Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@20:06:27 GMT

دلجویی آیت الله موحدی کرمانی از مصباحی مقدم

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۵۹۱۲

رویداد۲۴-آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره واکنش به سخنان غلامرضا مصباحی مقدم توضیحاتی ارائه کرد.دلجویی آیت الله موحدی کرمانی از مصباحی مقدم

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره واکنش به سخنان غلامرضا مصباحی مقدم توضیحاتی ارائه کرد. وی گفت: لازم می دانم به اطلاع مردم خوب و آگاه برسانم که در یکی دو روز گذشته مصاحبه‌ای با بنده انجام گرفت و در آن  طوری سئوال شد که گویا در جامعه روحانیت بحث شده که جامعه روحانیت و مجمع روحانیون بنشینند و جلسه‌ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنده جواب دادم که به هیچ وجه بحث و مذاکره‌ای در جامعه روحانیت نبوده است. بعداً این مصاحبه کننده گفت که آقای مصباحی مقدم اظهار کرده‌اند که چنین مذاکره‌ای بوده و همین روزها این حرف را زده‌اند و بنده گفتم نه این طور چیزی نبوده و صحبتی در این زمینه نداشتیم. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از عدم امانتداری برخی رسانه‌ها، اظهار کرد: خبر این طور از قول من منعکس شد که خدای ناکرده بنده به آقای مصباحی مقدم اهانتی کردم که حرف ایشان صحیح نبوده است، اما بعداً که با آقای مصباحی مقدم تماس گرفتم ایشان گفتند که در آن مصاحبه صحبت‌ها و سوابق بیش از 10 سال قبل را گفته‌ام.وی با تاکید بر اینکه توصیه می‌کنم مصاحبه کننده‌ها دقت زیادی داشته باشند، گفت: نمی‌گویم که خدای ناکرده آنها غرضی دارند ولی می گویم دقت کنند. اینطور که مصاحبه کننده سئوال کرد انگار همین چند روز  از مجمع روحانیون در جامعه روحانیت مبارز بحثی بوده است و به برای همین بنده گفتم نه بحثی نبوده است. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: تأکید می کنم که سخنگوی محترم جامعه روحانیت مبارز جناب آقای مصباحی مقدم مورد اعتماد صددرصدی ما هستند و هرچه ایشان نظر بدهند مورد تأیید بنده هست و هیچ اختلاف نظری هم در این زمینه وجودندارد. چهارشنبه گذشته تسنیم به نقل از آیت الله موحدی کرمانی «آمادگی جامعه روحانیت برای گفت‌وگو با مجمع روحانیون مبارز» را رد کرد و نوشت: به‌ هیچ‌ عنوان چنین بحثی که جامعه روحانیت بخواهد با مجمع روحانیون، گفت‌وگو کند، مطرح نبوده است و بنده به عنوان دبیرکل چنین موضوعی را از اساس تکذیب می‌کنم... نمی‌دانم این اظهارات به نقل از آقای مصباحی مقدم درست نقل‌شده است یا نه، اما اگر ایشان چنین حرفی زده، حرفش اشتباه بوده است چون ما به‌ هیچ ‌عنوان چنین بنایی نداشته و نداریم. غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در نشست خبری اخیر خود در پاسخ به سؤالی، از گفت‌وگوی جامعه روحانیت مبارز و مجمع روحانیون مبارز استقبال کرده و با اشاره به گعده‌های این دو نهاد روحانی در گذشته گفته بود: «امروز هم ما حرفی نداریم و این نکته را دوستان باید مدنظر داشته باشند که اگر بناست کنار هم بنشینیم و گفت‌وگو کنیم، یکسری اصول و یکسری موارد اختلافی داریم؛ البته مشترکات ما زیاد است؛ همه ما انقلاب، امام و رهبری را با شدت و ضعف قبول داریم». 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش باستانی استان یزد با بیان اینکه از کودکی با ورزش باستانی آشنا بودم، اظهار کرد: در آن زمان زورخانه‌ها جایگاه ویژه ای داشت و علما، بازاریان متدین و افراد معتقد در این فضا حضور می‌یافتند و فضا به قدری معنوی و روحانی بود که مردم خود را مکلف به احترام به این مکان می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه سر در ورودی زورخانه‌ها و سر در اتاق طلبه‌ها کوتاه گرفته می‌شد تا کسی که می‌خواهد وارد شود، متواضعانه وارد شود، عنوان کرد: این معماری نشانگر این است که انسان در مرکز علم و ورزش باید اخلاق‌مدار و دارای تواضع و خشوع باشد.

آیت الله ناصری ادامه داد: تواضع در برابر خداوند متعال، جوانمردی و … از جمله خصلت‌هایی بود که در ورزش زورخانه ای وجود داشت و جای خرسندی است که این روحیات هنوز هم در زورخانه‌ها مورد توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: دل سپردن به ائمه اطهار (ع)، معنویتی است که در زورخانه‌ها به شکل پررنگی وجود دارد و این روحیه قابل تقدیر، هر روز در ورزش زورخانه ای در حال تقویت است.

وی ادامه داد: گذشت و جوانمردی که در اثر ورزش باستانی در انسان به وجود می‌آید، ایستادگی در مقابل فساد را افزایش می‌دهد و افرادی غیرتمند در این ورزش تربیت می‌شوند.

آیت الله ناصری عنوان کرد: فرهنگ دینی، غیرت، جوانمردی و ایثار ورزشکاران باستانی مثال زدنی و قابل تقدیر است و داستانها و حکایات بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این افراد در مبارزات انقلاب نیز از پیشتازان مبارزات بودند، تصریح کرد: ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی‌رود و خدمتگزاری به مردم نیز شاخصه اصلی آنهاست
آیت الله ناصری تاکید کرد: اگر این روحیات به محله‌های ما بیاید و مجدداً در برخی محلات احیا شود، شاهد اتفاقات خوبی در محلات و در میان مردم خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خطاب به ورزشکاران عنوان کرد: روحیات و درس‌های خود را به نسل جوان انتقال دهید و در نظر داشته باشید که هر کدام از شما می‌تواند معلمی برای یک نوجوان باشد و روحیه غیرت، دین مداری و … را در نوجوانان تقویت کنید.

در این مراسم از پیشکسوتان و ورزشکاران موفق در زمینه ورزش باستانی تجلیل شد.

کد خبر 6092047

دیگر خبرها

  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • حمایت بیش از ۶۰۰۰ معلم کرمانی از ایتام 
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • کمال نامه ی مستان حیدری / امیرالمؤمنین در شعر خواجوی کرمانی
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • دلجویی ستاره اینتر از مدافع میلان: اشتباه کردم
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد