Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: سکونت‌گاه‌های ساکنان را که محل آرامش بود در حد انبار کالا تنزل دادیم و نگاهمان را به انسان به منزله یک کالا تغییر دادیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الله غلامی پیش از ظهر امروز در هفتمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری و رونمایی از کارخانه ریسباف، یادگار میراث صنعتی اصفهان اظهار داشت: این‌روزها شهرهای ایران به ویژه کلان‌شهرها نیازمندتر از همیشه محتاج برنامه‌هایی هستند تا پاسخگوی نیازهای شهروندان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در برخی از شهرها ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی یعنی نفس کشیدن با مشکل مواجه شده، همچنین آب که مقدمه زندگی است درآینده‌ای نزدیک به یک بحران شهری تبدیل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان تصریح کرد: در دهه‌های اخیر با استفاده از عناوینی خاص، توسعه و توسعه پایدار را به شهرها تحمیل کرده‌ایم که با افتتاح آن‌ها در مرحله اجرا به عنوان مانعی بر سر راه توسعه پایدار قرار گرفتند که نمونه‌‌های آن را در شهرها می‌بینیم.

وی با بیان اینکه حس تعلق به شهر و محله زمانی افتخار تک‌تک شهروندان و جزئی از شناسنامه آن‌ها بود، گفت: اکنون این حس تعلق از زندگی روزمره شهروندان حذف شده است، سکونت‌گاه‌های ساکنان را که محل آرامش بود در حد انبار کالا تنزل دادیم و نگاهمان را به انسان به منزله یک کالا تغییر دادیم.

غلامی با بیان اینکه شهرها را از شهر انسان‌محور به شهرهایی که همه چیز درآن جایگاه دارد جز انسان تبدیل کردیم، ادامه داد: از این‌رو تلاش کردیم تا برای اصلاح مسیر توسعه شهرها هفتمین کنفرانس توسعه پایدار را با همکاری مراکز دانشگاهی، دستگاه‌های اجرایی استان و وزارت راه و شهرسازی در اصفهان برگزار کنیم.

وی بیان کرد: برای برگزاری مطلوب این کنفرانس، سه کمیته سیاست‌گذاری، علمی و اجرایی با حضور اساتید دانشگاهی، صاحب نظران و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی و برنامه‌ریزان تشکیل دادیم و طی جلسات متععد با بررسی مقالات رسیده در خصوص موضوع اصلی این کنفرانس و محل برگزاری آن تعیین تکلیف کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این کنفرانس 6 محور اساسی دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به برداشت‌ها و تعاریف متعدد از توسعه پایدار شهری در این کنفرانس مقرر شد تعریف جامع و کاملی از توسعه پایدار و عمران شهری ارائه و چالش‌ها و راهکارهای برون رفت از این چالش‌ها مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

وی به دومین محور کنفرانس که نقش معماری و شهرسازی در توسعه پایدار است، اشاره کرد و افزود: ضرورت ایجاد فضاهای شهری و پرداختن به معماری ایرانی اسلامی مقدمه‌‌ای برای بررسی نیازهای امروز شهروندان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

غلامی بیان کرد: نقش حمل‌ونقل یکپارچه در توسعه پایدار شهری و تأثیر آن بر مهار توسعه پیرامونی شهرها و جلوگیری از حاشیه‌نشینی به ویژه حمل‌ونقل ریلی و قطار حومه دیگر مسئله مورد بحث است.

وی اظهار داشت: چهارم نقش مدیریت منابع آب، انرژی و محیط زیست و فناوری‌های نوین در توسعه پایدار شهری است پنجم نقش اقتصاد شهری و مدیریت سرمایه‌های شهری در توسعه پایدار و ضرورت عبور از راهکارهای درآمدی مخرب که در حقیقت درآمد نیست بلکه انتقال هزینه به آینده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: محور ششم اصلی‌ترین محور کنفرانس، نقش بازآفرینی شهری در توسعه پایدار شهرها است تا در راستای تدوین و تبیین بازآفرینی شهری و اندیشه ایران شهری گام استواری را رقم بزنیم.

شهرها امروزه عامل اصلی ناپایداری‌ها شده است

شهردار اصفهان در ادامه هفتمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری گفت: همه این همایش‌ها و گفت‌وگوها برای ارتقاء کیفی زندگی بهتر مردم است و یقین دارم این تصمیم اگر اتخاذ شود در آینده شاهد مکانی بسیار زیبا برای خدمات‌رسانی به عموم شهروندان به ویژه دانشجویان رشته‌های هنر، معماری، شهرسازی می‌شود.

قدرت الله نوروزی با اشاره به توسعه پایدار شهری و حقوق شهروندی و آموزش اظهار داشت: معتقدم در دنیای مدرن رشد سریع و بی‌رویه شهرها به طبقات مختلف اقتصادی، اجتماعی، محیط زیستی و فرهنگی بستگی دارد، به همین دلیل شهرها امروزه عامل اصلی ناپایداری‌ها شده است.

وی با بیان اینکه همه صاحب نظران تلاش می‌کنند تا به نوعی شهرها را پایدار کنند و اگر چنین نشود آینده‌ای نا امن و پرخطر بشریت را تهدید خواهد کرد، بیان کرد: توسعه پایدار می‌خواهد این نابه‌سامانی‌ها را سامان ببخشد، برخی توسعه پایدار را توسعه‌ای تعریف کردند که نیازهای نسل فعلی را تأمین کند در حالی‌که توانایی نسل‌های آینده را نیز در نظر بگیرد.

شهردار اصفهان ادامه داد: نباید این توسعه مانع رفع نیازهای آیندگان شود بلکه ضمن حفظ حقوق آیندگان باید توسعه موجب ارتقا کیفیت زندگی شهروندان شود.

وی افزود: از الان باید این کیفیت اثر خود را بگذارد تا پایان آینده این اثر باقی بماند پس باید توسعه پایدار در همه زمینه‌ها از جمله محیط زیست، اقتصادی، اجتماعی و حتی کالبدی تحقق پیدا کند تا بشریت از گزند آفات در امان بمانند.

نوروزی خاطرنشان کرد: استفاده از منابع تجدیدپذیر مانند انرژی‌ها پاک خورشیدی، تهویه هوا، بهره‌مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند مورد استفاده توسعه پایدار محیط زیستی و کالبدی قرار گیرد اما نباید در توسعه پایدار از مسائل اجتماعی و اقتصادی به دور ماند.

وی اضافه کرد: ریشه‌کنی فقر و تغییر ساختار الگوهای درآمدی، توزیع ثروت و سرمایه و ایجاد برابری در بهره‌مندی از امکانات، بدون توسعه اقتصادی ممکن نیست، داشتن جامعه‌ای آرام، ایمن و سالم به همراه تأمین آرامش و آسایش بدون توسعه اجتماعی امکان پذیر نیست.

شهردار اصفهان اظهار داشت: پس باید با توجه به توسعه اقتصادی اجتماعی، فرهنگی، محیط زیستی و کالبدی و ایجاد تعامل بین همه دستگاه‌های مربوطه و رعایت سود همه جانبه افراد و جامعه عمل کرد تا توسعه پایدار به معنای واقعی تحقق یابد.

انتهای پپام/

R41346/P1377/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی صبح یکشنبه در صد و سی امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در سال ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) با فرمانی که داشتند، دستور بر تشکیل شورا دادند که در ادامه این روز در تقویم ثبت شده است، شوراها نقطه عطف در انقلاب اسلامی و تاریخ سیاسی نظام جمهوری اسلامی است که مردم را صاحبان اصلی نظام قلمداد می‌کنند.

وی افزود: تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها و روستاها است، باید از این ظرفیت و توان حضور مردم با توجه به شعار سال بهره برد، شکل‌گیری شوراها نشان دهنده آن است که از آغاز انقلاب تا امروز مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت آنها در همه عرصه‌ها مدنظر بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با اینکه نهاد مردمی شورا با ۲۰ سال تأخیر تشکیل شد اما طی ۲۵ سال که از فعالیت آن می‌گذرد، شاهد رشد و شکوفایی مسئولیت پذیری نهاد مردمی هستیم.

وی گفت: همه مسئولان نظام و رؤسای قوای مختلف توجه داشتند که از این ظرفیت بیشتر استفاده شود و به نوعی ارتباط مستقیم مردم با بدنه نظام برقرار شود.

به گفته وی میان مدیریت شهر و شورا و مقامات استان همدلی و تفاهم و حمایت و پشتیبانی وجود دارد که امیدوارم روزافزون شود تا در روزهای باقیمانده دولت و مدیریت شهری دستاوردهای خوب و ارزنده برای شما و مردم داشته باشیم.

نورصالحی در پایان با اشاره به مطالبه شورای ششم از استاندار اصفهان افزود: راه اندازی فاز اول خط دو مترو، بحث قرارداد مپنا برای تجهیزات خط دو مترو، خرید ۵ رام قطار برای یک و دو خط مترو، اضافه شدن ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهر و نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده، اتصال حلقه حفاظتی رینگ چهارم از شمال به جنوب به سپاهان شهر و تکمیل سالن اجلاس، کلنگ شروع حفاری خط سه مترو و ورزشگاه نقش جهان و شهرک ورزشی در شمال اصفهان نیازمند حمایت مستقیم استاندار است که مطالبه ما از نماینده دولت در استان است.

کد خبر 6090698

دیگر خبرها

  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران