Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - امام جمعه دلوار با بیان اینکه کشور ما زلزله‌خیز است، گفت: باید اقدامات پیشگیرانه برای کاهش مخاطرات حوادث طبیعی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با اشاره به تصمیم ترامپ در انتقال پایتخت اسرائیل از تل آویو به قدس اظهار داشت: تصمیم احمقانه و اشتباه بزرگ ترامپ نه موجب تقویت رژیم صهیونیستی، بلکه سبب ضعف بیشتر آن و نزدیک‏تر شدن زوال و نابودی آن به حول و قوه الهی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: حضرت امام خامنه‌ای، ادعای دشمنان اسلام درباره اعلام قدس به‏ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را ناشی از ناتوانی و عجز آن‏ها می دانند و می‌فرمایند که «دنیای اسلام بلاشک در مقابل این توطئه می‏ ایستد و صهیونیست‌ها با این‌کار ضربه بزرگ‏تری‏ می‌خورند و فلسطین عزیز بدون تردید، سرانجام آزاد خواهد شد».

امام جمعه دلوار افزود: این تصمیم ترامپ در واقع تصمیم و مصوبه نمایندگان کنگره آمریکا در سال ۱۹۹۵ است که در یک اقدام جانبدارانه از اشغالگران زمینه را برای پافشاری بر ظلم و جنایت صهیونیستی ها فراهم خواهد کرد.
 
وی بیان کرد: به هر حال روسای جمهور قبلی آمریکا با توجه به پیامدهای خطرناک آن، از پیگیری عملی این مصوبه کنگره که اعلام جانبداری صریح از صهیونیست‌ها بود، خودداری کرده بودند.

زاهددوست ادامه داد: یکی از دلایل مسکوت ماندن این مصوبه، تنها ماندن آمریکا در اجرای آن بود؛ چرا که هیچیک از دولتمردان دارای حداقل عقل و خرد سیاسی حاضر به دنباله‏ روی از آن نبوده و از این‏رو موجب انزوای آمریکا در جهان می‌شد.

وی گفت: اصلی‌ترین دلیل این همراهی نکردن هم به ماهیت رژیم صهیونیستی برمی‌گردد که با سابقه سیاه و خطرناک خود هیچ حقوق و احترامی برای پیروان دیگر ادیان قائل نبوده و نیست در صورتی که زمینه حاکمیت خود را به‏ عنوان پایتخت بر قدس شریف محتمل بداند، موجب انزوا و آواره کردن پیروان سایر ادیان خواهد شد.

امام جمعه دلوار افزود: با توجه به این سابقه سیاه رژیم صهیونیستی است که همه کشورها حتی متحدین خود  آمریکا هم با این تصمیم ترامپ به مخالفت برخاسته‏ اند و  قائل به منطق غلط ترامپ در این تصمیم هستند.

وی بیان کرد: این اقدام دولت آمریکا در این بازه زمانی تلاش برای انحراف افکار عمومی دنیا از شکست آمریکا در سوریه و عراق و پیروزی جبهه مقاومت است. بر همگان واضح است که دولت آمریکا و همپیمانان آنان در منطقه نقش اصلی و اساسی را در ایجاد داعش و حامی ظهور و بروز آن بوده است.

زاهددوست اضافه کرد: با اعلان رسمی پیروزی جبهه مقاومت به فرماندهی جمهوری اسلامی در روزهای گذشته، دولت آمریکا که خود را کدخدای جهان می داند در منطقه زمین گیر می شود لذا برای فرار از این شکست در نزد افکار عمومی، مجبور است مسئله‌ای بسیار مهم به نام قدس شریف قبله اول مسلمانان و مسئله فلسطین اشغالی را که مسئله اول جهان اسلام است را با این حربه به افکار عمومی برساند تا موضوع شکست خود در مقابل جبهه مقاومت به فراموشی سپرده شود و به دنیا این پیغام را بفرستند که ما همچنان کدخدای جهان هستیم.

وی اظهار داشت: وجود اختلاف در جهان اسلام و وجود جنگ و ستیز بین کشورهای اسلامی و نزاع‏ های  داخلی آن‏ها  متاسفانه چندین سال است موضوع فلسطین را به سایه انداخته و از اولویت در جهان اسلام دور کرده است.

امام جمعه دلوار ادامه داد: اگر فلسطین مسئله اول جهان اسلام بود، افراد دیوانه و کم عقلی مانند ترامپ هیچ‏‌گاه جرئت چنین گستاخی احمقانه‏‌ای را نداشتند. در واقع، اختلاف در جهان اسلام زمینه‏ ساز این تصمیم نابخردانه شده است.

وی گفت: این اقدام ترامپ، در واقع  حاصل خیانت برخی سران کشورهای اسلامی به آرمان فلسطین است که با داشتن روابط پیدا و پنهان با رژیم صهیونیستی به موجودیت غاصبانه‏ اش رسمیت داده اند. خیانت به آرمان فلسطین در واقع  خیانت به همه جهان اسلام و خیانت به منزلت و منافع همه مسلمانان است.

امام جمعه دلوار با اشاره به زلزله استان کرمانشاه گفت: با توجه به فصل سرما اولویت خدمت رسانی به زلزله زدگان تامین سرپناه و مسکن است که امیدوارم مورد توجه مسئولین و مردم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مسئولین و خصوصا نهادهای نظامی مانند ارتش و سپاه همت بالایی کردند و خدمات بموقع و موثری ارائه کرده‌اند، بحمدلله مردم زلزله زده هم امروز از خدمات نیروهای مردمی و نظامی اظهار رضایت دارند.

زاهددوست خاطرنشان کرد: کشور ما زلزله خیز است و لذا باید با برنامه ریزی چند ده ساله به ساختمان‌ها را مستحکم بسازیم و از این طریق در برابر حادثه احتمالی زلزله ایجاد آمادگی کنیم.

وی با اشاره به تجلیل مقام معظم رهبری از حرکت ارزشمند آقای علیرضا کریمی کشتی گیر کشورمان بخاطر رقابت نکردن با ورزشکار رژیم صهیونیستی، افزود: نفس این حرکت از پیروزی و مدال آوری کمتر نیست بلکه بسیار ارزشمندتر است. ما به چنین روحیاتی در میان جوانانمان که به برکت انقلاب اسلامی بدست آمده افتخار می کنیم و به خود  می بالیم.

امام جمعه دلوار اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که من از اینکه نشان دادید جوانی از جوان‌های ما حاضر است برای یک هدف بزرگ و بلند پا بر روی نفس خود بگذارد و از حق قطعی و قهرمانی مسلم صرف‌نظر کند، واقعاً احساس عزت کردم.

وی با اشاره به سفر وزیر خارجه انگلیس به کشورمان، بیان کرد: انگلستان به‏ عنوان یکی از کشورهای است که در برجام طرف مذاکره ایران بوده و به جمهوری اسلامی تعهداتی داده بود و به تبعیت از آمریکا هرگز به تعهدات خود عمل نکرده است.

امام جمعه دلوار ادامه داد: کوتاهی های انگلیس در برجام‏ و در انجام تعهداتش برای دولت و ملت محرز است؛ به گونه‌ای که در جریان  برجام حتی به سفارت ایران در لندن اجازه ایجاد یک حساب بانکی ساده در بانک‌های انگلیس نداده‌اند.

وی اضافه کرد: در جریان سفر وزیر خارجه انگلیس فشار سنگین رسانه‌ای از طریق  رسانه‌های غربی برای آزادی دو جاسوس وطن فروش دستگیر شده‏ انگلیسی در ایران اعمال شد، جاسوسانی که وطن خویش را فروخته و با دریافت تابعیت انگلیس، حاضر به جاسوسی برای استعمار پیر علیه کشور خود شده‏ اند.

زاهددوست خاطرنشان کرد: روباه پیر انگلیس از این‏که ایرانیانی را به جاسوسی علیه وطن خود وا داشته است نه تنها پشیمان و شرمنده نیست بلکه با وقاحت هرچه تمامتر، دستگیری این جاسوسان را اقداماتی خلاف حقوق بشر می‌داند و جمهوری اسلامی را سرزنش می‌کند.

امام جمعه دلوار بیان کرد: وزیر خارجه انگلیس با کمال بی شرمی یکی از مهم‏ترین محور مذاکرات خود را، تلاش برای آزادی جاسوسان دارای تابعیت انگلیس، بیان می کند.

وی افزود: انگلیسی‌ها یکی از ناقضان اصلی حقوق بشر و برهم زنندگان اصلی نظم و امنیت منطقه ما هستند و در کنار آمریکا در کشتار مردم بحرین و یمن و جنایاتی که در افغانستان و عراق توسط آمریکا صورت گرفت، شریک جرم هستند.

زاهددوست اظهار داشت: در شرایطی که آمریکا در پی نقض کامل برجام است اما انگلیس با یک سیاست مکارانه‌ای به‏ دنبال حمایت لفظی و ظاهری از برجام هستند در حالیکه در عمل آن‏ها نیز از آمریکا تبعیت می‏ کنند و هرگز حاضر به اجرای تعهدات خود نیستند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران باید در برابر این اقدامات استعار پیر آگاهی و هوشیاری نشان دهد و مسئولان کشور باید هوشیار باشند که انگلیسی‌ها همان‏طور که تا کنون به تعهدات برجامی خود عمل نکردند در ادامه نیز به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند و در سیاست بین‏‌الملل دنباله رو آمریکا خواهند بود بنابراین همه‏ حمایت‏ های لفظی آن‏ها از برجام  ظاهری و دروغی بیش نیست و نباید فریب آن‏را بخورند.

امام جمعه دلوار ادامه داد: البته مسئولان کشور وظیفه دارند که به دنبال منافع ملت ایران باشند لذا لازم است مذاکرات در زمینه های مورد نیاز  صورت بگیرد، آنچه مهم است این است که نباید روباه پیر استعمار را کشوری ‏بی‏ طرف یا با حسن نیت تصور کرد.

زاهددوست بیان کرد: باید مراقب نیات شوم و اهداف خاص انگلیس باشیم و از سخنان دو پهلوی مسئولان خیانت‏کار و عهد شکن آمریکا و انگلیس غفلت نکنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد

وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی توسط ایران تحریم شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، در چارچوب اجرای قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» مصوب مورخ 31 اردیبهشت 1399 مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، وفق مصوبات مراجع ذیربط، در چارچوب قواعد حقوقی مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی، نقض سازمان یافته (سیستماتیک) حقوق بشر، جنگ افروزی، استفاده از تسلیحات سنگین و سلاح‌های ممنوعه علیه غیر نظامیان، محاصره انسانی، آواره کردن مردم فلسطین، شهرک سازی غیرقانونی و ادامه اشغال سرزمین فلسطین، تحریم می‌کند:

نهادها:
•  پایگاه هوایی آکروتیری پادشاهی بریتانیا در قبرس    
•  ناو دیاموند نیروی دریایی انگلیس در دریای سرخ      
•  شرکت البیت سیستم بریتانیا    
•  شرکت مگیت پارکر بریتانیا
•  شرکت رافائل بریتانیا 

اشخاص: 
•  گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس  
•  جیمز هاکنهال، فرمانده فرماندهی استراتژیک ارتش بریتانیا       
•  شارون نسمیت، معاون ستاد کل نیروهای مسلح
•  پائول رایموند گریفیتس، دستیار ستاد کل نیروهای مسلح      
•  آدریان برد، مدیر اطلاعات دفاعی وزارت دفاع بریتانیا       
•  ریچارد کمپ، فرمانده ناو ریچموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ
•  سیمون کلاک، فرمانده پایگاه هوایی آکروتیری بریتانیا در قبرس     
•  پیتر ایوانس، فرمانده ناو دیاموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ

جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن اقدام رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور شامل حمایت و تسهیل ارتکاب اعمال تروریستیِ رژیم صهیونیستی که نقض تعهدات بین المللی رژیم انگلیس در مقابله با تروریسم به شمار می رود، اعلام می نماید که اقدام رژیم انگلیس، نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد می باشد. 

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

بدیهی است این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم ها، رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسئول و پاسخگو می‌داند.

آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرددرخواست کمیته وزرای کشورهای عربی و اسلامی برای تحریم اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • طوفان لحظه‌ای، رگبار و رعدوبرق آسمان اصفهان را فرامی‌گیرد / کاهش ۶ درجه‌ای دما
  • همه وظیفه داریم در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی