Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: عملیات احداث آزاد راه بندرعباس به سیرجان که در استان کرمان آغاز شده تا 2 ماه دیگر در استان هرمزگان آغاز می شود.

احداث این آزاد راه در اوایل دهه 60 به تصویب هیات دولت رسیده بود.
به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز پنجشنبه در نشست استانداران ادوار هرمزگان افزود: احداث آزاد راه یاد شده به عبور و مرور سریع تر وسایل نقلیه کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: روزانه سه هزار وسیله نقلیه سنگین به هرمزگان وارد و سه هزار وسیله نقلیه از این استان خارج می شوند.
وی اضافه کرد: اقدام هایی در سال های گذشته برای احداث جاده ساحلی از خوزستان تا چابهار انجام شده که بخشی از آن از سمت پارسیان به بندرلنگه در هرمزگان احداث شده و قطعه هایی باقی مانده است.
استاندار هرمزگان بیان داشت: تکمیل مسافت های باقیمانده و به بهره برداری رسیدن این جاده ساحلی اتفاق های خوبی را رقم می زند.
به گفته همتی، باید به سمت برقی و سریع السیر کردن خطوط ریلی گام برداشت و دسترسی مردم مرکز کشور را به هرمزگان و سواحل آن ایمن و ارزان کرد تا گردشگری رونق گیرد.
وی خاطر نشان کرد: بیشترین استفاده گردشگری از سواحل در شمال کشور انجام می شود در حالی که سواحل هرمزگان به تنهایی سه برابر سواحل شمال است.
وی ادامه داد: آب و هوای متبوع هرمزگان در 6 ماه از سال ، جزایر 14 گانه و خورهای زیبا بهترین ظرفیت برای رونق گردشگری در استان محسوب می شود.
استاندار هرمزگان یادآور شد: علاوه بر موارد گفته شده این استان دارای ظرفیت های دیگری هم است که می توان به صنعت فولاد و آلومینیوم در هرمزگان اشاره کرد که کارگروه فولاد با توجه به اهمیت موضوع در استان شکل گرفته است.
وی بیان کرد: امید می رود مرحله دوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در پایان نیمه اول سال آینده با ظرفیت 24 میلیون لیتر به بهره برداری برسد.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: باید به سمت تامین آب شرب شهرها از طریق آب شیرین کن ها رفت و آب سدها را برای کشاورزی و روستاها استفاده کرد.
وی ابراز داشت: ظرفیت دیگر هرمزگان پرورش شتر است که باید صنعتی شود و هم اکنون 120 هزار نفر شتر در هرمزگان وجود دارد.
همتی اظهار داشت: ظرفیت دیگر پروش بز تالی است که گوشت قرمز آن در کشورهای حاشیه خلیج فارس مشتری دارد و قابل کپی کردن نیست.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: فاضلاب بندرعباس به صورت کامل وارد دریا می شود و مردم وارد همین آب می شوند ، همچنین پسماند شهر دفن می شود که دارای عوارض زیست محیطی است.
به گفته وی، مساله دیگر وجود نوع بدخیم بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر مجاز در بندرعباس است که وضعیت نامناسبی داشته و تهدید جدی محسوب می شوند که رو به توسعه هم هستند.
همتی یادآور شد: هرمزگان به تنهایی به اندازه نیمی از استان های کشور ظرفیت زیادی برای پیشرفت دارد.
3219/7408
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد

فرمانده انتظامی هرمزگان از اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاقچیان سوخت و به منظور جلو گیری از هدررفت سرمایه ملی، روز گذشته طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت بصورت هم زمان در مناطق خانسرخ، سورو ، نخل ناخدا وروستای دهنو از توابع بندرعباس اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح که با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و گشت زنی های هدفمند اجرا شد جمعا 80 هزار لیتر گازوئیل قاچاق ،مقادیری مشروبات الکلی ، 423 جفت کفش و یکدستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی استان با بیان اینکه دراین طرح تعداد 5 دستگاه خودرو شوتی فعال در قاچاق سوخت و 10 فروند تشتک فایبر کلاس قایق موتوری نیز توقیف شدند، اظهار داشت : در این رابطه تعداد 137 نفر اتباء بیگانه غیر مجاز و فاقد مجوز اقامت که برخی از آنها در تهیه و قاچاق سوخت فعالیت داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند که هماهنگی های لازم جهت طرد آنان انجام شده است .

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با تأکید بر استمرار طرحهای عملیاتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق و قاطعیت پلیس در اجرای این طرح ها ، از عموم مردم قدر شناساس استان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه دپو و یا قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر مراتب را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس