Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-28@23:25:29 GMT

دومین جشنواره شعر ارسباران در اهر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۷۴۸۳

دومین جشنواره شعر ارسباران در اهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه اهر در مراسم اختتامیه شعر ارسباران اظهار داشت: برای این  جشنواره بیش از  ۲۷۰ اثر از شاعران از اقصی نقاط استان و استان‌های همجوار رسیده بود که از این تعداد۲۳۰ اثر مورد تائید هیات داوران قرار گرفت.

علیرضا کریم‌پور افزود: در این جشنواره با رای هیات داوران از 230 اثر، 15 اثر به عنوان اثر منتخب  مورد تجلیل قرار گرفت و سه نفر از شاعران  برجسته که در محضر مقام معظم رهبری اشعارشان را قرائت کرده بودند تجلیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب اهالی شعر ادب  از اقصی نقاط استان از دومین جشنواره گفت: امسال با تلاش مضاعف دست‌اندرکاران این رویداد فرهنگی، جشنواره به‌صورت استانی برگزار شد که امیدواریم، بتوانیم در سال‌های آتی به‌صورت ملی برگزار کنیم.

کریم پور بیان کرد: امسال از لحاظ کیفیت و محتوا نسبت به سال گذشته  از پیشرفت قابل‌توجهی برخوردار است.

این مقام مسوول افزود: با توجه به ظرفیت‌های ویژه  فرهنگی هنری منطقه ارسباران این جشنواره با اهتمام سپاه ناحیه اهر راه‌اندازی شد و الحمدالله این حرکت تداوم یافت و امیدواریم با تداوم و برگزاری سالانه آن  بتوانیم در اعتلای فرهنگ و هنر اصیل و بومی منطقه  به خصوص در حوزه شعر و ادب گام‌های عملی برداریم.

وی در ارتباط با دومین جشنواره شعر ارسباران یاد آور شد: امسال با ارتقای جشنواره شعر ارسباران از منطقه‌ای به استانی شاهد تنوع بخشی و افزایش موضوعات و محورهای همایش بودیم  و الحمدالله اکثر شاعران برجسته استانی آثار فاخر خود را به این جشنواره ارسال کرده‌اند.

معاون فرهنگی سپاه اهر در رابطه با داوران جشنواره خاطرنشان کرد: داوران دومین جشنواره شعر ارسباران متشکل از اساتید برجسته استانی بود که از جمله آنها می‌توان به استاد محمدی، شهودی و بابک اسلامی اشاره کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۷۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد

ایسنا/هرمزگان دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس به میزبانی روستای گورزانگ برگزار شد.

دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس به میزبانی روستای گورزانگ در دو رشته بازی درا و بازی رمازا با حضور شش تیم از شهرستان میناب و به مدت سه روز برگزار شد.

محمد خوشصوت دبیر اجرایی این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی ورزشی، در کنار ایجاد نشاط اجتماعی و حفظ سنت های گذشته، گرامیداشت ۱۰ اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس است.

وی افزود: دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی به همت دهیاری و شورای اسلامی روستای گورزانگ و با همکاری جمعی از فرهنگ دوستان برگزار شد.

بازی رمازا به شماره ۱۱۰۴ بازی درا به شماره ۸۴ و بازی رحمونی به شماره ۱۰۹۶ همگی در سال ۱۳۹۴ در فهرست میراث معنوی کشور به نام میناب به ثبت رسیده‌اند.

بازی‌های دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی در دو گروه سه تیمی برگزار شد که در هر رشته تیم اول هر گروه به فینال راه پیدا کرد.

از گروه یک، رشته رمازا تیم شهباز و از گروه دو تیم سایپا به مرحله نهایی راه پیدا کردند که پس از برگزاری فینال تیم سایپا قهرمان شد.

و در رشته درا هم از گروه یک، تیم روستای رکن آباد و از گروه دو، تیم سایپا گورزانگ به فینال راه یافتند که در نهایت تیم سایپا موفق شد عنوان  قهرمانی را از آن خود کند.

در میناب بیش از ۳۰۰ نوع بازی بومی محلی وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد