Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- ایرنا - کارشناس تولید و پرورش شیلات و آبزیان چهارمحال وبختیاری از تولید 380 هزار قطعه ماهی زینتی در7 مزرعه پرورش ماهی این استان در 9 ماه نخست سال جاری خبر داد.

مصیب کبیری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، این ماهیان را شامل؛ گونه های گلدفیش، سان فیش، آرونا، آنجل و اسکار دانست.
وی گفت: ظرفیت تولید ماهیان زینتی این استان در پایان برنامه ششم توسعه به 500 هزار قطعه در سال افزایش می یابد که بخشی از این تولید به کشورهای همسایه صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس تولید و پرورش شیلات و آبزیان چهارمحال وبختیاری افزود: این افزایش تولید در راستای عملیاتی شدن طرح های اقتصاد مقاومتی برای تقویت مشاغل خانگی، پرورش و نگهداری ماهیان زینتی است.
کبیری، نبود بازاریاب خارجی برای ماهیان زینتی را مشکل اصلی بهره برداران ذکر کرد و گفت: در صورت معرفی محصول تولیدی استان به کشورهای حوزه خلیج فارس، امکان صادرات بخش عمده ای از ماهیان زینتی مرغوب استان ممکن می شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود با داشتن آب و هوای چهار فصل، سالانه با تولید بیش از 23 هزار تن ماهی قزل آلا، رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را دارد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
6199/6021

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید

رئیسی مدیر جهاد کشاورزی سامان گفت: ظرفیت تولیدی شرکت تولیدی فرآورده‌های گوشتی سه هزار و ۵۰۰ تن در سال است و زمینه اشتغال ۱۰ نفر را مهیا می‌کند.

بیشتر بخوانید

احیای ۷۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: توسعه زنجیره تولید در صنایع غذایی یکی از راهکار‌های موفق در جهش تولید و رشد و توسعه اقتصادی است، زیرا این راهکار در کاهش هزینه‌ها و افزایش اشتغال‌زایی و صادرات بسیار موثر است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری
  • کلنگ مجتمع پرورش اسب در شهرکرد به زمین زده شد
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای