Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نماينده تام الاختيار وزير نيرو در مسکن مهر گفت: در حال آماده‌سازي مصوبه اي براي ارسال به هيئت دولت براي تأمين 1000 ميليارد تومان به منظور تکميل زيرساختهاي مسکن مهر در سال 96 هستيم. محمدرضا اميرکمالي نماينده تام الاختيار وزير نيرو در مسکن مهر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم در خصوص آخرين وضعيت تأمين زيرساخت‌هاي آب، برق و فاضلاب پروژه هاي مسکن مهر اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به منابعي که دولت يازدهم در سال 95 به صورت اسناد خزانه به ميزان 800 ميليارد تومان در اختيار پروژه ها گذاشت، پروژه ها داراي يک تحرک مناسبي شدند، هم به پيمانکاران قسمتي از ديونشان داده شد و هم اينکه امکان اجراي پروژه ها و امکان ادامه فعاليت هايي که وجود داشت بيشتر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در کل کشور بالغ بر يک ميليون و 150 هزار واحد مسکن مهر غيرخود مالک داريم که دولت محترم تعهد تأمين زيرساختهاي آب و برق و فاضلاب را برعهده داشت که در همين راستا تا به حال خدمات خوبي ارائه شده و بر اساس آخرين برنامه ريزي و جلساتي که در رياست جمهوري داشتيم، قرار شد ما اولويت‌هايمان را براي ارائه خدمات در اين بخش تعيين کنيم.
* 1000 ميليارد تومان براي ارائه خدمات پايدار به مسکن مهري‌ها
نماينده تام الاختيار وزير نيرو در مسکن مهر با بيان اينکه "اولويت هاي ما در سه بخش تعيين شده"، گفت: بر اساس شرايطي که وجود دارد و با تعامل و هماهنگي بسيار خوبي که بين وزارت نيرو و وزارت راه و شهرسازي وجود دارد، قرار شد بر اساس مصوبه اي که در حال آماده سازي براي ارسال به هيئت دولت است، به منظور تأمين زيرساختها براي سال جاري حدود 1000 ميليارد تومان منابع در اختيار وزارت نيرو و دستگاههايي که در مجموعه تأمين زيرساختهاي آب و برق و فاضلاب در کل کشور فعال هستند، قرار بگيرد که اميدواريم دولت محترم هم با تمامي تنگاهاي مالي که دارد، بتواند در اين بخش براي تأمين منابع مالي مورد نياز کمک کند.
وي ادامه داد: در صورتي که اين 1000 ميليارد تومان در اختيار ما قرار بگيرد، مي توانيم هم خدمات پايدار ارائه دهيم و هم بعضي از پروژه هايي که نياز به شبکه گذاري آب و برق و فاضلاب و يا نياز به کنتورگذاري دارند، خدمات مورد نياز آنها تکميل شود.
* احتمال توقف تأمين زيرساختهاي مسکن مهر
اميرکمالي با بيان اينکه "برآوردي که براي ارائه خدمات پايدار در کل پروژه هاي مسکن مهر وجود دارد در حال حاضر 4 هزار ميليارد تومان است"، گفت: اما اگر همين 1000 ميليارد تومان را هم در اختيار وزارت نيرو و وزارت راه و شهرسازي قرار دهند، اين قطاري که دولت از سال 95 به حرکت درآورده و دارد مسير خوبي را هم طي مي کند، توقف نمي کند.
وي افزود: در کل مجموعه پروژه هاي مسکن مهر واحدهايي هستند که هنوز انشعاب برايشان داير نشده اما بعضا آمادگي نصب انشعاب در آنها وجود دارد، بعضي ها هنوز ساختمان تکميل نشده، بعضي ها کنتور ندارند و بعضي ها شبکه ندارند؛ که اين موارد همه به تفکيک در هر استاني و در هر پروژه اي شناسايي شده که اميدواريم با منابع 1000 ميليارد توماني که در اختيار قرار بگيرد بتوانيم اين پروژه ها را تکميل کنيم.
اين مقام مسئول تصريح کرد: معاون اول رياست جمهوري شخصاً پيگيري هايي در اين زمينه دارد و جلساتي با حضور ايشان در اين زمينه برگزار شده است.
* چه تعداد واحد مسکن مهر برق ندارند؟
نماينده تام الاختيار وزير نيرو در مسکن مهر در پاسخ به اينکه "از مجموع يک ميليون و 150 هزار واحد مسکن مهر، چه تعداد انشعاب ندارند؟"، گفت: در بخش برق 288 هزار واحد وجود دارد که هنوز کنتور يا انشعاب برايشان داير نشده است، در اين بين هنوز بخش ساختماني حدود 127 هزار تا 128 هزار واحد تکميل نشده و شکبه هم ندارند؛ در برخي واحدها هم ساختمان ها تکميل شده اما متقاضي ندارد، بعضي واحدها هم تکميل شده اما مردم بايد بيايند در اين واحدها ساکن شوند تا ما بتوانيم براي آنها کنتور داير کنيم.
وي افزود: مثلا 65 هزار واحد هستند که شبکه دارند ولي کنتور ندارند، بايستي مردم متقاضي باشند و هزينه هاي حق انشعاب را پرداخت کنند، بروند ساکن شوند تا ما بتوانيم انشعاب را برايشان داير کنيم.
* چه تعداد واحد مسکن مهر انشعاب آب و فاضلاب ندارند؟
اين مقام مسئول در خصوص ميزان انشعابهاي ايجاد شده در بخش آب و فاضلاب گفت: در بخش آب 340 هزار واحد هست که تا امروز هنوز براي آنها خدماتي داده نشده است؛ از اين تعداد در 90 هزار واحد، ساختمان تکميل شده و شبکه هم داريم اما متقاضي نداريم، در واقع کسي مراجعه نکرده تا سکونت کند و تقاضاي کنتور دهد.
وي ادامه داد: از اين 340 هزار واحد، 104 هزار واحد هنوز نه ساختمان دارند و نه شبکه؛ در 20 هزار واحد نيز ساختمان تکميل شده اما شبکه ندارند که بايد برويم اينها را تکميل کنيم که تکميل شبکه هاي آب و فاضلاب نياز به تخصيص منابع مالي دارد و اميدواريم با تخصيص 1000 ميليارد تومان درخواستي براي سال 96 اين بخش ها تکميل شوند.
اميرکمالي خاطرنشان کرد: در بخش فاضلاب 352 هزار واحد هست که هنوز از فاضلاب بهره مند نيستند، از اين تعداد 120 هزار واحد هستند که ساختمان آنها هنوز تکميل نشده است و شبکه هم ندارند؛ همچنين 78 هزار واحد داريم که ساختمان تکميل شده و در بخش فاضلاب شبکه هم دارند، اما متقاضي بايد بيايد حق و حقوق انشعاب را پرداخت کند تا ما برايشان انشعاب داير کنيم.
* کاستي هاي خودشان را به گردن وزارت نيرو مي اندازند
نماينده تام الاختيار وزير نيرو در مسکن مهر در پاسخ به اينکه "عنوان مي شود در پرند و پرديس 20 تا 30 هزار واحد تکميل و افتتاح شده اما چون انشعاب آب و فاضلاب ندارند نمي توانند به متقاضيان تحويل دهند، آيا اين مسئله صحت دارد؟"، گفت: در پرديس بيشترين وظيفه در اجراي زيرساختها در مسئوليت شرکت عمران شهر جديد پرديس است؛ در پرديس 83 هزار واحد مسکن مهر بايد ساخته شود که از اين 83 هزار واحد، تأمين زيرساختهاي آب و برق و فاضلاب 70 هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهر جديد پرديس است و تنها تأمين زيرساختهاي آب و فاضلاب و برق 13 هزار واحد در تعهد دولت و وزارت نيرو است.
وي افزود: در اين بخش ما فقط تأمين کننده آب به صورت کلان هستيم، يعني تصفيه خانه را ما بايد بسازيم؛ ولي همه خدمات ديگر شامل لوله گذاري ها و مابقي را بايد خود شرکت عمران پرديس انجام دهد.
اميرکمالي با بيان اينکه "در 13 هزار واحدي که مسئوليت شبکه گذاري و اجراي زيرساختها در پرديس برعهده وزارت نيرو است مشکلي نداريم"، گفت: اين کسري تأمين زيرساختها که در پرديس مطرح مي شود مربوط به آن 70 هزار واحدي است که مسئوليتشان با شرکت عمران پرديس است، در واقع کار بر عهده خودشان است اما کاستي ها را به گردن وزارت نيرو مي اندازند.
وي ادامه داد: در اين 70 هزار واحدي که شرکت عمران پرديس به دولت اعلام کرده خودمان کارهاي زيرساختي را انجام مي دهيم، پولش را هم از مردم گرفته اند و اگر کسري وجود دارد بايد خودشان پاسخگو باشند.
اين مقام مسئول در خصوص پروژه هاي مسکن مهر پرند نيز گفت: در پرند ما هيچ جايي نداريم که مردم متقاضي باشند و پروژه آماده باشد ولي ما نتوانيم خدمات ارائه دهيم؛ در پرند تمامي جاهايي که ساختمان ساخته شده، آماده تحويل به مردم است و مردم حق و حقوق قانوني انشعاب را پرداخت کنند، ما آماده واگذاري انشعاب هستيم.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۹۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خیرجو بعدازظهر یکشنبه در بازدید از پروژه‌های شبکه فاضلاب واحدهای مسکن ملی شهرستان خلخال اظهار کرد: پروژه شبکه فاضلاب واحدهای نهضت ملی خلخال علیرغم تخصیص اعتبار عمرانی با منابع داخلی در حال اجرا است.

وی به پیشرفت ۷۰ درصدی این پروژه اشاره کرد و گفت: طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۷۳۰ متر با مسیری تماماً سنگی در حال اجرا است که بنیاد مسکن استان نیز در این پروژه مشارکت دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل ادامه داد: این شرکت بنا بر وظیفه ذاتی و حمایت از سیاست کلان دولت در بخش تولید مسکن و حمایت از قشر آسیب پذیر و محروم جامعه پروژه فاضلاب مسکن ملی را اجرایی می‌کند.

خیرجو با بیان اینکه پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال اسفند ماه سال گذشته از سوی اداره کل بنیاد مسکن اردبیل به این شرکت ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه همزمان با دریافت ابلاغیه شروع شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پیمانکار پروژه در حال انجام عملیات پیکور زنی در مسیر بوده و تلاش خواهیم کرد پروژه در حداقل زمان ممکن به اتمام و بهره برداری برسد.

کد خبر 6091189

دیگر خبرها

  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت