Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، ماشاء الله عظیمی با بیان اینکه برای ایفای نقش تعاون در همه عرصه ها باید همه نهادها و موسسات این بخش نیز تشکیل شود، گفت: به عنوان  نمونه در کشور فرانسه مهم ترین بنگاه هایی که بخش تعاون را تقویت می کنند، موسسات اعتباری و بانک های تعاونی است و ۴۲ درصد از مردم این کشور منابع خود را در بانک های تعاونی سپرده گذاری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 دبیرکل اتاق تعاون ایران اظهارداشت: در این کشور ۵۰ درصد از بخش کشاورزی نیز به دلیل وجود بانک های کشاورزی مخصوص تعاونی ها، ‌در اختیار این بخش است؛ بنابراین ما باید بسته ای از فعالیت های تعاونی در کشور داشته باشیم و ابزارهای ویژه تعاونی ها در کنار انتشار اوراق ویژه بخش تعاون را محقق کنیم.
 عظیمی با اشاره به اینکه ما نمی توانیم به توسعه بخش تعاون فکر کنیم ولی به روش های سنتی تامین مالی ادامه دهیم، اظهارداشت: چگونه می توانیم به بانک ها امیدوار باشیم که به بخش های مختلف اقتصادی تسهیلات بپردازند. بانک ها بر اساس سیاست های بانک مرکزی باید به سمت پرداخت تسهیلات به بنگاه های خُرد و متوسط که ۹۰ درصد اشتغال کشور در آنها است، پیش بروند.
 وی ادامه داد: در عین حال، بنگاه های بزرگ می توانند از طریق بازار سرمایه تامین مالی شوند که در این زمینه انواع اوراق و ابزارها پیش بینی شده و هر ابزاری که متناسب با فعالیت بنگاه های بزرگ باشد از طریق همکاری دولت و بانک مرکزی، بانک های عامل، سازمان بورس و ناشران می تواند انجام شود.
 این مقام مسئول در بخش تعاون خواستار تفکیک جدی بانک ها در روند تسهیلات دهی به بنگاه های خُرد و متوسط و واحدهای بزرگ شد و تصریح کرد: همچنین باید بین فلسفه تشکیل هر بانک که کمک به بنگاه ها است با بنگاه داری خود بانک ها تفکیک قائل شویم.
 به گفته عظیمی، در حال حاضر وقتی قدرت نقدشوندگی ساختمان و املاک به حد پایینی می رسد بانک ها چگونه می توانند دارایی های ثابت خود را به منابع نقد تبدیل کنند؛ ‌ بنابراین بهتر است بانک ها به سمت ارائه خدمات الکترونیکی پیش بروند و نیروی انسانی نیز به حداقل برسد و بار اضافه از دوش بانک ها برداشته شود.
 وی، قرار داشتن ۸۰ درصد سنگینی اقتصاد ایران بر دوش بانک ها را اشتباه خواند و افزود: بانک ها توان این میزان سنگینی را ندارند. اگر کیک اقتصادی کشور بزرگ تر شود و این حجم جدید دوباره بر دوش بانک ها قرار بگیرد، نظام بانکی تحت فشار بیشتری قرار می گیرند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه، در پنجاهمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو در این کارگروه برگزار شد، بیان کرد: آیندگان از ما در خصوص آتش زدن سرمایه‌ها خرده خواهند گرفت و باید با تفکیک زباله از مبدا به سمت کاهش زباله سوزی حرکت کنیم. لازم است همه ما مکلف باشیم در کنار برنامه‌های زودگذر و کوتاه مدت برنامه دراز مدت اصلی ما تفکیک زباله از مبدا باشد که در صورت فرهنگ سازی اثر ماندگاری هم برای کشور دارد.

وی ضمن تبریک روز معلم، افزود: گزارش‌های ارائه شده از سوی استان‌های ایلام و گیلان امیدوار کننده است و این استان‌ها می‌توانند الگوی مطلوبی برای کشور باشند. همچنین سایر استان‌ها هم باید از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی استفاده لازم را ببرند تا مردم با روحیه‌ای شاد توانایی مشارکت در تمام زیرساخت‌ها را داشته باشند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: گزارش‌ها نشان دهنده این است که دولت به صورت اصولی و میدانی به این حوزه ورود پیدا کرده و در حوزه اقتصاد و محیط زیست یکی از میثاق‌های ملی دولت کنترل تراز آلاینده محیط زیستی و حرکت آن به سمت شیب منفی است.

سلاجقه در خصوص لزوم استفاده از فناوری‌های نوین در بحث مدیریت پسماند، گفت: ما در حوزه فنی، اقتصادی، محیط‌زیستی و پیوست‌های فرهنگی از ظرفیت‌های دانش بنیان کشور در تمام سطوح حمایت و استفاده می‌کنیم و از آنجا که ظرفیت و توانایی جوان‌ها در تمام زمینه‌ها نمایانگر است انتظار می‌رود وارد میدان شده و در صورت نبود یک فناوری به تعقیب، بررسی و ایجاد آن بپردازند.

وی با اشاره به معذوریت و محدودیت‌های موجود در کشور یادآور شد: لازم است با تدبیر در خصوص مؤلفه‌های موجود در حوزه محیط زیست و اقتصاد با انتخاب بهترین گزینه به انجام کار پرداخته شود تا با انجام تکلیف برای کشور پاسخگوی مردم باشیم.

کد خبر 6094907

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی
  • کشورهایی با ماهرترین نیروی کار
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم