Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رشیدیان روز شنبه در 'چهارمین همایش منطقه ای صیانت و گفتمانسازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر' با حضور وزیر کشور، جمعی از استانداران، سازمانهای مردم نهاد و مقامات انتظامی و قضایی در مشهد افزود: هم اکنون استفاده از روانگردانها در کشورهای شرقی رو به گسترش است. دستگاههای مختلف انتظامی و قضایی پیگیریهای خود را برای مبارزه با مواد مخدر انجام می دهند که افزایش آمار کشفیات، زندانیان مرتبط با مواد مخدر و احکام مختلف قضایی گواه این مطلب است اما هیچیک از این موارد نتوانسته این پدیده را ریشه کن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هنوز در جامعه شاهد گسترش اعتیاد و ورود مواد مخدر هستیم بطوری که از ابتدای امسال تاکنون در خراسان رضوی بیش از 20 تن مواد مخدر کشف و ضبط شده و مواد مخدر هنوز در کوچه ها و خیابانها در حال یافتن است.
استاندار خراسان رضوی گفت: مبارزه با مواد مخدر تا تبدیل به خواست مردمی نشود برخورد فیزیکی و انتظامی کفایت نخواهد کرد لذا اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر ضروری است. دولتهای یازدهم و دوازدهم نیز به موضوع آسیبهای اجتماعی توجه جدی داشته و دارند و در وزارت کشور اقدامات مختلفی با هدف کاهش معضلات اجتماعی و اعتیاد در دست انجام است.
وی افزود: رسیدگی به مقوله کاهش آسیبهای اجتماعی، حل معضلات و جلب اعتماد اجتماعی از مطالبات وزیر کشور از استانداران می باشد و نشستهای مختلفی نیز با این هدف در حضور مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری برگزار شده است.
رشیدیان ادامه داد: اعتیاد از مهمترین معضلاتی است که رهبر معظم انقلاب مبارزه و پیشگیری با این پدیده را به عنوان یکی از برنامه های اصلی دستگاههای مربوطه و شورای رسیدگی به معضلات اجتماعی مشخص کرده اند.
وی بر لزوم بکارگیری سازمانهای مردم نهاد در موضوع پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تاکید و بیان کرد: در خراسان رضوی این موضوع مورد توجه قرار گرفت. از 900 سازمان مردم نهاد در استان 275 سازمان در مقوله مواد مخدر، 44 سازمان در حوزه پیشگیری و فرهنگ سازی و 165 تیم اجتماع محور نیز در حوزه حاشیه شهر و پیگیری و تعامل با معتادان فعالیت می کنند.
استاندار خراسان رضوی گفت: اقداماتی که توسط سازمانهای مردم نهاد صورت می گیرد بسیار موثرتر و نتایج بهتری در حوزه مبارزه با مواد مخدر به همراه دارد. دستگاههای اجرایی و ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز باید بسترسازی برای نهایدنه شدن این گفتمان و مبارزه با این پدیده شوم را با کمک سازمانهای مردم نهاد فراهم کند.
وی افزود: همایش صیانت و گفتمانسازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نیز با این هدف برنامه ریزی شد و برگزاری سه پنل در حوزه های جوانان، خانواده و زنان و اشتغال و بهبود فضای کسب و کار در این همایش با رویکرد مبارزه به مواد مخدر برگزار می شود.
رشیدیان در ادامه به کاهش 13.1 درصدی طلاق در خراسان رضوی طی امسال نیز اشاره و بیان کرد: کاهش معضلات اجتماعی نقش مهمی در کاهش اعتیاد خواهند داشت.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه درصد کشت بهاره نسبت به کل سطح زیر کشت ۴۱ درصد است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال میزان تولید محصولات بهاره خراسان رضوی سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.

حمید حاجی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به تفکیک، سطح زیر کشت محصولات کشاورزی بهاره در خراسان رضوی شامل ۲۰ هزار هکتار چغندر قند، ۲۲ هزار هکتار ذرت علوفه‌ای، ۲۱ هزار هکتار پنبه، سبزی و صیفی و محصولات جالیزی ۵۰ هزار هکتار و یونجه ۳۰ هزار هکتار است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تأثیر خشکسالی بر وضعیت زراعت استان عنوان کرد: میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۱۷ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است اما نسبت به میانگین طولانی‌مدت شاهد کاهش ۳۰ درصدی بارش‌ها هستیم، لذا این کاهش بارندگی ۲۵ درصد خسارت کاهش محصول در شرایط نرمال را به همراه دارد.

حاجی‌نژاد مهمترین مشکلات بخش زراعت را خاموشی چاه‌های کشاورزی، تداوم خشکسالی و اعلام دیرهنگام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: باید با توجه به وضعیت منابع آبی استان و خاموشی چاه موتورهای کشاورزی به سمت روش‌های نوین آبیاری و افزایش بهره‌وری حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی کشاورزان باید از سطح موجود تولید را افزایش دهند و الگوی کشت خود را محصولات کم‌آب‌طلب با درآمد اقتصادی بالا قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان