Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکترعبدالمهدی مستکین، در چهارمین دوره یاوران کتاب در کاشان گفت:کاشان دریای زرخیزی است  که عطر و بوی بالندگی و شکوفایی این شهر از سهراب، محتشم و غیاث الدین جمشید برای نسل ما به یادگار مانده است.

وی، بخشی ازهویت ایران زمین را مدیون بزرگان کاشان دانست و گفت: پرسش این است ما فرزندان آنان برای نام نیکوی آنان چه کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بخش فرهنگی یونسکو  در ایران، در ادامه با اشاره به برگزاری چهارمین دوره پایتخت کتاب ایران گفت: تاکنون هزار روستا و ۹۷ شهر برای گرفتن این عنوان فرهنگی نامزد شده اند.

 

مستکین، تصریح کرد: ایده پایتخت کتاب ابتدا در سال ۲۰۰۱ در یونسکو برنامه ریزی شده و امسال برای چهارمین دوره معرفی شهر پایتخت کتاب ایران با معیارهای یونسکو در ایران برگزار می شود.

 

وی،اظهارداشت:کاشان از شهرهایی است که در این سال ها طعنه به مبحث کتاب می زند تا عنوان پایتخت کتاب ایران برای این شهرتاریخی و با عظمت اتفاق بیفتد.

 

به گفته وی، آشنایی کودکان و فرزندان  با موهبت رحمانی کتاب عامل رشد و ر ویش و صلابت و جاودانگی سراسر خاک ایران می شود.

 

مستکین، دادوستد کتاب رادرخانه و خانواده تاکیدکرد و گفت:خانه ای که در آن فروغ کتاب نباشد مطالعه و کتابخوان نخواهدداشت.

وی، وجود نویسنده‌ای به نام کافکا در شهر پراگ و قدرت این شهر به خاطر کتاب را خاطرنشان‌کرد و گفت: ۲۰ میلیون نفر گردشگر به خاطر وی و کتاب هایش به این شهر سفر می کنند و اندازه ۱۰۰۰ چاه نفت از آن درآمدزایی می کنند.

 

مدیر بخش فرهنگی یونسکو در ایران، با تاکید بر تلاش برای پرآوازه کردن ایران یادآورشد:هرجا جایگاه کتاب درخشش زیادی داشته باشد صلح، گفتگو، برکت و توسعه پایدار برای آن مکان اتفاق می افتد.

شایان ذکراست:چهارمین مراسم تجلیل از یاوران و خادمان کتاب با حضور جمعی از مسئولین  کاشان، اساتید، نویسندگان و شاعران، دوستداران کتاب و کتاب خوانی در یکی از فروشگاه های کتاب کاشان برگزارشد. 

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۶۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ۳ هزار و ۹۰۱ واحد کاهش یافت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۲۴ واحدی قرار گرفت و برای چهارمین روز متوالی در هفته جاری، نزولی شد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس با رشد ۴۲ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

در جریان معاملات امروز بازار سهام، ارزش بازار بورس تهران به ۷۸ همت و ۲۵۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۸۸ هزار و ۴۴۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، نماد‌های فولاد، فملی، کچاد، فارس، کگل و شستا بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد وامید بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۹۳ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحدی قرار گرفت و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۹۰۸ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه فرابورس ایران ۳ همت و ۳۲۳ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۵۸ هزار و ۹۷۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

لازم به ذکر است، نماد‌های آریا، حسینا، ودی، هرمز، فجهان و کرمان بیشترین تاثیر بر رشد و نماد فزر بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • درمان بیماری‌های صرع و تشنج کودکان در ایران
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان یونسکو به دانشگاه تهران اعطا شد
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵