Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: برای ساختن خانه های خوب و ایمن باید دست اندرکاران صنعت ساختمان مشارکت کنندو مردم نیز از داشتن خانه های منطبق با آیین نامه های ساختمانی مطمئن شوند.

مسعود حق لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سالهای گذشته با توجه به زلزله های شدیدی که در کشور رخ داده آیین نامه ها به روزرسانی و سخت گیرانه تر شده اند و این اتفاقات موجب ارتقای وضعیت ساخت و ساز در کشور طی سالهای گذشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق لطفی با اشاره به عملکرد ساختمانها و طراحی آنها بر مبنای زلزله طرح گفت: در زلزله کرمانشاه سازه و اسکلت ساختمانها فرو نریخته و آوار نشده اند و بیشتر نماها، دیوارها و قطعات الحاقی دچار آسیب شده اند که در این موارد هم در آیین نامه ها مربوطه مفصل مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی یادآورشد: در نظام مهندسی و شهرداری قزوین روندی در حال طی شدن است که لزوم اجرای جزییات نماها مورد تاکید قرار میگیرد و سازندگان و مهندسان هر چه می سازند باید مقررات و ضوابط مربوط به آن را رعایت کنند.

رئیس شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی در خصوص بناهای روستایی اضافه کرد: در این خصوص بنیاد مسکن اعتبارات ویژه ای را لحاظ کرده و اقدامات گسترده ای را در دستور کار قرار داده و ساختمانهایی که تازه احداث شده اند از وضعیت مناسبی برخوردارند.

حق لطفی گفت: بر اساس ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان و دستورالعمل مربوط، اداره راه و شهرسازی موظف است به صورت موردی، سرزده و یا در صورت اخذ شکایت در حدود ۳ الی ۵ درصد ساختمانهای استان  نظارت عالیه کند.

وی تصریح کرد: این موضوع از سال ۹۱ در استان قزوین اجرایی شده و در این رابطه در سال ۹۱ حدود ۱۷ درصد، در سال ۹۲ حدود ۱۵درصد، در سال  ۹۳ حدود ۱۲ درصد، در سال  ۹۴ حدود ۱۴ درصد، در سال ۹۵ حدود ۲۷ درصد، و امسال تاکنون ۳۰ درصد نظارت عالیه انجام شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۰۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرایند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و کیفیت زندگی، پرونده مددجویان سالمند استان را به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار کرد.

حسینی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و افزود: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • آغاز ایمن سازی بزرگراه شهید خرازی حد فاصل بلوار اردستانی و پژوهش
  • یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • جنجال تغییر کاربری ۳۰۰۰ متر از «پارک لاله»، چه از جان مردم می‌خواهند؟
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران