Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، اکبر بهنام جو روز پنجشنبه در بازدید از فاز دوم پاینه ، گمرک و طرح های عمرانی شهرستان مرزی بیله سوار مغان افزود: تجارت خارجی و صادرات محصول به کشورهای همسایه از ظرفیت های غنی استان برای توسعه اقتصادی است و باید از این توانممندی بهره مناسب گرفته شود.
وی گمرک بیله سوار مغان را یکی از ظرفیت های مهم در راستای توسعه صادرات غیر نفتی استان ذکر کرد و ادامه داد: متاسفانه فعالیت این گمرک محدود و در شان استان و حتی شهرستان نمی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر فعال شدن گمرک و نیز فعال تر شدن بازارچه مرزی بیله سوار اشاره کرد و گفت: منطقه مغان و بیله سوار دارای ظرفیت های مناسب برای ایجاد فرصت های اشتغال در منطقه هستند و باید از این فرصت ها در بخش های کشاورزی ، تجارت و گردشگری نهایت استفاده را کرد.
وی بر ضرورت تدوین سند توسعه صادرات غیر نفتی استان تاکید کرد و افزود: مناطق مرزی از جمله بیله سوار نقش ویژه ای در تحقق این سند دارند.
بهنام جو همچنین از خرید دستگاه ایکس ری کامیونی و نصب آن در گمرک بیله سوار مغان فه کرد: با خرید و نصب این دستگاه تردد خودروهای سبک و سنگین گمرک بیله سوار 50 درصد افزایش خواهد یافت.
استاندار اردبیل تاکید کرد که دولت از طرح های اشتغال زا در منطقه حمایت می کند و تسهیلات ارزان قیمت مالی در اختیار سرمایه گذاران منطقه قرار می گیرد .
استاندار اردبیل همچنین به وجود مشکلات در جاده های شمال استان بعنوان یکی از مهمترین زیر ساخت های توسعه استان گفت: ایجاد و گسترش بزرگراه ها در شمال استان باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد .
به گزارش ایرنا ، استاندار اردبیل در جریان سفر به بیله سوار کلنگ ساماندهی مزار شهدای سوم شهریور۱۳۲۰ را بر زمین زد.
بهنام جو همچنین از ساختمان در حال احداث کتابخانه مرکزی بیله سوار با پیشرفت فیزیکی 95 درصد ، پایانه مرزی و گمرک بیله سوار ، میهمانسرای ایرانگردی و جهانگردی (هتل شهریار) و تصفیه خانه بیله سوار مغان بازدید کرده و در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این شهرستان شرکت کرد.
استاندار اردبیل روز چهارشنبه نیز در سفر به شهرستان پارس آباد مغان از طرح های عمرانی این شهرستان بازدید کرد.
بیله سوار مغان در 165 کیلومتری شمال اردبیل واقع است.
خبرنگارو انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6018

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند

اکبر قایمی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نقده گفت: هم اکنون تالاب‌های این شهرستان به جز تالاب یادگارلو به طور کامل آبگیری شده و از لحاظ پوشش گیاهی برای لانه‌سازی و زادآوری و امنیت موجود و تغذیه از وضعیت مناسبی برخوردار هستند.

وی افزود: امسال ۳ میلیون مترمکعب آب برای احیای تالاب طالقان رهاسازی شده و آبگیری تالاب‌های سولدوز، دورگه‌سنگی و گرده قیط و ممیند این شهرستان نیز در حال انجام است.

قایمی ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط این تالاب‌ها و احیای کامل آنها، شمار زیاد از پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی امسال در تالاب‌های این شهرستان جوجه‌آوری کنند و در فصل پاییز نیز میزبان خوبی برای پرندگان مهاجر باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نقده با بیان اینکه هم اکنون تالاب سولدوز هم به طور کامل آبگیری شده،  در ادامه گفت: آبگیری این تالاب با توجه به اینکه همجوار پارک ملی دریاچه ارومیه و در مسیر مهاجرت پرندگان قرار دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند