Web Analytics Made Easy - Statcounter

پکن-ایرنا- 'شی جین پینگ' و 'مون جایه» رئیسان جمهوری خلق چین و کره جنوبی روز پنجشنبه در پکن دیدار و بر حل صلح آمیز مساله هسته ای شبه کره شمالی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، دو طرف ابراز امیدواری کردند که این دیدار سرفصل جدیدی در روابط دو کشور باشد و به حل اختلافات کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چین و کره جنوبی از سال گذشته میلادی به دنبال استقرار سامانه موشکی پیشرفته آمریکایی «تاد» در کره جنوبی روابط پر تنشی را تجربه کرده اند.
تلافی جویی های اقتصادی چین علیه کره جنوبی موجب شد تا 70 درصد از سفرهای گردشگری چینی ها به کره کاهش یابد و نزدیک به 7 میلیارد دلار به این بخش زیان وارد آید.
رئیس جمهوری کره جنوبی در این ملاقات گفت که این دیدار فقط میان دو نفر نیست بلکه سرآغازی برای گسترش روابط میان دو کشور محسوب می شود.وی ابراز امیدواری کرد این پایه ای برای بهبود مناسبات شود.
رئیس جمهوری کره جنوبی برنامه هسته ای نظامی کره شمالی را تهدیدی برای دنیا دانست و خواستار تلاش مشترک این کشور و چین برای حل مسالمت آمیز این مساله شد.
شی جین پینگ نیز تصریح کرد، مسلما استقرار موشک تاد بر روابط دو کشور ضربه زده است. وی ابراز امیدواری کرد با سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به چین مناسبات بتدریج بهبود یابد.
وی اظهار داشت، روابط دو کشور پس از ماجرای تاد پسرفت هایی داشته است اما دیدار «مون جایه این» از چین مهم است و می تواند بسیاری از اختلافات را برطرف کند.
رئیس جمهوری کره جنوبی همراه هیات تجاری مرکب از 200 نفر از تجار و صاحبان صنایع و شرکت های بزرگ کره ای دیروز (چهارشنبه) برای سفر چهار روزه وارد چین شد.
آساق**231**1904*شبس*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۷۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر ایران در لبنان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشور‌های منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیانهشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد