Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق نظرسنجی جدیدی که در آمریکا انجام شده است، 70 درصد آمریکایی ها معتقدند امریکا تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ در مسیر اشتباهی در حال حرکت است.

ایران آنلاین / نظرسنجی تازه آسوشیتدپرس و «مرکز NORC برای پژوهش های امور عمومی» نشان می دهد که کمتر از یک چهارم مردم آمریکا معتقد هستند که ترامپ در زمینه تحقیق وعده های انتخاباتی خود به رای دهندگان خوب عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، در حالی که سال 2017 به پایان خود نزدیک می شود، اکثر آمریکایی ها نگاه بدبینانه ای به ریاست جمهوری ترامپ، سیاست در آمریکا و مسیر کلی کشورشان دارند. تنها سه نفر از هر ده آمریکایی عقیده دارند که آمریکا در مسیر درست حرکت می کند و 52 درصد گفتند از زمانی که ترامپ رئیس جمهوری شده است، اوضاع کشورشان بدتر شده است. 
23 درصد از مردم آمریکا می گویند که ترامپ به وعده هایش عمل کرده و سی درصد دیگر تصور می کنند که وی برای تحقق وعده های انتخاباتی اش تلاش کرده اما شکست خورده است. همچنین 45 درصد هم می گویند که ترامپ اصلا به وعده هایش عمل نکرده است.
نظرسنجی دیگری که ماه جاری میلادی توسط آسوشیتدپرس و NORC انجام شد، نشان می دهد که محبوبیت ترامپ به 32 درصد کاهش یافته است. به این ترتیب، او نامحبوب ترین رئیس جمهوری آمریکا در سال اول ریاستش است. یک چهارم از جمهوریخواهان می گویند که ترامپ را تایید نمی کنند. ترامپ به عنوان نامزد جمهوریخواهان وارد کارزار انتخاباتی شد.
در حالی که بیکاری در آمریکا حدود چهار درصد است، چهل درصد از مردم این کشور مدیریت اقتصادی ترامپ را تایید می کند. اما تنها سه نفر از ده آمریکایی رویکرد وی در قبال بیمه خدمات بهداشت و درمان، سیاست خارجی و مالیات ها را تایید می کنند.
در میان رای دهندگان جمهوریخواه، 41 درصد بر این باورند که ترامپ کشور را دچار شکاف کرده است و تنها 17 درصد از رای دهندگان جمهوریخواه می گویند که وی کشور را متحد کرده است. / ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند