Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: سازمانهای مردم نهاد قوه پیشران مبارزه با آسیبها هستند و دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به این سازمانها دارد.

معصومه ابتکار روز شنبه در 'چهارمین همایش منطقه ای صیانت و گفتمانسازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر' با حضور وزیر کشور در مشهد افزود: هم اکنون در معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری نسبت به تاثیر بالای فرهنگی و معنوی این سازمانها و ایجاد جریانی از امید و نشاط برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی جریانی از تاب آوری برای مداخله و کاهش آسیبها در حال شکل‌ گیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: خانواده سالم و شکوفا برای رشد و اعتلای فکری، معنوی و اخلاقی جامعه بسیار مهم است و تاکید بر مسئله خانواده از هدف گیریهای جدی دولت می باشد. در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با نگاهی ویژه طرح مسئله گفتگوی ملی خانواده شروع شده که از سطوح سیاسی تا دانشگاهی و نهادهای مدنی باید انجام شود. این کار با نگاه علمی، با استفاده از تجربه ایرانی اسلامی و همچنین تجربه دنیا می ‌تواند برای آینده بهتر و شکوفایی بیشتر ایران مورد استفاده قرار گیرد.
معاون رئیس جمهوری گفت: آشنایی با مهارتهای زندگی و ارتباطی، افزایش اعتماد به نفس و توانایی 'نه گفتن' در سطح دانش آموزی باید شکل گیرد زیرا این موضوع نیز نقش مهمی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دارد.
وی افزود: موضوع مواد مخدر نیز در سطح دنیا رو به گسترش است و هرقدر ارتباطات و شاهراههای ارتباطی گسترده تر می شود آسیبهای ناشی از تجارت و عرضه مواد مخدر هم بیشتر می‌شود. همچنین شرایط مقابله با آن و افزایش آگاهی نیز در شبکه های اجتماعی مهیا می شود.
ابتکار ادامه داد: جریان آزاد اطلاعات اگر با پشتوانه نهادهای مدنی شکل گیرد می‌تواند جریانی قوی از نظر اصلاح سبک زندگی برای جوامع به وجود آورد. یکی از اموری که مورد توجه رهبر معظم انقلاب و دولت است ایجاد نشاط و امید به آینده و فضای سالم برای نسل جوان می باشد که با وجود این شرایط می توانند آینده خود را به شکل امیدبخش ترسیم کنند و دولت هم تمام تلاش خود را برای این موضوع انجام می دهد.
وی به اجرای 'طرح تاب‌ آوری' انیز اشاره و بیان کرد: این طرح با کمک سازمانهای مردم نهاد در 270 نقطه کشور اجرا شد که نقش مهمی در ارتقای توان فردی، اجتماعی افراد در مقابل آسیبها و مقاومت آنها دارد. به دنبال آن هستیم این طرح در همه نقاط کشور اجرا شود.
چهارمین همایش منطقه ای صیانت و گفتمانسازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با حضور سازمانهای مردم نهاد و مسئولان استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد در مشهد برپا شده است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد

احمد یوسفی گفت: متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی، حرفه آموزی و اشتغال زایی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، کورش احمد یوسفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان در جریان بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال گذشته در استان کرمان بالغ بر ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ سراسر استان نگهداری و اقدامات درمانی و بازپروری برای رهجویان صورت گرفت.

وی بیان داشت: متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی، حرفه آموزی و اشتغال زایی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد به گونه‌ای که اطمینان حاصل شود که این افراد بازگشت مجددا به کمپ نداشته باشند.

احمدیوسفی با بیان این مطلب که در سند تحول و تعالی قوه قضائیه، کمپ‌های ماده ۱۵ و ۱۶ مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: در زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات سازمان‌های متولی همکاری لازم نمی‌کنند و شوربختانه استان کرمان در بحث زیرساخت‌های کمپ ۱۶ جزء محروم‌ترین استان‌های کشور می‌باشد.

وی با بیان این مطلب که اعتیاد یک چالش اجتماعی در دنیا می‌باشد، ولی در کشور ما در صدر آسیب‌های اجتماعی است گفت: متاسفانه در زندان‌ها ۵۰ درصد بصورت مستقیم و ۲۰ درصد بصورت غیرمستقیم محکومین به حبس مربوط به جرائم مواد مخدر هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان تاکید کرد: بسیاری از معتادان به واسطه بیماری اعتیاد خود مرتکب جرم می‌شوند و در برخی موارد اعتیاد موجب ضربه زدن به سرمایه‌های اجتماعی شهر شده است که لازم است اقدامات قبل، حین و بعد از درمان مورد توجه قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد