Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:46:45 GMT

یقه‌گیری ترامپ از بابانوئل

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۱۴۹۴

یقه‌گیری ترامپ از بابانوئل

تهران- ایرنا- دونالد ترامپ در گوشه‌ای از کاخ سفید زانوی غم بغل کرده است. رئیس‌جمهوری آمریکا که در کازینوداری با شکست غریبه بود این روزها به شدت منزوی شده است.

علی ودایع در سرمقاله ای در روزنامه مردم سالاری، نوشت: در روزهایی که کاخ سفید با اتهامات کشنده رسوایی «راشاگیت» درباره ارتباط با کرملین و رسوایی «تعرض» و جنش اعتراضی «من- هم» مواجه است‌؛ بابانوئل برای دموکرات‌ها در ایالت آلاباما یک پیروزی شیرین هدیه آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نکته‌ای که همه در واشنگتن می‌دانند این است که ترامپ از نارسیسیسم رنج می‌برد و شکست‌های اخیر روانپریشی رئیس جمهوری آمریکا را تشدید کرده است. مصیبت‌های او محدود به ایالات متحده نیست زیرا بنیامین نتانیاهو در تل‌آویو با اتهامات رنگی فساد و شورش مخملی دست به گریبان شده است.

ترامپ که در عرصه داخلی آمریکا تاکنون هیچ دستآوردی نداشته است ؛ می‌خواهد بابانوئل را خفه کند. رئیس جمهوری آمریکا همانند نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای فرار از وضعیت فعلی نیازمند جنگ و درگیری است تا پرستیژ خود را حفظ کند. کره شمالی و ایران اهدافی برای جبران سرخوردگی‌های ترامپ هستند اما فعلا پنتاگون نمی‌خواهد با پیونگ یانگ وارد جنگ اتمی ‌بشود. ترامپ که وعده پاره کردن برجام را داده بود تا امروز به این وعده عمل نکرده و عقده آن را هنوز در گلو دارد.

اگرچه چیزی از روح برجام باقی نمانده ولی برهم خوردن آنچه که وجود دارد نیازمند بهانه است. دولت آمریکا براساس نقشه سعودی‌ها تلاش می‌کند به بهانه مقابله با عامل بی‌ثباتی علیه جمهوری اسلامی‌وارد عمل شود. «نیکی‌هیلی» به عنوان نماینده آمریکا با اجرای نمایش در سازمان ملل متحد خواهان اقدام جهانی علیه ایران شده است. واشنگتن تلاش می‌کند ایران را به عنوان «عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه» معرفی کند. این واژگان شاید برای برخی در تهران معنی و مفهومی‌نداشته باشد اما در عرصه دیپلماتیک برای واشنگتن و دشمنان ایران بهانه ای جذاب و دلچسب محسوب می‌شود.بنا به روایت خبرگزاری فرانسه آمریکایی‌ها هیچ مستندی علیه ایران در ماجرای حمله موشکی یمن به عربستان در دست ندارد اما واشنگتن با ذره بین دنبال موضع گیری‌هایی است که این اتهام را تایید کند.

ترامپ تنها در صورتی یقه بابانوئل را رها خواهد کرد که بتواند بهانه‌ای برای لغو برجام یا در نهایت ایجاد اجماع برای حمله به منافع تهران در خاورمیانه را فراهم کند. به هر میزان که بحث رسوایی «راشاگیت» و «تعرض » در آمریکا پررنگ شود بر حجم رفتارهای غیرعقلانی ترامپ علیه ایران افزوده می‌شود.

*منبع:روزنامه مردمسالاری،1396،9،25
**گروه اطلاع رسانی**1893**9131**انتشاردهنده: شهربانو جمعه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۱۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ترامپ متهم است که از طریق وکلای خود به استورمی دنیلز بازیگر فیلم های مستهجن حق السکوت پرداخته است.

دیگر خبرها

  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله