Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس پارلمان منطقه کردستان عراق از شهروندان خواست با شرکت در تظاهرات و اعتصاب ، «نيچروان بارزاني» را از رياست اداره محلي ، برکنار کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا، «يوسف محمد صادق» رئيس پارلمان منطقه کردستان عراق گفت: اداره محلي کردستان عراق ناتوان از بهبود شرايط معيشتي شهروندان منطقه است و اوضاع کنوني طلب مي کند که شهروندان تظاهراتي فراگير با مشارکت همه گروههاي سياسي با هدف انحلال اين اداره محلي برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد صادق تاکيد کرد: شرايط معيشتي بد شهروندان منطقه کردستان به سبب فساد و عدم شفافيت موسسات اين منطقه است.
روز چهارشنبه «کاروان هاشم» عضو شوراي ملي جنبش تغيير«گوران» اعلام کرد، اوضاع منطقه کردستان عراق در سايه رکود سياسي کنوني غيرقابل تحمل شده است و جنبش تغيير شنبه آينده تصميم نهايي درخصوص بازگشت به سمت مخالفان با هدف سرنگوني رياست اداره محلي را خواهد گرفت.
همه‌پرسي جدايي منطقه کردستان عراق 25 سپتامبر 2017 با وجود مخالفت دولت مرکزي عراق، طرف‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي، فقط با اصرار «مسعود بارزاني» برگزار شد که با برگزاري اين همه پرسي ، تنش اين منطقه با دولت عراق افزايش يافت.
نيچروان بارزاني خواستار حل اختلافات با بغداد شد
دفتر نخست وزير منطقه کردستان عراق در بيانيه اي اعلام کرد: «نيچروان بارزاني» در گفت و گوي تلفني جمعه شب با «رکس تيلرسون» وزير امور خارجه آمريکا بر حل مسالمت‌آميز اختلافات با بغداد تاکيد کرده است.
بر اساس اين بيانيه، نخست وزير منطقه کردستان عراق در اين گفت وگوي تلفني، بر آمادگي کامل تشکيلات کردستان عراق براي حل مسالمت آميز اختلافات با دولت مرکزي عراق تاکيد کرد.
بيانيه دفتر «نيچروان بارزاني» اضافه کرد که وي از آمريکا و جامعه بين الملل خواسته است دولت عراق را براي گفت وگو و پرهيز از آنچه درپيش گرفتن راه هاي نظامي خواند، تشويق کنند.
اين بيانيه ضمن ابراز نگراني از آنچه تلاش هاي دولت عراق براي پيشروي هاي نظامي ارتش خوانده اما تصريح کرده که تشکيلات اقليم کردستان عراق خواهان حل مشکلات در چهارچوب قانون اساسي عراق است.
«مسعود بارزاني»، رهبر مستعفي اقليم کردستان عراق روز (چهارشنبه) دفتر رياست خود را ترک کرد.
«نيچروان بارزاني» که در کنار عموي خود به عنوان نخست وزير فعاليت مي‌کرد، پس از استعفاي «مسعود بارزاني» در حال حاضر چهره کليدي در بخش اجرايي منطقه خودمختار کردستان است.
دوره رياست 12 ساله «مسعود بارزاني» بر اقليم کردستان، روز چهارشنبه (اول نوامبر) به طور رسمي پايان يافت.
وي پيشتر در نامه‌اي به پارلمان اقليم اعلام کرده بود که ديگر براي تصدي اين پست اقدام نخواهد کرد و در عين حال، اجازه لغو کامل پست رياست اقليم کردستان را به پارلمان نداد و تنها پست رياست اقليم در «دوره گذار» تعليق شد.
پارلمان اقليم کردستان نيز که تحت کنترل حزب بارزاني است؛ با تصويب طرحي به مطالبات بارزاني که در قالب يک نامه به نمايندگان ارائه شده بود، وجهه قانوني داد و اختيارات او بين سه قوه اجرايي(نخست وزير و نهاد نخست‌وزيري)، قوه مقننه و قوه قضائيه اقليم تقسيم شد.
پس از برگزاري همه پرسي اخير جدايي در منطقه کردستان عراق که با وجود مخالفت هاي داخلي و خارجي و تنها به اصرار مسعود بارزاني رئيس اين منطقه برگزار شد، تنش ميان منطقه کردستان و دولت عراق افزايش يافت.
با اين حال با درايت مسئولان دوطرف در روزهاي اخير اين تنش درحال فروکش است.
هادي العامري: اميدواريم کردها به درخواست هاي دولت بغداد پاسخ مثبت دهند
هادي العامري، دبيرکل سازمان بدر و يکي از فرماندهان نيروهاي بسيج مردمي عراق روز جمعه در گفتگو با شبکه تلويزيوني العالم ابراز اميدواري کرد: که نيروهاي موسوم به پيشمرگه وابسته به مسعود بارزاني از درگيري نظامي با نيروهاي دولت مرکزي عراق پرهيز و با آنها همراهي و همکاري کنند.
العامري در اين زمينه گفت: «گفتگوها با کردها ادامه دارد، با برادران کرد نيز در اين زمينه گفتگو کرده ايم که برخورد نظامي به مصلحت نيروهاي پيشمرگه کرد و دستگاه هاي امنيتي عراق نيست و اميدواريم که هيچ گونه برخورد نظامي اتفاق نيفتد.
دبيرکل سازمان سازمان بدر همچنين حمله نيروهاي عراقي به مواضع نيروهاي موسوم به پيشمرگه در مناطق مورد مناقشه ميان بغداد و اربيل واقع در استان هاي نينوا و صلاح الدين را منتفي دانست.
هادي العامري گفت: سرويس هاي امنيتي عراق هيچ قصدي براي حمله به برادران کرد خود ندارند.
وي افزود :« ما فقط از نيروهاي پيشمرگه مي خواهيم به مرزهاي اداري دو استان نينوا و صلاح الدين عقب نشيني کنند و اين مناطق را به نيروهاي دولت مرکزي عراق تحويل دهند ».
دبيرکل سازمان بدر ابراز اميدواري کرد امنيت و ثبات در اين مناطق به صورت زنجيره اي و مانند آنچه که در کرکوک رخ داد ، برقرار شود .گفتني است نيروهاي امنيتي عراق در اواسط ماه اکتبر وارد کرکوک شدند و مراکز دولتي و ميدان هاي نفتي را تحت کنترل خود درآوردند.
133/111

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی

منصور شیشه فروش صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: بر این اساس بارش‌های رگباری طی روز پنج شنبه در تمامی مناطق استان اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه آماده باش مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان اعلام شده است، ابراز کرد: با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی و محلی از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری مرخصی نیروهای امدادی لغو شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه با توجه به بارش‌های هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان منجر به وقوع سیلاب‌های محلی و جمع شدن رسوبات در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها شد، ادامه داد: مستعد بودن شرایط سیلاب‌های محلی در مناطق فوق به علت رطوبت خاک مدیریت بحران را بر آن داشت به اداره راهداری، شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، بخشداری‌ها و دهیاران و سایر دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است.

وی گفت: بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، تخلیه رسوب از دهانه پل‌ها، تقویت و باسازی سیل بندها، آزادسازی هر گونه تصرف در مسیل‌ها، جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در معابر و زیرگذرها در دستور کار قرار گرفت و برای این امر تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها انجام شد.

شیشه فروش با بیان اینکه تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری انجام شده است، ادامه داد: عدم انجام سفرهای غیر ضروری در محورهای شمال و شرق استان ضروری است.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها گفت: حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها واحدهای دام و طیورو شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران امری ضروری است.

کد خبر 6092898

دیگر خبرها

  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • قدم تازه خالص‌سازها؛ قالیباف و صندلی‌اش هدف فعلی است | پشت چه کسی را گرفته‌اند؟
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • خالص سازها به سراغ قالیباف رفتند /حمله همه جانبه برای جلوگیری از ریاست مجدد قالیباف بر مجلس /پایداری ها پشت متکی می ایستند؟
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد