Web Analytics Made Easy - Statcounter

دامغان - نماینده مردم دامغان در مجلس، بابیان اینکه در دیدار وزیر جهاد کشاورزی، مقوله افزایش اعتبارات آبیاری قطره‌ای شهرستان مورد موافقت وی قرار گرفت، گفت: این اعتبارات سه برابر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار، ابوالفضل حسن بیگی شامگاه آدینه در نشست بررسی مسائل و مشکلات روستاهای فیروزآباد، امرمان و عبدالله‌آباد از توابع بخش امیرآباد دامغان و در جمع اهالی و اعضای شوراهای اسلامی این روستا، ضمن بیان اینکه در ۷۰۰ هکتار از باغات پسته منطقه امیرآباد باهمت و پیگیری جهاد کشاورزی دامغان طرح آبیاری قطره‌ای اجراشده است، تأکید کرد: در پی ملاقات انجام‌شده با وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد اعتبارات طرح‌های آبیاری شهرستان سه برابر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این افزایش چشم‌گیر سبب می‌شود تا در مقوله تأمین اعتبار طرح‌های آبیاری قطره‌ای در دامغان مشکلی نداشته باشیم چراکه ۸۰ درصد اعتبارات برای اجرای این طرح‌ها از سوی دولت به شکل بلاعوض تأمین‌شده و مابقی توسط کشاورزان پرداخت می‌شود که به‌نوبه خود می‌تواند مشکلات بخش خشک‌سالی شهرستان را رفع کند.

بیشترین اعتبار عمرانی ۹۶ دامغان صرف آبرسانی شد

نماینده دامغان در مجلس بابیان اینکه اگر کشاورزی و صنایع وابسته به آن رشد نکند روستاها آباد نخواهد شد، گفت: راه‌اندازی شرکت تعاونی آبیاری در روستاهای بخش امیرآباد از ضروریات است که این موضوع از سوی بخشداری و با همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران بخش باید پیگیری شود.

حسن بیگی بابیان اینکه در سال ۹۶ بیشترین اعتبار عمرانی دامغان صرف اجرای طرح تأمین آب شرب در روستاهای این شهرستان شده است، اظهار داشت: ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای تأمین آب روستایی با نظارت فرمانداری و بخشداری‌ها در بین روستاهای مواجه با مشکل کمبود آب توزیع و هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد پنج مجتمع آب‌رسانی در روستاهای دامغان نزدیک به شش هزار نفر از روستاییان از این مجتمع‌ها بهره‌مندمی شوند که این امر بیانگر رفع مشکلات آب‌رسانی به ۸۰درصد روستاهای دامغان است و از سوی دیگر باید در نظر داشت که برداشت بیش از حد آب از چاه‌های کشاورزی خلاف قانون بوده و در این راستا می‌توان در برابر عاملان و مسببان آن در محاکم قضایی اقامه دعوا کرد.

راه‌سازی در اولویت تخصیص بودجه سال آینده دامغان

عضو خانه ملت با اشاره به اینکه اولویت اساسی در بودجه سال آینده شهرستان حوزه راه‌سازی خواهد بود، تأکید کرد: باید برای مردم جاده‌ای احداث شود که تا ۵۰ سال آینده نیاز منطقه را رفع کند لذا طرح‌های این حوزه باید به پیمانکاران سپرده شود و با امانی کاری به‌شدت مخالف هستیم.

حسن بیگی در دیگر بخش سخنان خود، ضمن بیان اینکه در بودجه سال آینده ۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با بهره شش درصد برای توسعه و اشتغال روستایی پیش‌بینی‌شده است، گفت: اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران باید با تشکیل و راه‌اندازی کارگروهی، اهالی روستاها را نسبت به اعطای وام اشتغال و توسعه روستایی آگاه سازند.

در این نشست بخشدار امیرآباد و جمعی از مسئولان دامغان در روستاهای فیروزآباد، امرمان و عبدالله آباد، مشکلاتی نظیر فرسودگی شبکه آب شرب، آسفالت و بهسازی معابر روستایی، کمبود آب شرب، تکمیل خانه ورزش، نبود خانه عالم، نبود خودروی حمل زباله، نا مناسب بودن آنتن دهی تلفن همراه و رفع مشکلات بخش کشاورزی مطرح شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود

حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای این شهرستان ضمن اشاره به سفر هفته گذشته رئیس جمهور به استان سمنان و شهرستان دامغان، گفت: مردم انتظار دارند که دولتی‌ها به صورت شفاف میزان اعتبارات و مصوبات را بیان کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شده و مسئولان گزارش عملکرد خود را نیز بیان کنند، افزود: اعلام تعداد مصوبات و میزان اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان و شهرستان دامغان یک مطالبه عمومی است

امام جمعه دامغان در ادامه ضمن اشاره به هفته کارگر و با بیان اینکه اسلام برای این قشر ارزش و جایگاه خاص قائل است، تاکید کرد: مسئولان باید از حق و حقوق کارگران دفاع کنند تا این قشر با انگیزه بیشتری به رشد تولید کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود