Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@20:18:50 GMT

بی‌خانمانی در کمین خانواده‌های انگلیسی

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۴۴۴۵

بی‌خانمانی در کمین خانواده‌های انگلیسی

با افزایش اجاره‌خانه‌های انگلیس، مردم بیشتر از همیشه در خطر بی‌خانمانی هستند.

ایران آنلاین /به گزارش «ایران آنلاین» به نقل از روزنامه گاردین، صاحب‌خانه‌های انگلیسی به دنبال افزایش نرخ اجاره‌خانه هستند، غافل از اینکه عملی کردن این تصمیم به بی‌خانمانی هرچه‌بیشتر مردم می‌انجامد. در این بین، رانندگان تاکسی، پرستاران و کارگران در میان اقشار پرخطر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفاتر دادآوری محلی می‌گویند که مردم نزد آنها می‌روند، اما دیگر نه به خاطر بحران‌های روحی یا اعتیاد به موادمخدر یا الکل، بلکه به خاطر ترس از بی‌خانمانی به دلیل افزایش کرایه‌ها. باور عمومی این است که بی‌خانمانی فقط برای افراد خاص با زندگی‌های درهم‌فرو‌ریخته است، اما اینک روزبه‌روز به تعداد خانواده‌های معمولی‌ای که نمی‌توان انتظار داشت بی‌خانمان شوند اما در چنین موقعیتی گرفتار شده‌اند، افزوده می‌شود.

اواخر سال گذشته، دولت انگلیس آمارهایی منتشر کرد که نشان می‌داد در هر یک ساعت 5 خانواده انگلیسی بی‌خانمان می‌شوند.  در سال گذشته میلادی، ۴۳ هزار و ۱۴۰ خانوار از سوی شوراهای محلی به عنوان خانواده‌های بی‌خانمان و آواره معرفی شدند که این رقم در ۵ سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است. بنیاد خیریه مسکن انگلیس با استناد به این آمار برآورد کرد در یک ماه آینده دست کم ۳ هزار و ۶۰۰ خانوار بی‌خانمان خواهند شد. براساس این آمار جدید، هر ۱۲ دقیقه یک خانواده انگلیسی خانه و زندگی خود را از دست می‌دهد و بی‌خانمان می‌شود. رئیس بنیاد خیریه مسکن انگلیس اظهار کرد دلیل اصلی بی‌خانمان شدن این خانواده‌ها نبود مسکن با قیمت مناسب برای خانوارهای کم درآمد است. موسسه خیریه بی‌خانمان‌های «بحران» در این باره می‌گوید: «تعداد کسانی که از عهده اجاره خانه برمی‌آیند، با کاهش روبه‌رو بوده ، از رفاه اجتماعی کاسته شده و کرایه خانه افزایش پیدا کرده است. اکنون با این شرایط، افرادی که کمتر می‌توان توقع بی‌خانمان شدنشان را داشت، گرفتار این معضل شده‌اند.»

از سال 2016 تا کنون، بیش از 450 شکایت درباره خدمات مربوط به مسکن به دفاتر دادآوری محلی ارائه شده است که 70 درصدشان پیگیری شده است. با این وجود تحقیقات دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد، شمار واقعی جوانان بی‌خانمان در انگلیس سه برابر آماری است که دولت اعلام کرده است. بر اساس گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، 83 هزار جوان انگلیسی بی‌خانمان برای داشتن سرپناه در طول سال گذشته 2014 مجبور بودند به موسسات خیریه مراجعه کنند.  آمار واقعی بی‌خانمان‌های در انگلیس، بیش از 3 برابر آمار دولتی 26 هزار و 852 است. بر اساس این گزارش، بیش از یک نفر از هر 7 جوان انگلیسی (حدود 17 درصد) در طول سال گذشته 2014 برای گذران شب در شرایط سختی به سر برده و در شرایط نامناسب به سر بردند.

 

 

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۴۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرسنال قاطعانه برد و فشار روی سیتی را افزایش داد

توپچی‌‌های لندن با کسب یک پیروزی خانگی مقابل تیم نهم جدول رده‌بندی، به پیشتازی در کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس ادامه دادند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آغاز دومین روز از هفته سی‌و‌ششم لیگ برتر انگلیس، عصر امروز (شنبه) آرسنال صدرنشین در ورزشگاه امارات لندن پذیرای بورنموث بود و میهمان رده نهمی خود را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد.

آرسنال با وجود موجی از حملات پی در پی تا آخرین دقیقه نیمه نخست نتوانست دروازه حریف را باز کند اما در نهایت خطای پنالتی دروازه‌بان بورنموث روی کای هاورتس این فرصت را در اختیار بوکایو ساکا قرار داد تا در چهل‌و‌پنجمین دقیقه قفل دروازه‌ها را بشکند.

گل دوم توپچی‌ها اما در جریان مسابقه و روی یک کار تیمی زیبا در دقیقه 70 توسط لئاندرو تروسار رقم خورد تا خیال میکل آرتتا و شاگردانش از بابت کسب پیروزی آسوده‌‌تر شود. در ادامه هر یک از دو تیم گلزنی کردند که VAR آنها را مردود کرد، اما این اتفاق توپچی‌ها را از زدن گل بعدی مأیوس نکرد و آنها در هفتمین دقیقه وقت‌های تلف شده توسط دکلان رایس تیر خلاص را به قلب میهمان شلیک کردند.

آرسنال با فتح دربی شمال لندن به قهرمانی امیدوار ماند

 

با این نتیجه بیست‌و‌ششمین پیروزی آرسنالی‌ها رقم خورد و آنها با دو بازی بیشتر نسبت به منچسترسیتی رده دومی، فاصله خود را با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌شان به چهار امتیاز افزایش دادند. سیتی اما امشب در صورت کسب پیروزی خانگی برابر ولورهمپتون می‌تواند فاصله را دوباره با یک امتیاز کاهش دهد. این بازی از ساعت 20 به وقت تهران آغاز می‌شود.

به جز این مسابقه، سه بازی همزمان دیگر از ساعت 17:30 به وقت تهران در لیگ برتر انگلیس برگزار می‌شود که برنامه آنها به شرح زیر است:

برنتفورد - فولام
برنلی - نیوکاسل
شفیلدیونایتد - ناتینگهام فارست

در جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس پس از آرسنال 83 امتیازی و منچسترسیتی 79 امتیازی، لیورپول با 75 امتیاز در رده سوم است و استون‌ویلا 67 امتیازی هم در جایگاه چهارم قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آتش در خانواده نیکا شاکرمی
  • کشتارهای جدید اشغالگران در غزه با هدف قرار دادن ۱۱ خانه در رفح و یک مدرسه آنروا
  • خانه معلم، مدرسه کودکان کار
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • عضو روحانیت مبارز: بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است
  • آرسنال قاطعانه برد و فشار روی سیتی را افزایش داد
  • چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی‌ها کار نیست؟!
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)