Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@23:06:17 GMT

نمایش موشکی نیکی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۹۹۶۲

نمایش موشکی نیکی

بر همین اساس بار دیگر پنجشنبه شب نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل ادعاهای بی‌اساسی را علیه ایران مطرح کرده و ایران را متهم به ارسال موشک به یمن کرده است.

وی در حالی ‌که شیئی را به‌ عنوان موشک ایرانی شلیک شده به ریاض پشت‌سر خود قرار داده بود، مدعی شد: نشانه‌های ایران روی موشک‌هایی که انصارالله پرتاب می‌کند، پیداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موشکی که انصارالله به سمت سعودی پرتاب کرد، ساخت ایران بوده است. بر آن هستیم ماهیت نظام ایران را افشا کرده و بر ضرورت مقابله با تهدیدهایی که ایران ایجاد کرده، تاکید کنیم.

فرافکنی آمریکا در مورد جنایات جنگی در عربستان

فواد ایزدی در گفت‌وگو با جام‌جم، در مورد ادعای نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه ایران گفت: امروز با توجه به جنایات جنگی گسترده در یمن، آمریکا و عربستان فرافکنی می‌کنند به این معنا که به جای پاسخگو بودن در مورد چرایی بمباران همه‌روزه مردم بی‌دفاع یمن از ایران به عنوان ارسال‌کننده موشک به یمن نام می‌برند.

وی افزود: این‌گونه ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ورود هر گونه کمک‌های بشردوستانه به یمن نیز با مشکل مواجه است و این کشور از سوی عربستان و آمریکا محصور شده است.

ایزدی تاکید کرد: آمریکا این‌گونه ادعاهای بی‌اساس را علیه ایران مطرح می‌کند تا به این ترتیب در مقابل جنایات خود و عربستان در قبال مردم مظلوم یمن پاسخگو نباشد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در عین حال اظهار کرد: ارتش یمن بعد از حمله سعودی‌ها در برابر حمله خارجی‌ها ایستادگی کرد، بنابراین نیازی به سلاح ایرانی ندارد.

بازی با حقایق

اما ادعاهای نیکی هیلی همانند گذشته مورد حمایت جیره‌خواران این کشور از جمله عربستان و امارات قرار گرفت.

این حمایت‌ها از سوی تهران بی‌پاسخ نماند و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در سه واکنش جداگانه نسبت به فرافکنی جدید آمریکا در توییتی نوشت: هیچ‌گونه بازی با حقایق و مستندات (حقایق جایگزین و مستندات جایگزین) هم نمی‌تواند مباشرت ایالات متحده در جنایات جنگی را بپوشاند.

ظریف همچنین در توییتی دیگر با انتشار عکسی از کالین پاول، وزیر خارجه وقت آمریکا در دولت اول بوش پسر و همچنین نیکی هیلی نماینده کنونی آمریکا در سازمان ملل اظهار کرد:زمانی که من در سازمان ملل بودم این نمایش و آنچه به بار آورد را دیدم.

او سپس در یک توییت دیگر، یادآوری کرد: در همان روزی که آمریکا تبلیغات سعودی و امارات در مورد یمن را نشخوار می‌کند، گزارش موسسه تحقیقات سلاح در مخاصمات تایید کرده که سلاح‌های آمریکایی و سعودی به دست داعش رسیده است. به نظر می‌رسد دولت آمریکا هیچ حدومرزی برای بی‌حیایی و نفاق نمی‌شناسد.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد نیز با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی، این اتهامات را قویاً رد کرد و این اقدام را ادامه سیاست‌های خصومت‌آمیز و مغرضانه دولت آمریکا علیه ایران دانست.

رد ادعای نیکی هیلی از سوی سازمان ملل

همزمان فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل ادعاهای نیکی هیلی نماینده آمریکا در این سازمان علیه ایران را رد کرد و گفت: هیچ دلیل محکمی که منبع ساخت این موشک‌ها را مشخص کند، وجود ندارد.

ولادیمیر دیدوشکین سفیر روسیه در یمن هم در گفت‌وگو با خبرگزاری ایتارتاس ادعای تحویل موشک از ایران به گروه انصارالله یمن را رد و تاکید کرد که توانمندی‌ها و مهارت‌های خود یمنی‌ها از جمله برخورداری آنها از کارشناسان ساخت موشک را نمی‌توان دست‌کم گرفت.

یکی از سخنگویان انصارالله یمن نیز ضمن رد اتهام‌های آمریکا درباره تامین موشک‌های انصارالله توسط ایران، این اتهام‌زنی‌ها را تلاشی برای انحراف توجهات از شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی خوانده است.

عبدالمالک العریجی در توییتر خود نوشت: «بعد از سه سال جنگ(در یمن)، آمریکا ناگهان مدارکی از حمایت ایران از حوثی‌ها پیدا می‌کند».

وی با لحن کنایه‌آمیز افزود: «آمریکا تا حالا هیچ مدرکی از همه موشک‌هایی که از یمن شلیک شده بود پیدا نکرده بود. داستان چیز دیگری است. آنها (آمریکایی‌ها) می‌خواهند به عرب‌ها داستانی برای انحراف توجهاتشان از موضوع بیت‌المقدس بدهند تا به جای این‌که از اسرائیل عصبانی بشوند، لولوی ایران را به نمایش در‌آورند.»

حتی آمریکایی‌ها هم دروغ هیلی را باور نکردند

ادعاهای بی‌اساس همراه با مدارک جعلی از سوی نیکی هیلی حتی موجب بحث میان مقامات دفاعی آمریکا شده است.

روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی به بررسی ادعاهای ضدایرانی نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل پرداخته و تاکید کرد مقامات آمریکایی نتوانستند بگویند مدارک و تجهیزاتی که نشان دادند چگونه اتهامات علیه ایران را ثابت می‌کند.

نیویورک تایمز نوشت: «مقامات دفاعی می‌گویند که نمی‌توانند تعیین کنند این سلاح‌ها چه زمانی برای یمن ارسال شده است و حتی ممکن است قبل از صدور قطعنامه شورای امنیت باشد. حتی تعداد دیگری از کارشناسان می‌گویند که نمی‌توانند تعیین کنند چه زمانی این سلاح‌ها استفاده شده‌اند».

گزارشگر ارشد سی‌.ان‌.ان نیز که اخیرا از سفر به یمن بازگشته است در گفت‌وگو با این شبکه آمریکایی گفت: در اولین سفر خود در دو سه سال پیش به یمن، حوثی‌ها سلاح‌ها و مهماتی را که در مناطق تحت‌کنترل آنها مورد استفاده قرار گرفته شده بود به من نشان دادند که ساخت آمریکا بود. کلاریسا وارد تاکید کرد که آمریکا در موضعی نیست که ایران را با ادعای دامن زدن بیشتر بحران یمن از طریق مسلح کردن حوثی‌ها به موشک‌، مورد حمله قرار دهد.

به این ترتیب با توجه به واکنش‌های بین‌المللی به ادعاهای موشکی نیکی هیلی که در راستای سناریوی نخ‌نمای ایران‌هراسی صورت گرفته، می‌توان دریافت که واشنگتن بار دیگر در مخالفت با تهران منزوی شده و جز ریاض، ابوظبی و تل‌آویو، هیچ بازیگر دیگری از مواضع آمریکا حمایت نکرده است.

مریم شریف‌زاده - سیاسی

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) در بیانیه‌ای تأیید کرد که انصارالله یمن سه موشک بالستیک ضد کشتی را به سمت دریای سرخ شلیک کردند.

به گزارش با‌ها نیوز، این موشک‌ها دو شناور به نام‌های "ام وی مایشا" (MV Maisha) و "ام وی آندرومدا استار" (MV Andromeda Star) را هدف قرار دادند. ام وی مایشا، یک کشتی متعلق به انگلیس، آسیب جزئی دید، اما ادعا می‌شود به سفر خود ادامه داد، در حالی که کشتی دیگری که با پرچم آنتیکوا و باربادوس حرکت می‌کرد، تحت تأثیر قرار نگرفت.

در همین حال، یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد این حمله با چندین موشک نیروی دریایی عملیاتی و منجر به اصابت مستقیم به کشتی انگلیسی شد.

پیشتر، سریع اعلام کرد که ارتش یمن با موفقیت یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی (پهپاد) را در حریم هوایی استان صعده یمن سرنگون کرده است.

سنتکام تصریح کرد که این حملات موشکی تلفاتی نداشته است.

ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است و می‌گوید نیرو‌های ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج