Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو- ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: علت اصلی وضعیت متشنج بین المللی، اجرای سیاست های خودخواهانه و بیشرمانه شماری از کشورهای غربی به رهبری آمریکا است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، لاوروف در جلسه شورای فدراسیون (مجلس سنا) گفت: این کشورها (آمریکا و متحدان این کشور) اعتقاد به برتری و خطاناپذیری خود دارند و این مساله منجر به وضعیتی شده است که رویکردهای این کشورها باید حقیقت محض فرض شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه این اظهارات وزیر خارجه روسیه که در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه منتشر شده ، آمده است: غرب سعی دارد در روند برقراری نظام جهانی عادلانه تر و دمکراتیک تر با قطب های متفاوت، کارشکنی کند.
وی ادامه داد: در مورد کشورهای مخالف سیاست های غرب، تدابیر متفاوت ازجمله تحریم های یکجانبه اعمال می شود و در مواردی نیز در امور داخلی این کشورها مداخله مستقیم صورت می گیرد.
لاوروف خطاب به نمایندگان شورای فدراسیون گفت: شاهد هستید که بسیاری در غرب از توسعه و پیشرفت روسیه و تحکیم موقعیت آن در عرصه بین المللی بیزار هستند و از آن آشکارا ابراز ناراحتی می کنند.
وی افزود: این کشورها سعی دارند روسیه را بخاطر اجرای سیاست خارجی مستقل مجازات کنند، این سیاست برای بازدارندگی روسیه طیف وسیعی از عرصه ها از اقتصاد و انرژی گرفته تا ورزش و رسانه های روسی را دربر می گیرد.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: در این شرایط تلاش می کنیم تمام اقدامات لازم برای تامین حق حاکمیت و امنیت ملی روسیه و تامین حقوق شهروندان روس را بکار بگیریم. نکته مهم اینکه تلاش های ما از طریق خودانزوایی و دفاع صرف انجام نمی گیرد بلکه روسیه در امور بین المللی حضور و مشارکت فعال دارد و برای مسائل مهم بین المللی راه حل هایی را پیشنهاد می کند.
وی افزود: سیاست های صادقانه روسیه بر اصول تساوی حقوق، حسن همجواری و پایبندی به وعده استوار شده و در عرصه بین المللی از آن حمایت گسترده می شود.
آمریکا و متحدان غربی این کشور در سال های اخیر مجموعه ای از تحریم های اقتصادی و مالی را در مسائلی همچون اوکراین علیه روسیه وضع کرده اند و شماری از مقامها و شهروندان روس در فهرست تحریمی غرب قرار دارند.
چندی پیش آمریکا علاوه بر تعطیلی چند مرکز دیپلماتیک روسیه در خاک خود، محدودیت هایی را برای رسانه های روسی در آمریکا وضع کرد و ازطرف دیگر کمیته بین المللی المپیک، با عنوان دوپینگ سیستماتیک، حضور ورزشکاران روسیه با پرچم این کشور در بازی های المپیک زمستانی را ممنوع کرد.
بسیاری از کشورهای غربی نیز با توجه به اختلاف اوکراین و روسیه، روسیه را در حوزه های مختلف اقتصادی تحریم کرده اند.
با این وجود روسیه توانسته در جنگ با داعش به همراه ایران در سوریه و عراق به پیروزی برسد.
در صنعت فضایی نیز بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا، به صنعت هوا و فضای روسیه متکی هستند و در این حوزه همکاری گسترده ای با روسیه دارند، با وجود تمامی اختلافات روسیه خواستار بهتر شدن روابط است و برای نشان دادن چهره ای متفاوت از چیزی که رسانه های غربی برای مردم دنیا به تصویر می کشند، میزبانی رویدادهای بزرگ ورزشی جهان از جمله جام جهانی فوتبال را در دستور کار خود قرار داده است که بهترین فضا برای گسترش دیپلماسی عمومی روسیه است.
اروپام*391**1346** انتشار دهنده: رحمت الله خدادادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۵۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

فرمانده ارشد اوکراین امروز (یکشنبه) گفت: تعداد بی‌شماری از نیروهای کی‌یف از مواضع جدیدی در غرب سه روستا در جبهه شرقی که روسیه نیروهای قابل توجهی را در چندین نقطه آن متمرکز کرده است، عقب‌نشینی کرده‌اند.

 «الکساندر سیرسکی» در پیام‌رسان تلگرام با اعلام اینکه «وضعیت در جبهه بدتر شده است»، سخت‌ترین مناطق را غرب «مارینکا» و شمال غربی «آودیوکا» توصیف کرد.

وی افزود: نیروهای کی‌یف مواضع جدیدی را در غرب روستاهای «بردیچی» و «سمنیوکا»، هر دو در شمال آودیوکا و نیز «نوومیخائیلیوکا» نزدیک شهر مارینکا به دست آورده بودند.

سیرسکی ادامه داد: به طور کلی، دشمن در این مناطق به موفقیت‌های تاکتیکی خاصی دست یافت، اما نتوانست مزیت عملیاتی کسب کند.

رویترز خاطرنشان کرد: بیانیه سیرسکی منعکس‌کننده وضعیت رو به وخامت اوکراین در شرق است که کی‌یف امیدوار است پس از تحویل تسلیحات آمریکایی تحت بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری که به تازگی تصویب شد، بتواند آن را متعادل کند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسکو از زمان تصرف شهر آودیوکا به آرامی در حال پیشروی هستند.

اوکراین در حال حاضر منتظر محموله‌ای از کمک‌های نظامی ایالات متحده است که به گفته مقامات برای مقابله با روسیه حیاتی است.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند