Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با اسپوتنیک گفت گزینه دیپلماتیک برای حل و فصل بحران کره شمالی همچنان به قوت خود باقی است.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اظهار نظر درباره سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که از آمریکا دعوت کرده بود در حل و فصل بحران در شبه جزیره کره از عقل سلیم استفاده کند، گفت گزینه‌های دیپلماتیک همچنان روی میز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این مصاحبه مدعی شد: «همانگونه که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفته است، گزینه‌های دیپلماتیک همچنان در دسترس هستند. آمریکا در یافتن راهی صلح آمیز برای خلع سلاح اتمی و پایان بخشیدن به اقدامات کره شمالی متعهد است؛ اما این انتخاب کره شمالی است که تمایل خود را به برگزاری گفتگوهای جدی نشان دهد».

پوتین در اظهار نظر درباره احتمال همکاری میان روسیه و آمریکا درباره کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره، به اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره آمادگی واشنگتن برای برگزاری مذاکرات مستقیم و بدون پیش شرط با پیونگ یانگ اشاره کرد.

پوتین اظهارات تیلرسون را «نشانه بسیار خوبی» دانست که بیان می‌کند مقامات آمریکایی در حال دریافتن حقیقت هستند. وی ابراز امیدواری کرد چنین بیداری در محافل امنیتی و نیز وزارت دفاع آمریکا نیز ایجاد شود.

پوتین در اظهارات خود افزود: «در صورتی که آمریکا با استفاده از عقل سلیم سیاست خارجی خود را پیش ببرد، این می‌تواند به موجب درخواست برای همکاری، از جمله در بحث کره شمالی، باشد».

وی همچنین از آمریکا و کره شمالی دعوت کرد تشدید تنش‌های کنونی را متوقف کنند.

روز چهارشنبه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آماده است با دولت کره شمالی وارد مذاکره شود. با این‌حال، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد اکنون زمان مناسبی برای برگزاری این مذاکرات نیست.

روز جمعه و در پی ملاقات یک فرستاده ویژه آمریکایی و یک مقام بلندپایه امنیتی تایلند، رسانه‌های محلی گزارش دادند تایلند نیز پیشنهاد کرده است برای آوردن مقامات کره شمالی پای میز مذاکره، به آمریکا کمک کند.

در ماه‌های گذشته شرایط در شبه جزیره کره به دلیل اقدامات و اظهارات خصمانه مقامات دولت ترامپ و همچنین آزمایش‌های موشکی و اتمی پیونگ یانگ، پرتنش شده است. در مقابل، آمریکا و متحدانش نیروها و تجهیزات نظامی خود را در نزدیکی شبه جزیره کره انباشته و در مانورهای نظامی متعددی شرکت کرده اند.

انتهای پیام/

آمریکا گزینه دیپلماتیک درباره حل بحران کره شمالی را رد نکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد که عملیات یمن در دریای سرخ یک هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه صهیونیست‌ها به غزه و رفع محاصره آن است.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه یمن در صنعا روز دوشنبه تاکید کرد که ایالات متحده مانع صلح در یمن است و از توقف کشتار جنایتکارانه در غزه ممانعت می‌کند.

براساس گزارش المیادین، وزارت خارجه یمن با بیان اینکه عملیات یمن در دریا «هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه» است، تاکید کرد: این یک خواسته بشردوستانه است. قرار است به آن پاسخ داده شود.

این وزارتخانه با بیان اینکه حل و فصل (در رابطه با بحران یمن) ربطی به آنچه در دریای سرخ می‌گذرد ندارد، خاطرنشان کرد: به سازمان ملل تاکید شد که نقشه‌ای که با طرف سعودی به دست آمده، ربطی به حوادث غزه ندارد. قرار بر این است که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هیچ گونه دخالتی در آن نداشته باشند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: اظهارات تیم لندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن، مؤید این است که آمریکا مانع برقراری صلح در یمن و مانع توقف کشتار جنایتکارانه در غزه و رفع محاصره است.

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد: آمریکا در برابر اراده همه مردم جهان از جمله مردم آمریکا ایستاده است که با مشارکت دولت بایدن در جنایات شنیع صهیونیست‌ها علیه مردم غزه مخالفت خود را اعلام کردند.

این وزارتخانه توضیح داد که آمریکا «به جای پاسخگویی به این مطالبات جهانی، به سرکوب وحشیانه دانشجویان متوسل شد، به نحوی که بار دیگر نادرست بودن شعارهای آمریکا در مورد دموکراسی را آشکار کرد».

چند روز پیش، حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه دولت صنعا تاکید کرد که یمن از اقدامات خصمانه‌ای که ایالات متحده در حال برنامه ریزی است، آگاه است و آن را مسؤول «عواقب حماقت احتمالی‌اش علیه» یمن می‌داند.

العزی به واشنگتن هشدار داد که در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه، «ممکن است یک راه امن هم در منطقه پیدا نکند».

وی خاطرنشان کرد که منافع این کشور «هدفی پایدار برای همه آزادگان خواهد بود».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»