Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان شب گذشته، 23 آذرماه در سالن همایش مجتمع آفتاب ولایت مشهد با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
در آغاز این مراسم هادی اسفیدانی، نفر اول رشته قرائت این دوره از جشنواره به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان کوششی در مسیر اهداف فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و توفیقی از سوی این وزارت تا بیش از یک دهه فضای فکری و روحی جوانان مساجد را با عطر قرآن کریم متبرک گرداند.
وی جشنواره قرآنی مدهامتان را باقی الصالحات ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دانست و افزود: بی‌تردید مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام که از نگین متلالو مضجع نورانی امام رضا(ع) برخوردار است و با پیشینه قرآنی، یکی از مزیت‌های جدی برای مشهد نسبت به سایر پایتخت‌های جهان اسلام است.


سرابی با بیان اینکه مشهد در عرصه‌های قرآنی از گذشته پیشتاز بوده است، تصریح کرد: وجود اساتید برجسته قرآنی در این شهر، وجود نخبگان و جریانات مهم قرآنی کشور زینت پایتخت فرهنگی جهان اسلام هستند که سبب شده است تا این شهر به عنوان جلوه قرآنی برای جهانان بدرخشد.
همچنین در ادامه پیام آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی، مرجع تقلید جهان تشیع به دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان قرائت شد.


در اختتامیه دوازدهمین جشنواره قرآن مدهامتان حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، رئیس ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه برای برون روی از مشکلات جوامع باید انس و تمسک با قرآن ایجاد کرد، تشریح کرد: در سال جاری جشنواره مدهامتان 12 ساله شده و این جشنواره هر ساله نسبت به سال قبل از خود رشد خوبی به سمت تعالی و کمال داشته است.
همچنین در این مراسم از تابلویی مزین به آیاتی از سوره حشر که توسط طلاییان، یکی از شاگردان استاد فرشچیان نگاشته شده بود، رونمایی شد.


در ادامه محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در گفت‌وگویی صمیمانه از متسابقان درخواست کرد که در خصوص کلمه مدهامتان توضیحاتی دهند و هدیه‌ای به رسم یادبود به شخص پاسخ دهنده اهدا شود که در این گپ و گفت صمیمانه فلسفه کلمه مدهامتان توسط یک از شرکت‌کنندگان عنوان شد.


در ادامه سیدجواد حسینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه هرکس به جریان قرآنی بپیوندد، پیروز خواهد شد، تصریح کرد: 17 هزار و 300 شرکت‌کننده از اعضای کانون‌های مساجد که در این رقابت‌ها شرکت کردند، پیروز هستند، اما باید در کنار قرآن‌خوانی، قرآن‌دانی هم به این جریان اضافه کنیم.


در پایان مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان از نفرات برگزیده رشته‌های مفاهیم، حفظ 20 جزء و کل، قرائت ترتیل و تحقیق، اذان و اذکار نماز تجلیل به عمل آمد.


یادآور می‌شود، سیدجواد حسینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی، رئیس ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور، محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد و ... در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان حضور داشتند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است

    به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: براین اساس هوای مناطق سرافرازان، شهید کریمی، ویلا و ماشین ابزار پاک است.   مهدی اله‌پور افزود: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۹ نشانگر هوای "سالم" است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۶۶ نیز از شرای سالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.   وی ادامه داد: هم اکنون کیفیت هوای سایر ۱۹ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط "پاک" تنفسی است.   مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.   وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.    قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت «پاک» و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت «سالم» است.   همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان» و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای همه سنین» محسوب می‌شود.    

 

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد