته اند.
فرمانده کل سپاه تصريح کرد: به نظر مي رسد اين مسير با سرعت جلو مي‌رود و راهش را پيش مي برد.
سرلشکر جعفري با اشاره به ابعاد داخلي انقلاب اسلامي خاطر نشان کرد: آيا فقط قرار بوده ما بعد استکبارستيزي انقلاب را به پيش ببريم؟ قطعاً پاسخ اين سوال منفي است. بنا بر فرمايشات رهبر انقلاب ابعاد داخلي انقلاب بسيار مهم تر از ابعاد خارجي آن است.
وي با بيان اينکه رهبر انقلاب ٥ مرحله براي انقلاب ترسيم کردند گفت: ما امروز در مرحله سوم انقلاب هستيم که البته با موانع و مشکلاتي در اين مسير روبرو هستيم. اين مرحله از انقلاب کاملا معطوف به داخل کشور است که هرچه به سمت تحقق اهداف اين مرحله پيش برويم تبديل به يک الگو براي ساير کشورها مي‌شويم.
فرمانده کل سپاه بابيان اينکه پيروزي‌هاي جبهه مقاومت نشات گرفته از تجربيات دفاع مقدس است گفت: امروز ملت‌هاي منطقه دريافته‌اند که با اتکا به توان داخلي و توکل بر خدا مي‌شود در برابر ظلم و استکبار ايستاد.
سرلشکر جعفري اظهار داشت: انقلاب اسلامي با تمامي مشکلاتي که به‌خصوص در داخل کشور دارد وضع خوبي در ابعاد بيروني و جبهه مقاومت دارد اما در داخل کشور هنوز فاصله زيادي با آرمان‌هاي انقلاب داريم.
وي عدالت و ارتقاي اخلاق و پيشرفت کشور را از جمله اهداف والاي انقلاب بر شمرد و تصريح کرد: تلاش براي تحقق اين اهداف و اهداف ديگري همچون رفاه، اقتصاد، عرصه فرهنگي و اجتماعي بايد تلاش کنيم. البته در بعد دفاع و امنيت دستاوردهاي خوبي داشته‌ايم.
فرماند کل سپاه با طرح اين سوال که با توجه به وضع موجود وظيفه ما در پاسداري انقلاب چيست، عنوان کرد: در سال ٩ رهبر انقلاب فرمودند پاسداري از انقلاب بايد درست، به موقع و غير محافظه کارانه باشد. پاسداري محافظه‌کارانه يعني پاسداري از وضع موجود انقلاب و پاسداري غير محافظه‌کارانه يعني بايد تلاش کنيم تا انقلاب اسلامي به سمت اهداف خودش پيش برود و درجا نزند که تحقق اين موضوع بسيار سخت است و موانع زيادي در داخل کشور بر سر اين راه وجود دارد.
وي ادامه داد: وجود تفکرات سبک زندگي و مديريتي غربي يکي از اين موانع است که ناشي از تدريس علوم انساني غربي در کشور است که البته با تاکيدات رهبري بايد تحولي در اين حوزه صورت گيرد.
سرلشکر جعفري با بيان اينکه دستيابي به دانشگاه تراز انقلاب در مسير اهداف والاي انقلاب است تصريح کرد: يکي از ملزومات رسيدن به اين هدف پيشتازي و خط‌شکني در عرصه علمي است. اين شرط لازم دستيابي به دانشگاه تراز انقلاب اسلامي است اما توجه به ابعاد معنوي انقلاب اسلامي نيز در اين مسير بايد مورد توجه باشد.
وي با بيان اينکه مقام معظم رهبري تاکيدات فراواني در موضوع تربيت پاسداران داشته اند، گفت: هدف دانشگاه علوم پزشکي بقية الله نيز تربيت پزشکاني در تراز انقلاب اسلامي است.
سرلشکر جعفري ادامه داد: داشتن روحيه جهادي تنها اسلحه به دست گرفتن نيست. آنچه مسلم است ما از تهديدات دفاعي و امنيتي عبور کرديم و به سادگي مي‌توانيم تهديدات دفاعي و امنيتي را پاسخ دهيم و ساده‌ترين کار ما پاسخ دادن به اين تهديدات است. ما بزرگترين و سخت‌ترين تهديدات دفاعي و امنيتي را پشت سر گذاشته‌ايم. موضوع دفاع و امنتي امروز از مرزهاي ايران فراتر رفته اما اين به معناي از بين رفتن تهديد عليه انقلاب اسلامي نيست.
فرمانده کل سپاه تاکيد کرد: امروز تهديد اصلي انقلاب اسلامي تهديدات نرم فرهنگي و سياسي و اجتماعي است که اگر به آنها پاسخ داده نشود مي‌تواند براي انقلاب مشکلات جدي به‌وجود آورد.
وي عنوان کرد: از جمله ضرورت‌هاي پاسداري غير محافظه کارانه از انقلاب اسلامي شامل خود سازي معنوي و بصيرتي، و حتي بصيرت سياسي هم از ايمان ناشي مي‌شود. در مرحله بعد تقويت روحيه ايثار و از خودگذشتگي است و اين شاخصه ضرورت حرکت جهادي است. يکي ازکارهايي که بايد مراکز آموزشي سپاه انجام دهند تقويت هيمن روحيه است که البته کار بسيار سختي است و حتماً نياز به کار عملي دارد که در اين راستا ايجاد گروه‌هاي جهادي بسيار موثر است.
سرلشکر جعفري اضافه کرد: تقويت روحيه مديريت جهادي يکي ديگر از ضرورت‌هاي پاسداري غير محافظه‌کارانه است. ما امروز نيازمند يک تحول جدي در سبک‌هاي مديريت هستيم. مشکل اصلي ما در کشور اين است که مديران به رضايتمندي ديگران توجه مي‌کنند مخصوصاً زماني که نياز به راي دارند. رضايت ديگران حتي اگر مخالف رضايت خداباشد را مقدم مي‌شمارند.
فرمانده کل سپاه تصريح کرد: مديريت قاطعانه و براي رضاي خدا که نتيجه اش رشد رفاه و عدالت در جامعه مي‌شود از جمله ويژگي‌هاي مديريت جهادي است.
سرلشکر جعفري تاکيد کرد: حسن خلق هم از ديگر مولفه‌هاي اين نوع مديريت است و پزشکان سپاه بايد الگوي اين نوع مديريت باشند. امروز ما پزشکاني که بامردم خوب برخورد کنند کم داريم که بايد اين تعداد افزايش پيدا کند.
فارس
506

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۰۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی صبح امروز در دیدار با جمعی از کارکنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه صورت گرفت، گفت: عنایت خداوند متعال و فکر و اندیشه بلند امام خمینی (ره) سبب تشکیل و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی بابیان اینکه سپاه یک نهاد انقلابی همه جانبه برای حراست و حفاظت از دستاورد‌های انقلاب است، افزود: پاسداران می بایست قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مقدس است.

امام جمعه زنجان بابیان اینکه سپاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن خوش درخشیده است، گفت: تمامی این فعالیت‌ها و خدمات رسانی باید برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

حجت الاسلام خاتمی بابیان اینکه تشکیل نهاد نمایندگی در سپاه خردمندانه و هوشیارانه بوده است، افزود: می‌توان گفت فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، ساخت یک سپاه معنوی با روحیه جهادی و انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی بابیان اینکه سپاه مولود انقلاب و بسیج مولود سپاه است، ادامه داد: این نهاد به دلیل عملکرد فکری و بصیرتی، نزدیک‌ترین نهاد‌ها به نظرات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: امروز اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیرو‌های مسلح را شاهد هستیم.


نماینده ولی فقیه در استان گفت: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، موجب عزت و سربلندی می‌شود، اما عقب نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

دیگر خبرها

  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد