Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: آئین نامه مرتبط با غربالگری ژنتیک ازدواج تهیه و برای تصویب آن منتظر اعلام نهایی هیئت دولت هستیم.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: سازمان بهزیستی کشور طی سال‌های اخیر سیاست پیشگیرانه را در دستور کار قرار داده و بر مبنای این سیاست برنامه‌هایی را تدوین کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولویت نخست ما جلوگیری از برزو و ظهور معلولیت‌ها در افراد است و اعتقاد ما این است که باید برای جلوگیری از تولد کودکان معلول برنامه ریزی شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تولد نوزادانی که با اختلالات ژنتیکی متولد می‌شوند اظهارکرد: متاسفانه تاکنون آمار تولد نوزادانی که با اختلالات ژنتیکی در کشور متولد می‌شوند قابل توجه بوده و امیدوار هستیم با اجباری شدن مشاوره‌های ژنتیک این آمار کاهش یابد.

محسنی بندپی در خصوص همکاری نمایندگان مجلس با مسئولان سازمان بهزیستی به منظور کاهش معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیکی خاطرنشان کرد: با کمک مجلس شورای اسلامی، بند ۲۵ قانون برنامه توسعه به غربالگری ژنتیک ازدواج اختصاص یافت و همین موضوع سبب شد بتوانیم در حوزه غربالگری ژنتیک برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشیم.

وی از تدوین آئین نامه غربالگری ژنتیک ازدواج خبرداد و تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور آئین نامه مرتبط با غربالگری ژنتیک ازدواج را تهیه و تدوین کرده و این آئین نامه اکنون در هیئت دولت در حال بررسی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: امیدوار هستیم هر چه سریع‌تر هیئت دولت آئین نامه مرتبط با غربالگری ژنتیک ازدواج را به تصویب برساند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۸۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • اعتراض باشگاه استقلال به برنامه سازمان لیگ
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود