Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال 1932 نقطه عطفی برای آینده صنعت کشاورزی جهان بود. در این سال گروه صنعتی "کارارو" در  برای ساخت تجهیزات کشاورزی توسط جیوانی کارارو تاسیس شد و در سال 1958 اولین تراکتور خود را به بازار داد. حدود دو سال بعد آنتونیو کارارو از کارخانه خانوادگی اش و برادرانش خود جدا شد و کمپانی خودش را تاسیس کرد. در سال 1977 نیز این گروه صنعتی تصمیم گرفت تا تمامی تولیدات خود را به ساخت تراکتور اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان کسی فکر تصور نمی‌کرد که 40 سال بعد تراکتورهای ساخته شده در این کارخانه، عنوان یکی از بهترین تراکتورهای جهان را از آن خود کنند و در نهایت قدرتمند ترین تراکتور باغی جهان باشند.

به گزارش گروه خودرو عصر ایران ، این روزها کارارو بیش از 30 مدل تراکتور تولید می کند و از جمله تراکتورسازانی است که برای هر نوع زمین  یا مزارع ویژه با محصولات خاص یک مدل منحصر به فرد رو می‌کند؛ سری TGF  تراکتورهای کارارو، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با دقت و ظرافت در مزرعه یا  بین درختان میوه یک باغ حرکت کنند. سری TRX از چرخ‌های ویژه بهره می‌برند و در حرکات رو به عقب مهارت خود را نشان داده‌اند.

 کابین سرباز، کابین سرپوشیده با سیستم تهویه مدرن، موتور پیشرفته و شاسی چندبخشی و موقعیت حرکت برگشت‌پذیر از جمله ویژگی های مختلف انواع مختلف تراکتورهای آنتونیو کارارو هستند.

اما سری mach این تراکتورهای را می‌توان سرسخت‌ و قدرتمندترین محصولات این شرکت نامید. ظاهرشان با شنی‌های قدرتمند شما را به یاد تانک‌های سرسخت می‌اندازند. این تراکتورها برای حرکت روی سطوح شیب‌دار طراحی شده‌اند تا بتوانند در چنین شرایطی که حرکت عادی به مراتب سخت است، عواملی مانند ثبات، ایمنی و کشش را رقم بزنند و بر جاذبه فائق آیند.

در سری TGF مدل 9900، یک ابر تراکتور کوچک با چرخ‌های نامتقارن محسوب می‌شود که به راحتی قادر است بین مسیرهای باریک و تنگ مزارع یا باغ‌ها بگردد و دور بزند: تراکتوری ایده‌آل برای باغات، مزارع، گلخانه‌ها و دامنه‌های شیب‌دار.

این مدل بسیار قدرتمند و جمع‌وجور است و کار روی عموم زمین های زراعی را تضمین می‌کند. به منظور برآوردن نیاز بسیاری از مشتریان امکان شخصی‌سازی این تراکتور به خوبی وجود دارد. همچنین امکان تغییر چرخ‌ها و ارائه دو کابین متفاوت در این تراکتور از سوی کارخانه سازنده وجود دارد.

مدل های کابین دار تراکتورها نیز برای حفاظت باغبانان از نور یا سرمای شدید، آفات موجود در مزرعه یا عوامل شیمیایی ناشی از سموم یا مواد شیمیایی استفاده شده در مراحل باغبانی ارائه می‌ شوند.

یک شاسی تمام استیل و آهنی میزبان سامانه تراکتور است. ساختار بند‌بند شاسی نوسان بیش از 15 درجه در حرکت را برای این وسیله متحرک کشاورزی امکان پذیر می کند. این ویژگی ها باعث ایجاد شیار موجی در خاک با شدت و قدرت یکسان خواهد شد.

فاصله محوری کوتاه و شعاع کم فرمان منجر به چابکی فوق‌العاده تراکتور در بین ردیف‌های مزرعه می‌گردد، ویژگی که شعاع دور زدن را وسیله نقلیه را به حداقل می‌رساند.

در تراکتورها مسئله راحتی اهمیت بیشتری دارد. کار باغانی کار دشواری است. موقعیت کاربر تراکتور در مرکز طراحی شده است. مرکز این ساختار از نوسانات دور است. خودرو به گونه‌ای طراحی شده که از  تکان‌های ناگهانی و فشارهای وارده روی کاربر می‌کاهد و خستگی و فرسایش نیروی انسانی را -حتی پس از گذشت ساعت‌ها کار با دستگاه- کاهش می‌دهد. تجهیزات روی کنسول نیز شیک، خلاقانه و کاربردی هستند.

صفحه نمایش ضد نور با ویژگی‌های استفاده در شب، سامانه اطلاعاتی "آن – اف"، تاکومتر دیجیتالی، کنترل‌گرهای دکمه‌ای الکتروهیدرولیک از این موارد روی کنسول این تراکتور تعبیه شده اند.

در بخش سامانه انتقال قدرت این خودرو علامت 16+16 خواهیم دید. در این تراکتور شاهد یک گیربکس انتقال سرعت 32 سرعته هستیم؛ 16 حالت آن برای حرکت رو به جلو و 16 حالت برای حرکت به عقب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تراکتور به یک دستگاه کنترلگر الکترونیکی سرعت مجهز است. این دستگاه به شکلی خودکار حرکات خودرو در حرکات رو به جلو و معکوس را کنترل می‌کند. این سامانه با توجه به صلاحدید راننده سرعت خودرو را با توجه به شرایط و زمین  اصلاح می‌کند.

صندلی‌های تراکتور به سیستم تعلیقی پنوماتیک مجهز هستند و تنظیمات خودکار را با توجه به وزن و قد راننده ارائه می‌دهند.

محافظ‌های چراغ، به جذاب‌تر شدن بدنه کمک کرده و از آسیب به چراغ‌ها در زمین‌های سخت زراعی ممانعت می‌کنند.

 بخش روبه‌رویی خودرو نیز به بال یک محافظ یکپارچه محافظت می‌شود تا آسیب احتمالی به موتور وارد نشود.

  کاندیداهای برتر

 در سال 2016 یکی از برترین تراکتورهای کارخانه آنتونیو کاررارو به عنوان یکی از کاندیداهای برتر در کشور استرالیا شناخته شد. این مدل که با نام تونی شناخته می‌شود، ویژه، کامپکت و انقلابی ظاهر شد و به دلیل استفاده از سامانه انتقال قدرت مکانیکال/ هیدرواستاتیک و فناوری "شیفت این موشن" یا تغییر در حرکت مورد توجه بسیاری از کارشناسان قرار گرفت. این ویژگی به تراکتور کمک می‌کند تا محدوده سرعتی خود را به شکل الکتریکی کنترل کند و در حین حرکت و با توجه به فشار وارد بر خودرو آن را تغییر دهد.

دال اینگل مدیر بخش اقیانوسیه‌ای کارارو در خصوص این تراکتور می گوید: این فناوری یک پایه خوب به شمار می‌آید که احتمالا از این پس روی بسیاری از تراکتورهای این شرکت به کار خواهد رفت.

مجموعه موتور و سامانه انتقال نیرو می‌توانند بیشینه سرعت 40 کیلومتر بر ساعت را  برای تراکتور رقم بزنند. یادآور می‌شویم که ما با یک تراکتور روبه‌رو هستیم و نیازی به سرعت چند صد کیلومتر بر ساعت یا شتاب حداقلی برای گردش در یک مزرعه نیازی نداریم.  با این وجود سامانه کنترل کروز فعال در این تراکتور برای رفاه بیشتر حال کشاورزان تعبیه شده است.

اینک در جهان، آنتونیو کارارو را به عنوان قدرتمندترین تراکتور باغی می شناسند که دستکم 4 برابرقدرتمندتر از همتایان خود است و این، یعنی یک انقلاب تکنولوژیک در صنعت کشاورزی جهان.

 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟

فرارو- غسان شربل، مدیر مسئول روزنامه الشرق الاوسط

به گزارش فرارو به نقل از الشرق االاوسط، خطرناک‌ترین نکته در مورد شعله‌هایی که امروز خاورمیانه را فرا گرفته، آن است که بازیگران قدرتمند توانایی راه اندازی و به راه انداختن یک جنگ را دارند، اما توانایی پایان دادن به آن با یک ضربه ناک اوت یا یک توافق قابل دوام را ندارند. گستردگی بحران نشان می‌دهد که آرامبخش‌ها بی فایده هستند. آن‌ها پیش‌تر آزمایش شده اند و صرفا جنگ‌های شدیدتری را به همراه داشته اند.

راه حل‌های واقعی مستلزم تصمیمات دردناک و غیرمحبوب هستند که به نظر می‌رسد طرفین قادر به اتخاذ آن نیستند. بنابراین، به نظر می‌رسد که منطقه در یک تله خطرناک و درگیری آشکار صرفنظر از شدت آن گرفتار شده است. مردم خاورمیانه شاهد وقوع تحولات دردناک هستند. ایالات متحده نیازی به نشان دادن قدرت خود ندارد. در میانه فروپاشی در خاورمیانه نقش روسیه محدود به نظر می‌رسد و چین بسیار دور است. هیچ کس برای جایگاه آمریکا در صندلی راننده رقابت نمی‌کند. آمریکا نیروی بزرگی است که نباید با آن دشمنی کرد. این یک منبع نگرانی به درجات مختلف برای متحدان و دشمنان آن کشور است.

در پی عملیات طوفان الاقصی آمریکا ناوگان خود را به منطقه اعزام کرد تا از سرایت جنگ و تبعات آن جلوگیری کند. امریکا در این زمینه موفق بود، اما نتوانست جلوی منازعات پس از آن در دریای سرخ و جنوب لبنان را بگیرد. هم چنین، امریکا نتوانست پهپاد‌های پرتاب شده توسط یگان‌های حشد الشعبی در عراق یا پیام‌های ارسال شده در سراسر جولان را متوقف کند.

همانند سایر نقاط جهان در خاورمیانه نیز نمی‌توان ماشین نظامی آمریکا را نادیده گرفت و آن ماشین توانایی فوق العاده‌ای در پیشگیری و بازدارندگی دارد. شاید آمریکا نتوانست تهران را از اقدام تلافی جویانه در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری آن کشور در دمشق بازدارد، اما موفق شد از وارد آمدن ضربه‌ای شدید بر اسرائیل توسط موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی جلوگیری کند.

ایران زمان حمله خود را اعلام کرد و موافقت کرد که حمله سبک باشد. ایالات متحده مانع از وارد شدن ضربات بزرگ به دو طرف شد، اما موفق نشد از تبادل پیام‌های داغ توسط دو طرف علیه یکدیگر جلوگیری کند.

روسیه درگیر جنگ خود در اوکراین است. چین محاسبات پیچیده و بلند مدتی دارد. این کشور یک چشم اش به اقتصاد و چشم دیگرش به تایوان است و برای دوئل با امریکا عجله‌ای ندارد.

بنابراین، ساکنان خاورمیانه خود را با یک سایه بزرگ مواجه می‌بینند: امریکا. با این وجود، ایالات متحده نیز در مورد ماهیت درگیری در خاورمیانه ضعیف است. با توجه به اینکه لابی اسرائیل عمیقا در نهاد‌های امریکا نفوذ کرده هر زمان که موضوع به تاسیس کشور فلسطین نزیک می‌شود نزاع در کنگره بالا می‌گیرد.

بنیامین نتانیاهو هرگز در سرپیچی از روسای جمهور قبلی آمریکا تردیدی به خود راه نداده است. او در سرپیچی از خواست بایدن رئیس جمهور فعلی امریکا نیز همان خط مشی پیشین را در پیش گرفته است. او می‌بالد که اسرائیل توسط کاخ سفید اداره نشود و ارتش اسرائیل که همیشه به زرادخانه مملو از تسلیحات آمریکایی خود متکی است، یک گروه شبه نظامی وابسته به امریکا نباشد که قوانین تعامل و خطوط قرمز آن توسط واشنگتن تحمیل شود.

ایران کشوری بزرگ و قدرتمند در منطقه است و تجربه نظامی بالایی دارد. ایران در بسیاری از کشور‌های منطقه دارای نفوذ است و ویژگی‌های برخی از مناطق خاورمیانه را تغییر داده است. ایران می‌تواند در چهار کشور عربی که سال‌ها در حال اداره و تصمیم گیری در مورد انتخاب‌های آن‌ها بوده است به بسیج نیرو بپردازد. ایران می‌تواند از چند جبهه به اسرائیل نزدیک شود. نیرو‌های نیابتی ایران می‌توانند در جنگ‌های طولانی و کم شدت شرکت کنند. اما این ایران قدرتمند نمی‌خواهد وارد یک جنگ مستقیم تمام عیار با اسرائیل شود چرا که می‌داند در صورت وقوع چنین درگیری‌ای ایالات متحده در حاشیه باقی نخواهد ماند. آزار و اذیت امریکا رویه چندین دهه‌ای اتخاذ شده از سوی ایران بوده، اما ایران می‌داند که نباید وارد جنگ مستقیم با امریکا شود و این موضوع اصولا قابل بحث نیست.

اسرائیل دارای زرادخانه نظامی است. ارتش آن کشور مرتکب قتل عام شده است قتل عامی که در جهان از جنگ جهانی دوم به این سو بی سابقه بوده است. جنگنده‌های اسرائیلی در سراسر آسمان خاورمیانه بیداد می‌کنند. ایران با شلیک موشک به تاسیسات هسته‌ای اسرائیل نزدیک شد و اسرائیل در پاسخ اقدامی انجام داد. غرب از جنایات اسرائیل انتقاد می‌کند، اما نمی‌تواند آن رژیم را رها کند.

اسرائیل همزمان ضعیف است. انبوهی از اجساد در غزه اعتقاد جهانیان را در مورد نیاز به ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی عمیق‌تر کرده است. آمریکا تسلیحات، مهمات و میلیارد‌ها دلار را به رگ‌های اسرائیل پمپاژ کرده، اما نمی‌تواند در مورد مناقشه فلسطین و اسرائیل به نفع خود تصمیم بگیرد. فلسطینیان کشته می‌شوند و اسرائیل در حال فرار از لحظه حقیقت است، اما نمی‌تواند برای همیشه فرار کند.

حماس قوی است. آن گروه در جریان وقایع ۷ اکتبر به اسرائیل ضربه بی سابقه‌ای وارد ساخت و مسئله فلسطین را دوباره در دستورکار جهان قرار داد. حماس قوی است، اما هزینه اقدامات آن گروه بالا بوده و چشم انداز پیش روی آن نیز شفاف به نظر نمی‌رسد. کارت بازی گروگان‌ها در دست حماس کافی نیست و نجات رفح نیز دور به نظر می‌رسد. علاوه بر این، ایجاد یک کشور فلسطینی در گرو برسمیت شناختن یک کشور اسرائیلی و ارائه تضمین‌های بین المللی بیشتر به آن رژیم است.

حزب الله قوی است. آن گروه پس از طوفان الاقصی حماس کارزاری را برای آزار و اذیت اسرائیل راه اندازی کرد، اما از شرکت در یک درگیری تمام عیار با اسرائیل نیز خودداری ورزیده است. حزب الله دارای زرادخانه پیشرفته‌ای است که می‌تواند به ارتش، موسسات و اقتصاد اسرائیل آسیب برساند. با این وجود، حزب الله نیز ضعف‌هایی دارد.  اکثریت لبنانی‌ها خواهان جنگ تمام عیار با اسرائیل نیستند. لبنان محاصره شده نمی‌تواند در برابر ویرانی‌های گسترده در بیروت مشابه ویرانی‌هایی که در غزه دیده می‌شود مقاومت کند.

انتظار "آنتونیو گوترش" دبیر کل سازمان ملل بی فایده است. کلید‌ها در دستان آمریکای قوی و همزمان ضعیف نهفته است که در ماه‌های پیش رو انتخاباتی را برگزار خواهد کرد. آیا آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا می‌تواند فرمولی برای خاموش کردن شعله‌ها و هموار کردن راه برای راه حل ارائه دهد؟ آیا او می‌تواند تار و پودی ببافد که در آن سود، ضرر و ضمانت تقسیم شده و حد و مرز نقش‌ها و زرادخانه‌ها در منطقه ترسیم شود؟

دیگر خبرها

  • ایتالیا هم زانو زاد: والیبال ایران در جمع ۴ تیم برتر جهان
  • پاپیروس دو هزار ساله‌ای که احتمالا راز «آرامگاه افلاطون» را فاش می‌کند (+عکس)
  • خوش و بش دنیله ده روسی و فابیو کاناوارو در بازی اودینزه - رم / عکس
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • رسمی: حمید مطهری در تبریز معارفه شد!
  • تاریخ و ساعت بازی استقلال و تراکتور
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟