Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:42:09 GMT

فستیوال فیلم های ایرانی در سئول آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۹۰۷۴

فستیوال فیلم های ایرانی در سئول آغاز شد

سئول- ایرنا- به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و کره جنوبی و تعیین سال 2017 بعنوان سال تبادلات فرهنگی میان دو کشور، فستیوال فیلم های ایرانی جمعه شب در سئول آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این جشنواره با حضور 'حسن طاهریان' سفیر کشورمان در سئول و خانم 'پارک ایونا' سفیر دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه کره جنوبی، تعدادی از هموطنان ایرانی و شهروندان علاقمند کره ای در سالن 'آرت هاووس' دانشگاه زنان ایوا در سئول رسما آغاز بکار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در افتتاحیه این مراسم خانم پارک سفیر دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه کره جنوبی ، این اقدام را در راستای بزرگداشت پنجاه و پنجمین سالگرد برقراری روابط سیاسی میان دو کشور و با هدف تقویت هرچه بیشتر تعاملات فرهنگی میان دو کشور که زمینه ساز تقویت روابط در تمامی جنبه های همکاری های مشترک میان دو کشور است برشمرد.
حسن طاهریان سفیر کشورمان در سئول نیز در سخنانی ضمن اشاره به دستاوردهای هنری هنرمندان و سینماگران بزرگ کشورمان در سطح ملی و جهان گفت: سینمای ایران اینک دارای هویت مستقل و تاثیر گذار با تکیه بر ارزش های انسانی و اخلاقی است.
او بر اهمیت برگزاری چنین برنامه هایی تاکید کرد و آن را موجب شناخت بیشتر فرهنگ و سینمای ایران در میان مردم و اهالی هنر و سینما در کره جنوبی دانست.
این جشنواره به مدت 3 روز از 24 تا 26 آذرماه 96 (15 لغایت 17 دسامبر 2017) ادامه خواهد داشت و طی آن 7 فیلم از کشورمان به نمایش عموم درخواهد آمد.
فیلم خانه دوست کجاست اثر کارگردان فقید کشورمان عباس کیارستمی اولین فیلمی بود که بعد از مراسم افتتاحیه به نمایش درآمد.
**آساق**1904**3404**انتشار: محسن اسماعیلی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط ایران با کشورهای قاره آفریقا، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است. 

امیرعبداللهیان افزود: آسیا و آفریقا با برخورداری از ظرفیت‌های بزرگ در عرصه‌های مختلف می‌توانند روندهای کلان سیاسی و اقتصادی جهان را رقم زنند و به موتور توسعه و پیشرفت پایدار مبتنی بر عدالت و برابری مبدل شوند؛ ایران در قلب منطقه غرب آسیا، از نقش و جایگاه ویژه‌ای در این تحول راهبردی برخوردار است.

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: دو رویداد مهم دومین اجلاس ایران آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، اکسپو 2024 تهران فرصتی ارزشمند برای تحقق این اهداف مهم است.

به گزارش تسنیم دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا، 7 اردیبهشت ماه  1403 با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشورهای آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از 30 کشور آفریقایی در مرکز همایش های سران برگزار شد.

از اکسپو ایران 2024 چه می‌دانید؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان