Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-مدیر شعب بانک کشاورزی استان اصفهان با بیان این‌که صندوق بیمه کشاورزی حدود ۳ برابر حق بیمه دریافتی غرامت پرداخته است، افزود: میزان حق بیمه دریافتی در این بخش حدود ۲۱۷ میلیارد ریال بوده اما میزان غرامت پرداختی به ۷۹۱ میلیارد ریال رسیده است.مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان اصفهان از پوشش ۱۵۴ محصول در ۶۶ نوع فعالیت توسط صندوق بیمه کشاورزی این استان خبر داد و گفت: ۱۱هزار بیمه‌گزار از خدمات این صندوق بهره‌مند هستند که ۶٫۵ درصد از بیمه‌گذاران کل کشور را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا پویافر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال زراعی اخیر برای ۱۴۶هزار هکتار از اراضی بیمه‌نامه صادر شده است.

وی با تشریح مزایای بیمه پایه در این بخش بیان کرد: گرچه بر اساس بیمه پایه دیگر خسارات جزئی زیر ۲۵ درصد از مشمول دریافت غرامت نیستند اما میزان پرداخت‌های ما در مجموع افزایش یافته است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اصفهان با بیان این‌که صندوق بیمه کشاورزی حدود ۳ برابر حق بیمه دریافتی غرامت پرداخته است، افزود: میزان حق بیمه دریافتی در این بخش حدود ۲۱۷ میلیارد ریال بوده اما میزان غرامت پرداختی به ۷۹۱ میلیارد ریال رسیده است.

* رویکردهای جدید صندوق بیمه کشاورزی

وی با یادآوری این موضوع که از ۳۵ نوع بلایای طبیعی ۳۱ نوع آن در کشور سابقه و احتمال وقوع دارد، ادامه داد: صندوق بیمه کشاورزی از سال ۱۳۶۳ با هدف پوشش ۵۰ درصدی خسارات این بخش و با سازوکار تشویقی و حمایتی آغاز به کار کرد.

به گفته پویافر، با توجه به گره‌خوردگی امنیت شغلی کشاورزان با امنیت غذایی مردم، در رویکرد جدید این صندوق نیز اصل حمایتی بودن عملکرد آن پابرجا بوده و همچنان پای مباحثی مانند فرانشیز در میان نیست اما دقت محاسبه ضرر و زیان بیشتر شده و به‌عنوان مثال میانگین پنج‌ساله تولید مبنا قرار می‌گیرد و واکسیناسیون در بخش دام‌وطیور یا سمپاشی در بخش باغی باید به‌موقع انجام شده باشد.

وی با بیان این‌که در برابر حدود ۴۵۰ میلیون تومان حق بیمه دریافتی در بخش طیور حدود ۲۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است، اضافه کرد: با تمام این تفاصیل همچنان حق بیمه‌ها در این بخش اندک اما پرداخت خسارت بالا و تقریبا در مورد ۹۰ درصد از بیمه‌نامه‌ها قطعی است. آن هم در حالی که در همین امسال با معضلاتی همچون سرمای آسیب‌رسان به‌ویژه در مناطق شمالی کشور یا آنفولانزای پرندگان مواجهیم.

* پرداخت بیش از ۱٫۴هزار میلیارد تومان تسهیلات در ۸ماهه امسال

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اشتغال ۱۵۹هزار نفر در بخش کشاورزی این استان اعلام کرد: در ۸ ماهه سال ۱۳۹۶ بیش از ۶۷هزار فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۱٫۴ هزار میلیارد تومان از سوی این بانک به متقاضیان در بخش‌های مختلف ازجمله بنگاه‌های کوچک و زودبازده، تسهیلات گلخانه‌ای، مکانیزاسیون، آبیاری تحت فشار، تسهیلات قرض‌الحسنه و اشتغال‌زایی از طریق کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شده است.

پویافر با بیان این‌که سهم تسهیلات پرداختی از محل صندوق توسعه ملی در استان اصفهان ۱۵۹ فقره به ارزش بیش از ۳۵میلیارد و ۷۰۳میلیون تومان بوده است، اظهار داشت: جمع تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی استان اصفهان در سال ۱۳۹۵ بیش از ۲٫۱ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۱۳۹۴ حدود ۱۷ درصد رشد داشته است و در ۸ ماهه امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۲۰ درصدی در پرداخت روبه‌رو هستیم.

* بخشودگی جرایم دیرکرد ۴هزار و ۷۳۱ فقره تسهیلات

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اصفهان درباره مساعدت‌های قانونی با وام‌گیرندگان در ۸ ماهه سال ۱۳۹۶ بیان کرد: بر اساس بند «و» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ درخصوص ۴هزار و ۷۳۱ فقره تسهیلات، سود دوران امهال توسط دولت تخصیص یافت و تأمین شد و جرایم دیرکرد در بازپرداخت مورد بخشودگی قرار گرفت.

وی با بیان این‌که بانک کشاورزی استان اصفهان در میان بانک‌های کشاورزی دیگر استان‌ها به لحاظ تعداد تسهیلات پرداختی رتبه اول و از نظر مقدار این تسهیلات رتبه دوم را دارا است، افزود: این بانک همچنین از رتبه نخست در پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج برخوردار است.

پویافر تعداد شعب بانک کشاورزی در استان اصفهان را پس از ادغام‌های اخیر ۱۳۹ شعبه ذکر کرد و ادامه داد: ۹۸۰ نفر در شعب این بانک در استان اصفهان مشغول به خدمت هستند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خرد، افزود: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک موسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند و تسهیلات با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می‌کند که متاسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه صنایع، شهرداری ها، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهرمندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده‌ نکرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست و طرح‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می‌شود.

جادودان خرد بیان کرد: این صندوق آمادگی دارد از طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاه‌های تولید انرژیِ پاک بخصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: واحد‌های صنعتی، معدنی، شهرداری ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای راهنمایی‌های لازم مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد