Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس مد و لباس امتداد نیوز: چهارمین نشست شورای سیاست‌گذاری هفتمین جشنواره مد و لباس فجر، 21 آذرماه 96 و با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و دبیران و نمایندگان کارگروه‌های مختلف این دوره از جشنواره برگزار شد.

این جلسه با رویکرد ارائه، تشریح و بحث و تبادل نظر پیرامون نتایج اندازه‌گیری نظرسنجی و ارزیابی کیفیت ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر و همچنین ارائه گزارش دبیران بخش‌های مختلف جشنواره از روند کار و دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهاد‌ها برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبادی در این جلسه با اشاره به اینکه انطباق اهداف هفتمین جشنواره مد و لباس فجر با نظام‌های ارزشی جمهوری اسلامی ایران از مهم‌ترین نکات حائز اهمیت در مسیر برپایی هر چه بهتر جشنواره است اظهار داشت: خوشبختانه و بنا بر دیدارهای انجام‌شده با شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین معاون ایشان در امور هنری، نگاه حمایتی به این حوزه وجود دارد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به نتایج اندازه‌گیری نظرسنجی و ارزیابی کیفیت ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر تصریح کرد: اهداف و جزئیات برپایی این رویداد در بخش‌های مختلف مطرح شده و لازم است دبیران و متولیان برگزاری جشنواره در تمامی حوزه‌ها با تمام تلاش به رفع نقاط ضعف جشنواره قبل و همچنین تقویت نقاط مثبت مبادرت ورزیده و عزم خود را برای اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ اسلامی ایرانی و اثربخشی برای افزایش جایگاه ملی این عرصه در تمامی سطوح جزم کنند.

قبادی همچنین به تصویب سند سیاست‌های مد و پوشاک در وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و افزود: این سند پیرو برگزاری جلسات متعدد با مسئولان این وزارتخانه به تصویب رسید و به رؤسای سازمان‌ها در استان‌های مختلف ابلاغ شد و بر این اساس تأکید شد تا توجه کارگروه‌های استانی مد و لباس به ابعاد گوناگون این عرصه معطوف باشد.

در این جلسه، موضوعاتی همچون بررسی و ضرورت توجه بیشتر به اهداف جشنواره مانند انطباق با نظام‌های ارزشی، ایجاد بهره‌وری اجتماعی، ایجاد بهره‌وری اقتصادی، حمایت از تولید ملی، برندسازی، تقویت بنیه‌های ارتباطی، ایجاد بسترهای تعاملی و زمینه ارتقا، به‌روزآوری برای کسب مزیت‌های رقابتی، اشاعه فرهنگ مد اسلامی ایرانی، اثربخشی برای افزایش جایگاه ملی، شناسایی توانمندی‌ها، زمینه‌سازی ارتباطات بین‌المللی و صادرات، ایجاد انگیزه و پویایی، ایجاد همگرایی و افزایش تعامل میان طراحان و تولیدکنندگان، تغییر نگرش و رویکرد فرایندی، میزان اثربخشی برای خروج پله‌ای از روش‌های سنتی، میزان تناسب و نوع اهداف با رویکرد واقع‌بینانه و میزان تناسب اهداف و فعالیت‌های مرتبط با تحقق اهداف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین دبیران بخش‌های مختلف درباره موضوعاتی همچون زمان و مکان برپایی هفتمین جشنواره مد و لباس فجر، چندوچون برپایی مراسم افتتاحیه و اختتامیه و نحوه داوری و هیئت انتخاب آثار به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انسیه زاهدی دبیر بخش علمی و دانشگاهی از اعلام آمادگی دانشگاه الزهرا (س) در همراهی همه‌جانبه با جشنواره خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا شاهد افزایش چشمگیر مشارکت دانشگاه‌ها با این رویداد باشند.

حمیدرضا نیک‌طبع دبیر بخش صنعت نیز بر لزوم ایجاد رقابت میان کارخانه‌های نساجی و بخش‌های مختلف صنعت برای همراهی با جشنواره مد و لباس فجر تأکید کرد و از پررنگ‌تر شدن نگاه صنعتی و کاربردی ساختن آثار در این دوره از جشنواره خبر داد.

مریم یاسینی دبیر بخش نمایش و مسابقه جشنواره با اشاره به مهلت ثبت نام شرکت‌کنندگان در این بخش تا پایان آذرماه 96 گفت: ارتباط بیشتر میان طراحان استانی با بخش صنعت از این بخش فراهم می‌شود و تأکید داریم تا شرکت‌کنندگان در آثار خود از پارچه‌های ایرانی بهره گرفته و نمونه کارهای خود را حداقل در 5 اثر با موضوع کاخ گلستان ارائه کنند.

حمیدرضا یوسفی‌فر نماینده اتحادیه پوشاک تهران در کارگروه ساماندهی مد و لباس فجر نیز با اعلام خبر همراهی 10 اتحادیه استانی برای حضور در هفتمین جشنواره مد و لباس فجر تاکنون و احتمال افزایش این تعداد بیان کرد: تشکل‌های کارگروه استانی باید در به‌زودی تشکلی شود که در این ارتباط با تعدادی از اعضای اتحادیه کیف و کفش مذاکره داشته‌ایم تا به بهترین شکل ممکن، شرایط ایجاد ارتباط میان آثار بخش نمایشگاهی چه در تهران و چه در دیگر استان‌ها با صنعت را فراهم کنیم.

او با تأکید بر لزوم حضور پررنگ هفتمین جشنواره مد و لباس فجر در استان‌های زلزله‌زده همچون کرمانشاه و کرمان، از برپایی برخی برنامه‌های جانبی در حاشیه جشنواره‌های استانی برای کمک و همراهی با مردم زلزله‌زده خبر داد.

علی‌اصغر زیلایی، دبیر بخش استان‌ها نیز خبر داد: امسال برای دومین بار، استان‌ها به شکل نیمه‌متمرکز و همزمان تا جشنواره فجر در استان‌های متقاضی به برپایی جشنواره اقدام می‌کنند و تاکنون هفت استان در نیمه نخست سال، نمایشگاه‌های خود را برپا کرده‌اند.

او افزود: تاکنون تعداد جشنواره‌های استانی به عدد 60 رسیده و این رقم تا پایان سال به 70 جشنواره استانی مد و لباس فجر می‌رسد.

مهدی محمودی، دبیر بخش مؤسسات جشنواره نیز با اشاره به طرح ملی الگوی توسعه مشاغل خانگی و تصویب آن از سوی وزارت کار، جشنواره مد و لباس فجر را فرصتی مناسب برای معرفی استعدادهای سراسر کشور در بخش‌های مختلف پوشاک و صنایع دستی دانست.

محبوبه توکلی، دبیر بخش زیورآلات جشنواره نیز، خواستار طراحی یک لباس و زیور مکمل هم با تکیه بر فرهنگ و پیشینه هنری هر یک از استان‌های حاضر در جشنواره با رویکرد ایجاد مجموعه‌ای ماندگار از پوشاک و زیورآلات اقوام ایرانی شد.

توکلی از همراهی دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای در جریان برپایی جشنواره خبر داد و گفت: امیداست در این دوره از جشنواره شاهد پیوند هر چه بهتر بخش صنعت با حوزه طراحی و دانشگاهی عرصه زیورآلات باشیم.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد

در جلسه مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها، مباحث درباره راه‌اندازی کانون نهج البلاغه در دانشگاه‌ها و همچنین تعیین مسئول و میزبان بخش دانشگاهی دوره آینده نمایشگاه بین‌المللی قرآن تعیین تکلیف شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جلسه یکصد و سی و ششم مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها با حضور مدیران فرهنگی و قرآنی دستگاه‌های دانشگاهی در محل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

گزارش مشکلات نمایشگاه قرآن و تعیین میزبان دوره آینده

در این جلسه چهار دستور قرآنی مورد بحث و بررسی کارشناسان قرار گرفت. در ابتدا نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از شرایط برپایی بخش دانشگاهی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ارائه دادند و کم و کیف این حوزه مورد تحلیل قرار گرفت.

بر اساس تحلیل‌های عنوان شده و نظرات کارشناسان و نمایندگان، مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان میزبان بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن نامه‌ای مبنی بر ضعف‌ها و مشکلات نمایشگاه قرآن ارائه دهد.

در ادامه این نشست و پس از تحلیل‌های انجام شده در حوزه نقش دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، مقرر شد میزبانی بخش دانشگاهی دوره آینده نمایشگاه بین‌المللی قرآن که در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، برعهده وزارت علوم باشد.

 

حفظ موضوعی ‌زمینه‌ای برای رواج "حفظ تخصصی قرآن" در کشور است

 

راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا طاهری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم، در این جلسه گزارشی از جشنواره نهج‌البلاغه ارائه کرد. دانشگاه علوم پزشکی قم میزبانی این جشنواره را بر عهده داشته است.  

در این رابطه مقرر شد با حضور رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، معاونان و مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و تأثیرگذاران حوزه نهج‌البلاغه تشکیل شود و در آن جلسه تصمیم‌سازی‌هایی در مورد فعالیت‌های بیشتر در حوزه نهج‌البلاغه صورت گیرد.

از دیگر مصوبات مربوط به این دستور تشکیل کانون نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها بود که بر اساس این مصوبه مقرر شد هر دانشگاه یک کانون نهج‌البلاغه داشته باشد.

گزارش دستگاه‌ها از جشنواره‌های داخلی قرآن و عترت

یکی دیگر از دستورها که مربوط به ارائه گزارش دستگاه‌ها از جشنواره‌های داخلی قرآن و عترت و ارائه گزارشی از تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت بود، در این جلسه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

در این بخش و پس از طرح مباحث مختلف مقرر شد زمان و مکان اختتامیه سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت که به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، در جلسه آینده مجمع مشورتی اعلام شود.

تصمیم‌گیری برای اضافه شدن یا اضافه نشدن بخش اساتید و کارکنان به جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان نیز به جلسه آینده مجمع مشورتی موکول شده است تا در این رابطه در آینده تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد