Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش با بیان اینکه اگر جلوی واردات به صورت (قطعات جداگانه) CKD گرفته نشود صنعت کفش کشور نابود می‌شود،گفت: به دلیل پایین بودن تعرفه زیره و رویه، واردات این اقلام برای تولیدکنندگان به صرفه است بدین ترتیب این اقلام را با قیمت پایین وارد کرده و بازار را دچار بحران کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد کشور، اوضاع و احوال نامساعد صنعت کشور مخصوص یک یا دو صنف نمی‌شود و کم و بیش تمام اصناف و صنعت کشور حال و روز خوشی ندارند و علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با رکود حاکم بر بازار با مشکلات بانکی، تامین نقدینگی و واردات بی‌رویه درگیر هستند، یکی از این صنایع، صنعت چرم و لوازم کفش است که این روزها با مشکلات زیادی روبه رو است و فعالات آن به سختی امور می گذرانند و در این بین خواستار مساعدت دولت برای حمایت از این صنعت هستند که ظاهرا گوش شنوایی برای شنیدن حرف‌های آنها وجود ندارد و دولت نیز در این میان تلاش خاصی برای رفع مشکلات آنها انجام نمی دهد و روزبه روز اوضاع و احوال این صنعت بدتر شده و در رقابت با رقبای خارجی به دلیل رقابت نابرابر و قیمت تمام شده بالا ناچارند میدان را واگذار کنند.

در همین راستا، سعید حیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان اظهار کرد: وضعیت بازار کفش تحت تاثیر برندهای است که وارد کشور می شوند و تولیدکنندگان داخلی توان رقابت با آنها را ندارند.

رییس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش با بیان اینکه فروشگاه های خارجی مثل قارچ در حال رشد هستند و به تولید ضربه می زنند، افزود: باید کاری کنیم کارگاه های کوچک زیر چتر حمایتی دولت قرار گیرند و بعنوان هلدینگ اجماع شوند تا بتوانند افزایش تولید داشته، رقابت پذیر باشند و در بحث قیمت تمام شده از رقبا عقب نمانند.

وی با بیان اینکه همانند گذشته کفش های تولید داخل می توانند در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشتند و دوباره به همان سطح برگردیم، گفت: برندهای خوبی داریم اما به خاطر قیمت ارز نمی توانند و بالا بودن قیمت تمام شده توان رقابت با رقبا خارجی از جمله ترک‌ها را ندارند.

حیاتی تصریح کرد: اگر قرار است شرکت های خارجی در بازار کشور حضور یابند باید با کارگر ایرانی و مواد اولیه داخل کار کند نه اینکه محصول نهایی را در اینجا بفروش برسانند و تولیدکنندگان داخلی در حاشیه قرار گیرند.

رییس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش واردات با بیان اینکه واردات لوازم کفش به صورت جداگانه (CKD) در حال نابودی صنعت است گفت: به دلیل پایین بودن تعرفه زیره و رویه، واردات این اقلام برای تولیدکنندگان به صرفه است بدین ترتیب این اقلام را با قیمت پایین وارد کرده و بازار را دچار بحران کرده اند.

حیاتی با تاکید بر اینکه باید تعرفه واردات به صورت CKD بیشتر شود، تصریح کرد: خرید تولیدی ها کم شده و یراق آلات فروش نمی رود و به دلیل واردات بصورت CKD همه آنها وارد می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش با بیان اینکه اگر جلوی واردات به صورت CKD گرفته نشود صنعت کشور نابود می‌شود، اظهار کرد: برای تولید کفش 40 تا 50 قلم جنس لازم است و زمانی که اینها به صورت جدا وارد می‌شود با دو تا سه کارگر آنها را بهم می چسبانند و یا می دوزند هم تعداد کارگر پایین می آید هم لوازم داخلی بفروش نمی رسد.

وی با تاکید بر اینکه واردات زیره و رویه باید مدیریت شود، گفت: توقع داریم ارگان‌ها و سازمان های ذیربط ی با هم هماهنگی داشته باشند و از تولیدکنندگان حمایت یکپارچه کنند.

حیاتی ادامه داد: برای ورود برخی مواد اولیه به عنوان مبارزه با قاچاق سختگیری زیاد می‌شود و مواد اولیه ماه ها زمان می برد به دست تولیدکنندگان برسد در مقابل در این خلا افرادی از طریق دیگر کالاهایشان را وارد بازار می کنند و تولیدکنندگان متضرر می‌شوند.

رییس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش خاطرنشان کرد: باید کریدور ویژه برای تولیدکنندگان به وجود بیاید تا مواد مصرفی خود را زودتر وارد کنند و بتوانند کلاهای خود را بدست مصرف کنندگان برسانند.

وی تاکید کرد: در وضعیت بازار کفش تغییر چندانی بوجود نیامده است و تولیدکنندگان برای رها شدن از دست بیمه و مالیات ارزش افزوده کارگاه های خود را کوچک کردند و از طرفی واردات زیره و رویه موجب شده تعداد کارگران هم روزبه روز کمتر شود.

رییس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش با انتقاد از دولت گفت: هنگامی که بازار می خواهد ثبات پیدا کند قیمت دلار دچار تغییر می شود، دولت برای پوشاندن مشکلات خود با قیمت دلار بازی می کند و بازار آشفته می کند.

وی تاکید کرد: رفتارهای دولت مردم را از بخش تولید گریزان می‌کند و به سمت بازار طلا، سکه و دلار سوق می‌دهد.
حیاتی ادامه داد: بانک مرکزی باید مستقل باشد جلوی دخالت دولت را بگیرد، سیستم پولی کشور را تقویت و جلوی نوسانات پولی را بگیرد نه اینکه به آن دامن بزند.

وی بیان کرد: بسیاری از مواد اولیه مثل رنگ و نخ‌ها خارجی هستند، هزینه واردات مواد اولیه با افزایش قیمت ارز افزایش پیدا می‌کند و قیمت تمام شده افزایش می‌یابد.

رییس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش با بیان اینکه حلقه زنجیره ای ما تنظیم نیست و هر کدام از سازمان‌های ذیربط ساز خود را می زنند، گفت: بانک ها باید معوقات را وصول کنند تا بتواند کارآفرین ها را ساپورت کند

وی خاطرنشان کرد: به دلیل نبود نقدینگی تجار ترک، نیم ساخت های سالامبو ما را که خاک و آب کشور بواسطه آنها آلوده می‌شود به راحتی زیر قیمت و با پرداخت دلار از ما می خرند و بعد با رنگ آمیزی آنها را چند برابر قیمت به نام ترک به خود ما می‌فروشند.

حیاتی گفت: مشکل ضعف تکنولوژی، بازسازی کارخانجات و مالیات ارزش افزوده باید برطرف شود تا سرمایه گذاران به سمت بخش تولید بیاید نه اینکه از آن فرار کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش اظهار کرد: تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز صنعت کفش کشور قدیمی است و تولیدکنندگان به دلیل نبود حمایت نشدن تمایلی به نوسازی ندارند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۰۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد

وزیر صمت بیان کرد: آیین نامه خودروهای کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

به گزارش خبرآنلاین، عباس علی‌آبادی در حاشیه همایش ایران و چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیین نامه واردات خودروهای کارکرده چه زمانی ابلاغ خواهد شد و چرا در این زمینه ابهام وجود دارد، گفت: در مورد خودروهای کارکرده دولت یک لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرد که تصویب شد و در بازگشت‌اش وزارت صمت متعهد به تهیه آیین نامه مربوطه شد.

وی افزود: آیین نامه خودروهای کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

علی آبادی تاکید کرد: تا زمانی که ابلاغیه نباشد نمی‌توانم سوالات را شما پاسخ دهم و باید منتظر باشم نظر دولت را دریافت کنم، چون نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید ببینیم دولت در مجموع با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها چه مصوبه‌ای می‌دهد. خواهش می‌کنم صبور باشید، به زودی این موضوع روشن می‌شود.

وزیر صمت بیان کرد: فرآیند استفاده از ظرفیت خودروهای کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی آماده و مصوبات در حال اجرا است. اگر شخصی پیشنهادی در این زمینه دارد می‌تواند به بخش مربوطه در معاونت حمل و نقل مراجعه کند.

دیگر خبرها

  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی