Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:30:45 GMT

دولت چین از کارنامه حقوق بشری و سیاسی خود دفاع کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۲۵۲۳

دولت چین از کارنامه حقوق بشری و سیاسی خود دفاع کرد

چین امروز (جمعه) و تنها چند روز پس از ابراز نگرانی شدید آمریکا درخصوص زوال حقوق بشر در این کشور، اعلام کرد، مردم چین اکنون از بالاترین سطح حقوق سیاسی و مدنی نسبت به هر زمان دیگری برخوردار هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رییس جمهور چین از جانب گروه‌های مدافع حقوق بشر به خاطر "سرکوب شدید فعالان حقوق بشر و قانونگذاران" در این کشور طی پنج سال گذشته، متهم شده است؛ اقدامی که طی آن ده‌ها تن دستگیر و صدها تن بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا و آمریکا، در آستانه روز حقوق بشر در هفته گذشته، بیانیه‌ای را منتشر و طی آن با اشاره به اقداماتی همچون محدودیت اینترنت و بازداشت قانونگذاران این کشور، "نگرانی شدید" خود را درخصوص زوال حقوق بشر در چین اظهار کردند.

کابینه چین در گزارش سالانه هیئت دولت گفت: شهروندان چین پیش از این هیچ‌گاه از چنین رونق اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حقوق مدنی و سیاسی که امروز از آن برخوردارند، بهره‌مند نبوده‌اند.

گزارش هیئت دولت، با اشاره به اقدام اخیر حزب حاکم کمونیست مبنی بر تاسیس یک گروه رهبری مرکزی برای هدایت اصلاحات قانونی، دورانی جدید را نوید داد که حفاظت قانونی گسترده‌تری و حقوق بشر در چین را تضمین می‌کند. گروه‌های مدافع حقوق بشر می‌گویند، فقدان مقامات قضایی مستقل برای نظارت بر حزب حاکم، سوءاستفاده از حقوق مردم را در پی دارد.

چین انتقادهای مطرح شده درخصوص پرونده‌های حقوق بشر را تکذیب می‌کند و می‌گوید، منتقدان بدون به رسمیت شناختن آزادی‌های اجتماعی و اقتصادی که برای شهروندان فراهم می‌شود، بیش از حد بر حقوق سیاسی و مدنی تاکید می‌کنند.

دیپلمات‌های کشورهای غربی می‌گویند، تعریف چین از حقوق بشر بسیار کلی است و جنبه‌هایی مانند آزادی بیان که جزو اساسی تعریف پذیرفته شده حقوق بشر در سازمان ملل است را نادیده می‌گیرد.

بر اساس گزارش‌ها، چین معتقد است، حقوق بشر این کشور در مواردی همچون بهره‌گیری از قانون برای کنترل نقض حقوق مالکیت و سلامت شهروندان با توقف فعالیت کارخانه‌های آلوده‌کننده محیط زیست، موفق عمل کرده است.

در گزارش هیئت دولت چین آمده، تا ماه اوت ۲۰۱۷، ۳۶ هزار حافظ صلح از ارتش چین برای شرکت در عملیات حفاظت از صلح سازمان ملل به خارج از کشور اعزام شده‌اند و اکنون شمار نیروهای ثابت این کشور در این عملیات به ۸۰۰۰ سرباز می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین نوشت: لازم است دولت آمریکا آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: گزارش‌های خبری مربوط به سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به دلیل حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت آمیز حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که موجب نگرانی مردم در سراسر جهان شده است.

وی افزود: لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: با ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن معترضان، نقش حمایتی دولت آمریکا از نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

به گزارش تسنیم، گزارش‌ها از بازداشت بیش از 100 معترض حامی فلسطین در هفته گذشته در دانشگاه کلمبیا آمریکا و دست کم 45 نفر در روز دوشنبه 22 آوریل در دانشگاه ییل آمریکا حکایت دارند. بر اساس اعلام پلیس ایالت کنتیکت که دانشگاه ییل در آن واقع است، این افراد پس از آنکه پلیس دانشگاه دستور توقف اعتراض‌ها در حمایت از فلسطین را صادر کرد، بازداشت شدند.

بعد از عملیات موسوم به «طوفان‌الاقصی» در روز 7  اکتبر و آغاز جنگ غزه که به بروز فاجعه‌های انسانی مختلف علیه فلسطینی‌ها منجر شده حمایت از آرمان فلسطین در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا بالا گرفته است. بروز این اتفاق در کشوری که دولت او اصلی‌ترین حامی جنایت‌های اسرائیل در غزه بوده مسئله‌ای به شدت قابل توجه و نیازمند تحلیل است.

از یک منظر، این تظاهرات‌ها را می‌توان نشانه‌ای از این دانست که مقاومت در برابر ظلم یک امر فطری است و نداهای فطری حتی در جوامعی که در معرض پروپاگانداهای گسترده برای «ابتذال شر» قرار گرفته‌اند به طور کامل خاموش نمی‌شود و حتی اگر در برهه‌ای کمرنگ شود سرانجام زمانی خود را به منصه ظهور خواهد رساند.

چرایی اعتراض به اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا؛ ظلم را ببین!تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد