Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک هیئت پاکستانی برای گفت‌وگو با مقامات افغان و بهبود روابط بین دو کشور وارد کابل شده و قرار است با رئیس اجرایی دولت افغانستان، رئیس جمهور سابق این کشور و شماری از وزیران افغان دیدار کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مقامات افغان و پاکستانی امروز دور دوم گفت‌وگوهای خود را در کابل برگزار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از برگزاری این نشست یافتن راه‌های برای بهبود روابط دو کشور بیان شده است.

به گزارش روزنامه «دیلی تایمز»، این دیدار غیر رسمی پس از ایجاد نشانه‌های مبنی بر بهبود روابط و تلاش دولت‌ها برای از بین بردن عدم اعتماد بین دو کشور برگزار خواهد شد.

گفتنی است که روز گذشته هیئت پاکستانی به سرپرستی «رانا محمد افضل خان» عضو شورای ملی پاکستان و از اعضای حزب «مسلم لیگ» شاخه نواز به کابل رسید.

این هیئت قرار است با «عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان، «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق و شماری از وزیران این کشور نیز دیدار کنند.

هیئت پاکستانی شامل ژنرال بازنشسته «آصف یاسین مالک» وزیر دفاع سابق پاکستان، «شعیب سدل» رئیس پلیس سابق ایالت بلوچستان و کراچی، «قاضی همایون» سفیر سابق اسلام‌آباد در کابل، «میا ثناالله» سفیر سابق پاکستان در اندونزی، «سیما الهه بلوچ» سفیر سابق اسلام‌آباد در لهستان است.

به گزارش این روزنامه، در ماه جاری نیز قرار است یک هیئت از پارلمان افغانستان به پاکستان سفر کند.

اخیرا نیز «عمر زاخیلوال» سفیر و نماینده ویژه افغانستان در پاکستان درباره بهبود روابط کابل و اسلام‌آباد ابراز امیدواری کرد.

وی با بیان اینکه، روابط دو کشور در روزهای آینده بهبود خواهد یافت، افزود افغانستان و پاکستان با مشکلات و دشمنان مشابهی روبرو هستند و هر دو قربانی تروریسم هستند و برای برقراری صلح در منطقه باید با یکدیگر همکاری کنند.

وی همچنین اظهار داشت با وجود بی اعتمادی میان افغانستان و پاکستان وضعیت گفت‌وگوها در حال بهبود است، زیرا مقامات دو کشور در نشست‌های مشترک پیشنهادها و انتقادات خود را با صراحت مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند

 

هرمزگان-جام جم انلاین-با سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند.

 

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: همزمان با آزادی زندانیان پاکستانی، برخی از اتباع ایرانی زندانی در پاکستان نیز آزاد می‌شوند و این فرایند بین دو کشور تا تعیین تکلیف همه افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه دارد.

 

کاظم غریب‌آبادی افزود: این اتباع به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان بسر می‌بردند و با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

 

وی گفت: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد می‌شوند.

دیگر خبرها

  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند
  • غریب آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند
  • ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان