Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه – مدیر حوزه های علمیه امام خمینی (ره) ارومیه گفت: انسانیت و تربیت مهمترین و کلیدی‌ترین نیازهای جامعه امروزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ‌جواد ارجمندی ظهر جمعه در پیش از خطبه های نماز جمعه ارومیه توانمندسازی حوزه های علمیه و بروز رسانی دانش علما را مهمترین دغدغه علما دانست و بر تقویت حوزه و نزدیک تر کردن دغدغه مردم و علمای دینی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بزرگترین کمبود جامعه امروز انسانیت است که اکثریت را آزار می‌دهد از این رو باید مسائل دینی افزایش یابد تا زندگی مردم در آرامش باشد افزود: بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در بشریت باید در راستای تربیت باشد که جامعه را در آینده متحمل هزینه‌های گزاف برای تربیت نکند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه بیان کرد: از گذشته مرسوم است که تلبس در این روز انجام شود و از روز جمعه به‌عنوان بهترین روزها و آقای روزها یاد می‌شود و به‌عنوان روز امام زمان (عج) نشان شده است.

وی گفت: امروز حوزه باید به گفتمان اجتماعی تبدیل شود و مردم نسبت به ابن مهم دغدغه‌مند شوند و امروز مشاهده می‌کنیم که جامعه تشنه معنویت و انسانیت است چرا که در همه حال نخستین سرمایه‌گذاری برای انسانیت معرفی می‌شود.

ارجمندی تصریح کرد: امروز نباید زلزله‌های فکری و ایمانی را سست شمرد چراکه می‌تواند جامعه اسلامی را نیز متزلزل کند و از برخی موارد می‌توان به مغفول ماندن حوزه‌های علمیه اشاره کرد که متأسفانه برخی امروز از وجود حوزه‌ها اطلاع ندارند.

پیش از اقامه نماز، آیین عمامه گذاری ۱۵ نفر از طلاب حوزه  علمیه امام خمینی (ره) ارومیه نیز برگزار شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسی‌ترین کار هر جامعه تعلیم‌ و تربیت است

 مهرداد جهان‌دیده در اولین جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ایرانشهر در سال جهش تولید با مشارکت مردم که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با گرامیداشت روز نهم اردیبهشت‌ماه روز ملی شوراها، یازدهم اردیبهشت روز ملی کار و کارگر و فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری اسوه اخلاق و دیانت را تبریک بیان کرد: شهید مطهری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین خانواده بزرگ تعلیم‌وتربیت منشأ خیروبرکت بود یادش را گرامی می‌داریم.
 
 وی به اهمیت و جایگاه تعلیم‌وتربیت پرداخت و افزود: در جامعه اساسی‌ترین و دشوارترین کار تعلیم‌وتربیت است و کسی که این رسالت خطیر و سنگین را به دوش می‌کشد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
 
 این مقام مسئول ادامه داد: روایات و آیات قرآنی اشاره به این رسالت مهم دارد و وظیفه عزیزان حوزه تعلیم‌وتربیت را سنگین‌تر می‌کند.
 
 فرماندار ویژه ایرانشهر اظهار کرد: انتظار است آموزش‌وپرورش شهرستان در همین ابتدای سال جدید برنامه راهبردی در حوزه تعلیم‌وتربیت طراحی کند و بر اساس برنامه‌ها گام بردارد.
 
 وی تصریح کرد: برخی از برنامه‌ها علاوه بر بخش‌نامه کشوری و استانی باید حسب شرایط و مناسب بوم منطقه برنامه‌ریزی شود.
 
 جهان‌دیده در این نشست به مواردی همچون استفاده از روش‌های نوین تدریس جهت یادگیری دانش‌آموزان، توانمندسازی دانش‌آموزان با شکل‌گیری تعاونی‌های دانش‌آموزی، پرداختن به اوقاف فراغت دانش‌آموزان، فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی و همچنین گفتمان‌سازی در بین دانش‌آموزان، مربیان و اساتید باتوجه‌به شعار از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تأکید کرد.
 
 در ادامه حسین بامری، رئیس شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ایرانشهر ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته معلم بیان کرد: باتوجه‌به اینکه در آستانه فرارسیدن هفته معلم قرار داریم مراسماتی درشان مقام شامخ معلم برگزار شود و از زحمات عزیزان حوزه تعلیم‌وتربیت تجلیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اساسی‌ترین کار هر جامعه تعلیم‌ و تربیت است
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!