Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب محافظه‌کار اتریش به رهبری سباستین کورتس با حزب راست افراطی "آزادی" به توافق تشکیل ائتلاف دست یافت و به این ترتیب اتریش به تنها کشور غرب اروپا تبدیل می‌شود که یک حزب راست افراطی وارد دولت آن می‌شود و کورتس هم به عنوان جوان‌ترین نخست وزیر اروپا به قدرت می‌رسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این توافق دو ماه پس از انتخابات پارلمانی که تحت‌الشعاع بحران مهاجرتی اروپا بود، به بیش از یک دهه مخالفت با "حزب آزادی" (FPO) پایان داد که آخرین بار در سال 2000 با "حزب مردم" (OVP) که سباستین کورتس اکنون رهبری آن را بر عهده دارد، وارد دولت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب کورتس در انتخابات 15 اکتبر با موضع تند علیه مهاجرت که غالبا با دیدگاه‌های حزب آزادی همپوشانی داشت، به پیروزی دست یافت. حزب آزادی با کسب 26 درصد از آراء به جایگاه سوم رسید.

کورتس در بیانیه مشترکی با هاینتس کریستیان اشتراخه، رهبر حزب راست پوپولیست آزادی با اشاره به احزابشان با رنگ‌های آنان گفتند: "به شما اطلاع می‌دهیم که یک توافق آبی- فیروزه‌ای حاصل شد." اشتراخه و کورتس امروز شنبه پس از دیدار با الکساندر فن در بلن، رئیس‌جمهوری اتریش و رایزنی با ساختارهای رهبری حزبشان، جزئیات توافق را اعلام خواهند کرد.

کورتس با اشاره به مسائل اصلی برای دو حزب گفت: ما خواستار کاهش فشار بر مالیات‌دهندگان و مهمتر از همه، تضمین امنیت بیشتر برای کشورمان از جمله در مبارزه با مهاجران غیرقانونی هستیم.   

دولت اتریش پیشتر ائتلافی از دو حزب سوسیال دموکرات و محافظه‌کار بود که به دلیل اختلافات شدید در ماه مه سال جاری فروپاشید و این امر انتخابات زودهنگام را در دستور کار قرار داد. انتظار می‌رود که دولت آینده متشکل از ائتلافی از دو حزب محافظه‌کار و راست پوپولیست تشکیل شده و سیاست اتریش نه تنها در قبال اصلاحات اتحادیه اروپا، بلکه همچنین در موضوع پناهجویان تغییری بنیادین کند.

رهبر حزب راست پوپولیست آزادی گفته بود اتریش باید برای حفظ منافع ملی خود در رابطه با پناهجویان، سیاستی مانند چهار کشور لهستان، چک، مجارستان و اسلواکی در پیش بگیرد. کارزار انتخاباتی در اتریش این بار کاملا تحت تاثیر موضوع مهاجران و پناهجویان بود و بسیاری از ناظران آن را کارزاری "کثیف" ارزیابی کردند و کار به جایی کشید که دو حزب بزرگ محافظه‌کار و سوسیال دموکرات اتریش علیه یکدیگر شکایت کردند.

در حالی که احزاب راست ‌افراطی امسال در اروپا جان گرفته‌اند، وارد پارلمان آلمان شدند و حتی به دور دوم انتخابات فرانسه راه یافتند، حزب آزادی اتریش بیش از دیگران جلو رفته و وارد پارلمان شده و برخی از وزارتخانه‌ها کلیدی را به دست خواهد گرفت. یک منبع مطلع از مذاکرات ائتلافی گفته است، حزب راست افراطی آزادی قرار است پست‌های وزارت کشور، وزارت خارجه و وزارت دفاع را به دست بگیرد.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان گفت: همانگونه که کشور ما در بخش نظامی پیشرفت کرده و می‌تواند عملیات وعده صادق را در یک اعلان رسمی انجام و به نتیجه برساند، باید در بخش اقتصاد نیز در همین تراز قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت توجه دولت و دولتمردان به عملیات هوشمند و گسترده در بخش سامان دادن به اقتصاد کشور افزود: دولت، بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و اقتصاد و بخش خصوصی باید در کنار هم قرار گیرند تا بتوانند اقدامات روشن و نقطه زن در داخل کشور علیه سوداگران اقتصادی و علیه دشمنان خارجی عملیاتی کنند.

وی گفت: باید با تشکیل مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور، رنج چند ساله تورم و کاهش ارزش پول ملی را به پایان رساند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه امروز خیابان‌های آمریکا و اروپا پر از نسلی است که آماده قیام همه جانبه برای دفاع از مظلوم هستند تصریح کرد: امروز نتیجه نامه رهبری به جوانان اروپا به نتیجه رسیده و جنبش دانشجویی با به دست گرفتن پرچم دفاع از مظلوم باعث شده دانشگاه‌های اروپا و آمریکا به دفاع از فلسطین قیام کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: درست است که فلسطین و غزه زیر آتش قرار گرفته و تاکنون در این منطقه ۱۰۰ هزار شهید و مجروح تقدیم جهان اسلام شده است، اما دنیا باید خود را برای تحولات بزرگی که در آینده نزدیک اتفاق می‌افتاد و نتیجه آن به رسمیت شناختن کشور فلسطین خواهد بود آماده کند.

کد خبر 6095662

دیگر خبرها

  • مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • ادعای جنجالی؛ رالف رانگنیک سرمربی بایرن مونیخ نخواهد شد!
  • غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل
  • هاینر: رانگنیک انتخاب خوبی برای بایرن مونیخ است
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • رالف رانگنیک و دادن جواب بله به بایرن مونیخ؛ در آستانه توافق نهایی
  • تظاهرات صهیونیست‌ها در تل آویو برای آزادی اسرا
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود