Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: یکی از مقررات، برای خروج از رکود و ایجاد رونق در بازار اقتصادی کشور، لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده و به زودی در صحن علنی مطرح خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشهرضانیوز؛ حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی نماینده مجلس شورای اسلامی شامگاه امروز در همایش مجلس و جایگاه قانون در توسعه پایدار که در سالن سرو مجموعه شهید مدرس شهرضا برگزار شد عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی به دنبال اتخاذ تدابیر و وضع قوانینی است تا از رکود کمرشکنی که بر بازار حاکم است خارج شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مجمع نمایندگان استان اظهار کرد: یکی از مقررات برای خروج از رکود و ایجاد رونق در بازار اقتصادی کشور لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده و به زودی در صحن علنی مطرح خواهد شد.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: یکی از بدترین مشکلات کشور قاچاق و واردات بی رویه کالاها است که باعث شکست صنایع داخلی و سلب امکان رقابت آنها با صنایع خارجی شده است.

حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی ادامه داد: وارد کنندگان کالای قاچاق چون 9 درصد ارزش افزوده را نمی پردازند می توانند کالایی ارزانتر از تولیدات داخلی را به بازار عرضه کنند و مردم هم به دلیل معضلات اقتصادی از خرید آنها استقبال می کنند.

وی اضافه کرد: در استان اصفهان از نظر تولید لوازم خانگی در همه کشور از موقعیت برتری برخوردار هستیم اما واردات کالای قاچاق باعث شده کارخانه ای دو هزار نفر از نیروهای خود را اخراج کند.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: قانون دیگری که در حال طرح آن در مجلس هستیم لایحه اصلاح نظام بانکی است.

حجت الاسلام موسوی لارگانی، در ادامه این مطلب افزود: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار سود تسهیلات بانکی باید حداکثر 18 درصد باشد اما بانکها با اتخاذ تدابیری همچون بلوکه کردن 25 درصد مبلغ وام در سپرده های بدون سود عملا تسهیلاتی با سود بیش از 25 درصد را به کارآفرینان واگذار می کنند.

وی گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس به دنبال تصویب قانونی است تا 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی گرفته شود البته این مسئله در لایحه بودجه سال 96 نیز تصویب شد که دولت برای اجرای ان زیر بار نرفت.

مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند

مسعود پزشکیان در این همایش عنوان کرد: ما در گذشته در جبهه های خارجی به پیروزی رسیدیم و موفق شدیم و عراق با همه متحدانش در برابر ما شکست خوردند.

وی ادامه داد: در آن زمان ما هیچ نداشتیم اما پیروز شدیم چون مردم ما ایستادگی کردند و از همه چیز خود گذشتند اما واقعیت این است که در شرایط فعلی در داخل کشور اینگونه نیست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه نتوانستیم در داخل کشور آنچه را که شهدا و رهبری از ما خواستند را براورده کنیم، مشکل کشور ما در حال حاضر نبود عدالت است و در این زمینه فقط مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند.

پزشکیان، بیان کرد: خداوند در قرآن می فرماید ما برای هر امتی رسولی فرستادیم که آن رسولان در جامعه بر اساس عدالت رفتار می کردند، در این زمان هم ما منتظر امام زمان(عج) هستیم تا عدالت را در جامعه ترویج کند اما بی عدالتی در همه بخش های جامعه وجود دارد و تنها مسئولان هستند که باید این مشکلات را حل کنند.

وی، اذعان کرد: متاسفانه در حوزه بهداشت و درمان برخی افراد چندصد میلیون و تا چند میلیارد درآمد دارند اما برخی هم ماهیانه حدود یک و نیم میلیون درآمد دارند در هیچ کجای دنیا اینگونه نیست، آنها مسلمان نیستند و ما با مسلمانی اینگونه رفتار می کنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اینکه انسان بتواند حرف درست را بشنود و درست هم اجرا کند بسیار مهم است، امکان ندارد برای حل مشکلات راه حل درستی ارائه کنیم اما آن مشکل حل نشود علت این مسئله آن است که ما مسئولان تخصص کافی نداریم و جرأت اینکه بگوییم نمی دانیم و بروید از کارشناس بپرسید را هم نداریم.

پزشکیان، تصریح کرد: عمری است پیوسته قانون می نویسیم اما اگر قوانین از کارایی لازم برخوردار بودند نباید پس از شش ماه یا شش روز نقض می شدند.

وی، تأکید کرد: ما باید پاسخگوی مردم باشیم و جز این راهی نداریم، ما همه امکانات را در اختیار داریم اما به جای اتحاد برای حل مشکلات به دنبال تفرقه هستیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اگر جهان اسلام متحد باشند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .و اگر در داخل کشور متحد باشیم مشکلات به سادگی قابل حل است.

نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی های مردم شهرضا و دهاقان ولایتمداری و التزام انها به مبانی انقلاب و لایت فقیه است.

سمیه محمودی ادامه داد: شهرستان دهاقان ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی و کشت گلخانه از زیرساختهای مناسبی برخوردار است و شهرستان شهرضا نیز در بخشهای مختلف صنعتی از شرایط ممتازی برخوردار است.

وی تأکید کرد: لازم است به شهرستانهای حوزه انتخابیه توجه ویژه شود و برای حل معضلات مختلفی که در بخشهای گوناگون وجود دارد برنامه ریزی و حمایتهای دولتی ایجاد شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران

سرهنگ کارگاه مهدی افشاری گفت: ماموران انتظامی پلیس امنیت اقتصادی تهران در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حین گشت زنی و کنترل تردد خودرو‌های عبوری در سطح شهر به طور همزمان دو دستگاه خودروی سواری را که در حال تخلیه دخانیات در محدوده شهر صالح آباد به داخل انباری بودند شناسایی کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها ۸۰۰۰ بسته تنباکو در مجموع ۵۱۶ کیلوگرم تنباکو فاقد هرگونه مجوز قانونی و قاچاق کشف شد.

 این مقام انتظامی ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را در ارزیابی کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: در این زمینه دو نفر دستگیر و دو دستگاه خودرو توقیف که با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در پایان تاکید کرد: پلیس در راستای اجرای وظایف خود و مبارزه با قاچاق کالا با تمام توان با قاچاقچیان مقابله می‌کند.

منبع: پلیس امنیت اقتصادی

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود