Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@15:18:54 GMT

نقش موثر حسابداران در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۹۵۳۸

استاد حسابداری دانشگاه شیراز و مدرس دانشگاه‌های نبراسکا و پنسیلوانیا آمریکا بر نقش موثر حسابداران در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

پروفسور محمد نمازی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با اشاره به برگزاری «اولین کنفرانس ملی نقش حسابداری، اقتصاد و مدیریت در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی» به میزبانی تبریز، گفت: دستیابی به اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم عمومی است، باید ادارات و سازمان‌ها به حسابداران اجازه ورود بدهند تا از این طریق ارتباط بین صنعت و دانشگاه برقرار و به دنبال آن اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به عنوان مثال محاسبه‌ی قیمت تمام شده و بهره وری که توسط حسابداران انجام می‌گیرد، با اقتصاد مقاومتی نیز رابطه دارد.

او بیان کرد: در کنار زیرساخت مورد نیاز رشته حسابداری، باید به استفاده از حسابداران در بازار کار نیز توجه شود تا آنان بتوانند تخصص خود را در عمل پیاده کنند.

استاد حسابداری دانشگاه شیراز و مدرس دانشگاه‌های نبراسکا و پنسیلوانیا آمریکا، در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص ارتباط گردشگری و حسابداری، یادآور شد: گردشگری رشته نوپایی است که با استفاده از بازاریابی، ایجاد زیرساخت مناسب، تعامل و همکاری سه قوه و اصلاح قوانین حاکم، ‌می‌توان شاهد توسعه این صنعت در کشور بود و البته در کنار آن، رشته حسابداری نیز می‌تواند به پیشبرد اهداف آن کمک کند.

اولین کنفرانس ملی نقش حسابداری، اقتصاد و مدیریت در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی به میزبانی تبریز با حضور جمعی از اساتید و متخصصان برگزار شد.

سخنرانی پروفسور محمد نمازی، استاد حسابداری دانشگاه شیراز و مدرس دانشگاه نبراسکا و دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا آمریکا با موضوع «بررسی و نقش حسابداری و حسابداران در گسترش توسعه پایدار»   و دکتر حسین عبده تبریزی، عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار و مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین منابع مالی با «موضوع نقش حسابداری در توسعه پایدار» از جمله برنامه های این کنفرانس بود.  

همچنین دکتر نجف قراچورلو، رییس پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی و معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان با «موضوع اقتصاد مقاومتی و صادرات، تولید و اشتغال»، دکتر رسول برادران حسن زاده، عضو هیئت علمی و پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با موضوع «فرصت‌ها و تهدیدهای رشته حسابداری» و دکتر مهدی زینالی با موضوع «بودجه ریزی عملیاتی» به سخنرانی پرداختند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر

  به گزارش خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، ۲۵۰ واحد تولیدی برای شرکت در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران به صورت تخصصی ارزیابی شدند که در نهایت به ۱۲ واحدی که بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند، نشان اقتصاد مقاومتی اعطا شد.   الگوسازی مناسب در عرصه تولید کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی مناسب در افزایش کیفیت تولید کالا و خدمات، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در واحد‌های تولیدی و خدماتی و همچنین هدایت عرصه تولید در زمینه پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی عنوان شده است.

دیگر خبرها

  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است