Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@03:46:40 GMT

گازگرفتگي 43تن را در تهران کشت

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۴۲۵۶

گازگرفتگي 43تن را در تهران کشت

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا-اداره کل پزشکي قانوني استان تهران از فوت 43تن از ابتداي فروردين تا پايان مهرماه امسال به دليل مسموميت با گازمنواکسيدکربن ( co)در اين استان خبر دادکه 26تن مرد و 17تن زن بودند..

به گزارش روز شنبه ايرنا از اداره کل پزشکي قانوني استان تهران اين شمار فوت شده به دليل مسمويت با منواکسيدکربن در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته(1395) 53با تن جانباخته 19 درصد کاهش يافته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ايرنا در سال گذشته 836 تن بر اثر مسموميت با گاز منواکسيدکربن در کشور جان باختند که 609 تن از آنان در نيمه دوم سال جان خود را از دست داده‌اند.
منواکسيد کربن با فرمول شيميايي( CO)، گازي است که بر اثر ناقص سوختن کربن بوجود مي‌آيد؛ اين گاز بسيار سمي است اما رنگ و بوي خاصي ندارد به همين دليل کربن منوکسيد قاتل نامرئي ناميده مي‌شود، ميل ترکيبي منواکسيدکربن با هموگلوبين خون حدود 250 برابر بيشتر از ميل ترکيب با گاز اکسيژن است .
در خون انسان حدود پنچ درصد کربن منواکسيد کربن وجود دارد اما اگر اين مقدار به 20 درصد برسد باعث مرگ خواهد شد.
استنشاق هواي آلوده به گاز منوکسيدکربن مانع از اکسيژن رساني به بافت هاي بدن مي شود و مي تواند موجب آسيب هاي مغزي شود؛ در محيط هاي بسته ، همچون خانه، دفتر کار، کلاس درس و خودرو، تجمع حتي مقدار کمي از گاز CO مي تواند خطرناک باشد.
منوکسيدکربن محصول احتراق ناقص مواد سوختي ، همچون گاز شهري، گاز کپسول، نفت، بنزين، گازوئيل، پارافين، زغال سنگ، زغال چوب و چوب است واگر وسيله اي که با سوخت کار مي کند و داراي عملکرد معيوب باشد يا به طور صحيح نصب نشده باشد و يا داراي دودکش مناسب نباشد ،مي تواند منبع توليد و انتشار گاز CO به شمار آيد.
اجتمام **2181**1418
تنظيم: ناهيد حاجي خاني ** ناشر: مريم برزآبادي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۴۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) جزئیات حریق یک هتل در تهران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عدد جادویی ۹۹۷ تهران!
  • (ویدئو) جزئیات حریق یک هتل در تهران
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • مرگ یک نفر در بروجن به علت گازگرفتگی
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • جان باختن جوان بروجنی در اثر گازگرفتگی