Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: فرماندار شهرستان بانه گفت: حمایت مردمی از برنامه های فرهنگی بزرگ ترین پشتوانه تقویت و توسعه فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، محمد فلاحی، فرماندار بانه شامگاه پنجشنبه (۲۳ آذر) در اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره سراسری داستان بانه که در مجتمع فرهنگی ارشاد بانه برگزار شد، گفت: متاسفانه وقفه ای پنج ساله در برگزاری این جشنواره بدون وجود دلیل منطقی ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی عنوان کرد: با توجه به نیاز به اجرای و توسعه برنامه های فرهنگی برگزاری مجدد این جشنواره در اولویت برنامه های کاری ما قرار گرفت.

 

وی اظهارداشت: می بایست در این شهرستان برند فرهنگی متناسب با ظرفیت موجود در آن داشته باشیم و خلاء این مسئله احساس می شد به همین دلیل تصمیم به برگزاری مجدد این جشنواره گرفته شد.

 

فرماندار شهرستان بانه ادامه داد: با تاسیس دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری داستان بانه در سنوات آینده بی شک شاهد برگزاری باشکوه تر و غنی تر این رویداد فرهنگی خواهیم بود.

 

فلاحی بیان کرد: قطعا با تحقق مسئله مذکور سطح جشنواره هم به بین المللی ارتقا می یابد و هم اقدام به دعوت از داستان نویسانی از کشورهای فارس و کرد زبان خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه بخش بازار بانه در برگزاری این دوره از جشنواره نقش تاثیرگذاری داشتند، افزود: بخش بازار در توسعه فرهنگی هر جامعه ای نقش موثری دارند و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را کرد.

 

وی اظهارداشت: به هر میزان جشنواره های فرهنگی و هنری افزایش پیدا کند به همان نسبت شاهد کاهش و کمرنگ شدن آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

 

فرماندار شهرستان بانه ادامه داد: انتظار می رود اداره کل ارشاد اسلامی استان علاوه بر ادبیات داستانی به ظرفیت های حوزه نمایش در این شهرستان هم توجه کند و جشنواره تئاتر شهرستان مرزی را در این منطقه برگزار کنند.

 

فلاحی پررنگ تر کردن این جشنواره و سایر برنامه های فرهنگی را لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: از دیگر نیازهای ضروری این شهرستان وجود آمفی تئاتر و سالن همایشی در شان مردم منطقه است.

پایان پیام/179

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۹۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان حضور دارند.

پیام احمدی افزود: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

به گفته وی؛ نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

وی گفت: در بازبینی آثار برای پانزدهمین جشنواره ۴ اثر از استان مورد بازبینی قرار گرفت که ۲ اثر از آثار به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید

درخشش در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

احمدی یادآور شد: بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان تحت حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد هستند که ۳۳ گروه از این گروه‌ها در همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد شرکت کرده اند.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2