Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست پیگیری طرح راه آهن شیراز ـ بوشهر با قدردانی از توجه نمایندگان مجلس در حل مشکلات خط ریلی بوشهر به شیراز با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: استان بوشهر به سبب داشتن بزرگترین تاسیسات گازی کشور در منطقه پارس جنوبی، نیروگاه هسته‌ای با تولید یک‌هزار مگاوات برق، پایانه نفتی خارگ و  دیگر ظرفیت‌ها به عنوان پایتحت انرژی کشور معرفی شده  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر انجام شده است افزود: با توجه به این ظرفیت‌ها انتظار می‌‌رود به این استان در راستای تحقق مطالبات مردم نگاه ویژه شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر نقش مهم اجرای طرح ریلی بوشهر در اقتصادی شدن طرح راه‌آهن تهران، اصفهان و شیراز گفت: اتصال پروژه راه‌آهن شیراز به بوشهر که خط ریلی تهران تا فارس را  اقتصادی می‌کند از انتظارات مردم استان بوشهر است.

گراوند از اجرای 4 قطعه پروژه راه آهن شیراز ـ بوشهر خبرداد و خاطر‌نشان کرد: چهار قطعه خط ریلی یاد شده که در استان بوشهر و فارس قرار دارد پیشرفت فیزیکی زیرساخت چهار قطعه از 18 قطعه اجرا شده به طور متوسط 50 درصد است.   

وی با بیان اینکه طول پروژه راه آهن شیراز به بوشهر  630 کیلومتر است، گفت: از خط ریلی طراحی شده شیراز به بوشهر، 300 کیلومتر آن در استان فارس و مابقی در  استان بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر این نکته که حمل و نقل یکی از زیرساخت‌های مهم برای توسعه است تصریح کرد: در این بخش احداث شبکه ریلی از ضروریات است که با توجه به اینکه اتصال شبکه راه آهن شیراز ـ بوشهر توجیه‌پذیری اقتصادی شبکه راه‌های متصل شده به استان فارس را دو چندان می‌کند.

گراوند با اشاره به اینکه بهره‌گیری از مناطق ساحلی استان بوشهر نیازمند جدی به احداث شبکه ریلی دارد گفت: با این شرایط باید پروژه یاد شده در اولویت‌های اصلی برنامه‌های کشور قرار گیرد.

وی با تاکید بر توجه به احداث خط آهن بوشهر و  اتصال آن به فرودگاه جدید  بیان کرد: خط ریلی  شیراز بوشهر برای اتصال به مجتمع بندری نگین بوشهر پیش‌بینی شده و این در حالی است که لایحه منطقه آزاد تجاری بوشهر در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است که می‌تواند اجرا پروژه راه آهن شیراز به بوشهر را  مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/پ

  توجه به احداث خط آهن بوشهر و  اتصال آن به فرودگاه جدید

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح پنج شنبه در نشست با معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران که با حضور مدیر عامل و کارکنان پتروشیمی بوشهر در عسلویه برگزار شد اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و خدمات رسانی پتروشیمی بوشهر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و امروز هم تعداد ۸۸۸ بسته معیشتی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تدارک دیده‌اند قابل تقدیر است و امیدواریم این اقدامات تداوم یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر تصریح کرد: ارتباط و تعامل خوبی توسط مجموعه استان بوشهر با حوزه‌های مرتبط وزارت نفت برقرار است که قطعاً این سیاست گذاری‌های وزارت نفت می‌تواند در جهت عمق بخشی به این تعاملات اثرگذار باشد.

وی افزود: البته دغدغه‌های جدی هم وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است و در این حوزه به صورت مستمر و در تمامی سطوح بر رفع این دغدغه‌ها پیگیری‌های لازم از سوی مجموعه مدیریتی استان در جریان است که مهمترین آنها سهم استان بوشهر در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی است که نیازمند بازنگری است.

پورات عنوان کرد: تاکنون اقدامات مناسبی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفته ولی مطالبه استان بیش از این مقدار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بخش فرهنگی نیاز استان بیش از آن چیزی است که تاکنون محقق شده و در کنار آن تسریع در پرداخت‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

پورات خاطرنشان کرد: تعهدات وزارت نفت در بخش بهداشت و درمان و اقدامات آنان در سطح استان نیازمند توجه اساسی و بازنگری جدی دارد و باید با تلاش و پیگیری ویژه در جهت ایجاد زیرساخت‌های نوین در حوزه بهداشت و درمان و ساخت مراکز درمانی وزارت نفت در استان بوشهر نقش بسزایی ایفا کند.

وی تاکید کرد: در حوزه اشتغال نیز با توجه به پیگیری‌های مستمر کمیته جذب ۵۰ درصدی نیروهای بومی و تاکید رئیس جمهور محترم بر تحقق این موضوع و تلاش‌های استاندار بوشهر این مصوبه تاکنون محقق نشده است که وزارت نفت باید در این رابطه به تعهدات خود عمل کند.

پورات با بیان اینکه اقدامات و عملکرد پتروشیمی بوشهر قابل تقدیر است، اذعان کرد: در حال حاضر در این پتروشیمی هفت هزار نفر مشغول به کار هستند و جایگاه پتروشیمی بوشهر در اشتغال، توسعه منطقه، ارزش آفرینی اقتصاد و اقتصاد ملی بسیار ارزشمند است که امیدواریم در ادامه در بحث مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغال نیروهای بومی این روند توسعه و تداوم داشته باشد.

کد خبر 6088265

دیگر خبرها

  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد