Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: مازندران رتبه پنجم کیفیت ‏پخت نان در کشور را دارد، که نشان از ظرفیت تولید آرد بسیار مناسب است‎.‎ به گزارش بلاغ به نقل از نوشهرآنلاین، محمود کاظمی نژاد در همایش‎ ‎تکریم از پیشکسوتان صنف نانوایان ‏شهرستان نوشهر با بیان اینکه مازندران به لحاظ كيفيت و کمیت آرد و نان در شرايط خوبي قرار ‏دارد، اظهار کرد: مازندران در آرد رتبه سوم کشور و در بحث نان رتبه پنجم را به خود اختصاص داده ‏است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تعداد کارخانه‌های آرد فعال مازندران را 19 کارخانه عنوان کرد و گفت: 6 ميليارد تومان ‏تسهيلات با بهره ٢درصد برای بازسازی نانوایی‌های مازندران اختصاص یافت و 130 واحد تاکنون ‏بازسازي شده است‎.

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور خاطرنشان کرد: سالانه 100 هزار تن ‏گندم در مازندران تولید می‌شود که مصرف سالانه مردم 400 هزار تن است و 70درصد این نیاز از ‏استان گلستان تامین می‌شود.‏

نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس نیز در این آیین با بیان اینکه حرفه نانوایی مقدس ‏است، گفت: برگزاری این‌گونه جلسات برای آسیب‌شناسی مشکلات این صنف و گوش‌دادن به ‏دغدغه‌های نانوایان ضرورت دارد.‏

وی گفت: همه باید برای حل مشکلات به این صنف کمک کنیم، افزود: آزادپزی نباید منجربه این ‏شود که زحمات نانوایان با تجربه فراموش شود، در واقع در بحث سقف‌های صنفی به گونه‌ای دیده ‏شود که به پیشکسوتان آسیب وارد نشود.‏

قاسم احمدی لاشکی تصریح کرد: امروزه دورریز نان بسیار زیاد شده است که یا به سبب پخت ‏بی‌کیفیت نان یا اسراف مردم است. ‏

وی خاطرنشان کرد: در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه 97 یارانه نان کم شده است که البته این لایحه دولت ‏است و ممکن است در تلفیق تغییراتی ایجاد شود، در یارانه‌ها ما زنجیره آرد تا نان را دیدیم که ‏بگوییم خرید تضمینی گندم نیز مهم است، بخشی از یارانه در خرید تضمین گندم و بخشی مربوط ‏به آرد است‌. ‏

امام جمعه نوشهر هم با توجه به اهمیت مصرف نان در زندگی مردم، گفت: به سبب اینکه مردم در ‏هر روز از این وعده غذایی استفاده می‌کنند به کیفیت پخت نان، بهداشت نانوایی و.. اهمیت ‏می‌دهند.‏

وی با بیان اینکه نوع تغذیه در سلامت مردم دخیل است، متذکر شد: توقعات به حق مردم باید ‏رعایت شود.‏
حجت‌الاسلام محمود مشایخ محدودبودن درآمد، نداشتن تعطیلی، افزایش بی‌رویه نانوانی‌ها را از ‏جمله مشکلات این صنف بیان کرد.‏

رییس صنف خبازان شهرستان نوشهر ضمن قدردانی از همکاران صنفی خود و با اشاره به دغدغه‌ها ‏و مشکلات پیش‌روی صنف نانوایان گفت: در سال اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال و تبعیت از ‏فرمایشات رهبری باید در راستای کاهش ضایعات نان تدابیر کارشناسی مناسب صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید پس از فراز و نشیب‌ها در سال‌های اخیر جشن شکر ‏خودکفایی گندم از لحاظ کمی در کشور برگزار شد، افزود: این دستاورد بزرگ و مهم در جهت تامین ‏محصول تمام استراتژیک کشور از جنبه‌های مختلف امنیتی، اجتماعی و پدافند غیر عامل دارای ‏اهمیت ویژه و جای اقتدار است.‏

رضایی با بیان اینکه نانوایان دارای مشکلات خاص هستند، گفت: باید نسبت به اصلاح نواقص و ‏مشکلات گام‌های موثری برداشت و برای ارتقاء کیفیت فعلی گندم، آرد، نان و کاهش ضایعات تلاش ‏کرد.‏

وی ادامه داد: این کار مستلزم اصلاحات واقعی و جهادی در زنجیره چندین ساله کشور از کشت بذر ‏گندم تا تهیه نان در سر سفره‌های مصرف‌کنندگان، هدفمندنمودن یارانه پرداختی نان، و یکپارچه و ‏تک نرخی‌کردن آرد و نان به جهت تولیدی نان‌های صنعتی و سنتی است.‏

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۷۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد

کیانی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس در آذربایجان شرقی گفت: به منظور رصد، کنترل، پایش و نظارت بر حسن اجرای وظایف و ماموریت‌های محوله و بر اساس شاخص‌های تخصصی، منطقه آزاد ارس رتبه اول مناطق آزاد کشور را با امتیاز ۷۲ را کسب و در منطقه سبز رده‌بندی قرار گرفت.

وی ادامه داد: کسب این رتبه در سرجمع ارزیابی‌های انجام شده در بخش‌های اقتصادی، مدیریت منابع، عمرانی و زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، حقوقی، فناوری اطلاعات و تصویرسازی بوده است.

در این ارزیابی مناطق آزاد تجاری صنعتی ارس با ۷۲ امتیاز، منطقه آزاد تجار صنعتی اروند با ۶۹.۹ امتیاز در رده سبز و به ترتیب رتبه اول و دوم و مناطق آزاد انزلی و کیش در رده سفید و به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از هفت شاخص ارزیابی شده، ارس در شاخص‌های اقتصادی، مدیریت منابع، حقوقی و فناوری اطلاعات مقام اول را کسب کرده و در بخش عمرانی و زیربنایی نیز حایز رتبه دوم بوده که در مجموع تمام شاخص‌ها رتبه اول مناطق آزاد کشور را کسب و لوح تقدیر طی مراسمی توسط سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین حجت الله عبدالملکی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعطا شد.

وی همچنین گفت: سال گذشته صادرات در منطقه آزاد ارس به ۱۷۲ میلیون دلار افزایش یافت که این مقدار در سال ۱۴۰۱، ۱۴۷ میلیون دلار بوده است.

وی همچنین میزان افزایش صادرات به خارج از کشور از مسیر منطقه آزاد ارس را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: صادرات از طریق منطقه آزاد ارس در سال ۱۴۰۱. ۹۴ میلیون دلار بوده در حالی که در سال گذشته این مقدار با ۴۴ درصد افزایش به ۱۳۵ میلیون دلار رسیده است.

وی یادآور شد: منطقه آزاد ارس در جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز رکوردزنی کرده طوری که سرمایه‌گذاری داخلی بر اساس طرح‌های مصوب کمیسیون اقتصادی در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۸ میلیارد ریال بوده در حالی که این مقدار در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۸۷۱ درصدی (۸.۷ برابری) به ۶۵۸ میلیارد و ۹۷۱ میلیارد ریال جهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری خارجی بر اساس طرح‌های مصوب کمیسیون اقتصادی نیز از ۳۸ میلیون دلار در مدت یاد شده به ۴۹.۳ میلیون دلار افزایش یافته است.

وی همچنین یادآور شد: کشور‌های روسیه، ترکیه، آذربایجان، عراق، ارمنستان، گرجستان، امارات، قزاقستان، افغانستان و پاکستان به ترتیب بیشترین میزان خرید را از محصولات منطقه آزاد داشته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است