Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@10:07:28 GMT

معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز در مرکز همدانیان

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۶۲۲۰

معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز در مرکز همدانیان

رئیس مرکز معاینه فنی خودروهای شهرداری اصفهان گفت: خودروهای دوگانه سوز در صورتی که ۶ سال از عمر سیلندر گاز آنها گذشته باشد، باید برای تست و کنترل به مرکز معاینه فنی خودرو واقع در خیابان همدانیان مراجعه کنند.

جمشید جمشیدیان در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: معاینه فنی مستمر در کاهش آلودگی هوا موثر است زیرا بر اساس آمارهای موجود ۷۰ درصد آلودگی هوای کلانشهرها ناشی از وسایل حمل و نقل موتوری بوده که با معاینه فنی مستمر و صحیح می توان این آلودگی هوا را کاهش داد، اما متاسفانه این کار مستمر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معاینه فنی می‌تواند تا ۲۳درصد در کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشد.

رئیس مرکز معاینه فنی خودروهای شهرداری اصفهان با بیان اینکه در صورتی که خودروها به صورت مستمر به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند تا ۲۰ درصد تصادفات ناشی از نقص فنی و ضریب ایمنی کاهش می یابد، گفت: در کلانشهر اصفهان ۹ مرکز مکانیزه سبک با ۱۳ خط فعال است و این مراکز در یک شیفت کاری به تعداد ۲۵۰۰ دستگاه خودرو سرویس دهی می کنند.

وی یادآور شد: از ۴ آذرماه سال جاری معاینه فنی خودرو ها به وسیله دوربین های نظارتی کنترل و خودروهای فاقد معاینه فنی در محدوده های زوج و فرد ۵۰ هزار تومان جریمه می شوند.

جمشیدیان در خصوص خودروهایی که برگه معاینه فنی دارند اما باز هم جریمه می شوند، اظهارکرد: گاهی مشاهده شده خودروها دارای کارت معاینه فنی بوده یا در سن معافیت از معاینه فنی که برای خودروهای شخصی ۴ سال و برای خودروهای عمومی یک سال از تاریخ تولید است، باز هم جریمه شده اند.

 وی با اشاره به اینکه گاهی ممکن است کاربر یکی از حروف یا اعداد پلاک را به اشتباه وارد سیستم کند و به اشتباه جریمه صادر شود، تاکید کرد: در این مواقع باید رانندگان با در دست داشتن کارت خودرو به واحد اجرائیات راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان واقع در خیابان هزار جریب، مراجعه کنند تا جریمه اشتباه از سیستم حذف شود.

رئیس مرکز معاینه فنی خودروهای شهرداری اصفهان از رانندگان خواست تا هر چه سریعتر نسبت به دریافت برگه معاینه فنی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: خودروهای دوگانه سوز در صورتی که ۶ سال از عمر سیلندر گاز آنها گذشته باشد، باید برای تست و کنترل به مرکز معاینه فنی خودرو واقع در خیابان همدانیان مراجعه کنند.

به گفته جمشیدیان، صاحبان خودروها با انجام تست معاینه فنی خودرو از بسیاری عیوب وسیله نقلیه خود که ناپیداست مطلع می شوند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر

هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴ با شعار «عصر جدید، خودروهای جدید»، در شهر پکن امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا ، این نمایشگاه از امروز تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل جدید نمایشگاه بین المللی چین در حال برگزاری است .

موضوع نمایشگاه اتوکِینای چین ۲۰۲۴ “عصر جدید، خودروهای جدید” است که با حمایت فدراسیون صنایع ماشین سازی چین، شرکت ملی صنایع ماشین سازی چین، شورای چین برای ترویج تجارت بین المللی و انجمن تولیدکنندگان خودرو چین  برگزار شد.

این نمایشگاه به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه های خودرو در آسیا، میزبان طیف گسترده ای از خودروسازان، قطعه سازان، تامین کنندگان و شرکت های مرتبط از سراسر جهان است.

در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن 2024، شاهد رونمایی از جدیدترین مدل های خودرو، پیشرفته ترین فناوری ها و نوآوری های صنعت خودرو خواهیم بود. خودروهای برقی، هیبریدی، خودران و متصل در صدر توجه بازدیدکنندگان و رسانه ها قرار خواهند داشت.  

برندهای مطرحی مانند ب‌ام‌و، بنز، شورولت، هوندا، هیوندای، جگوار، جیپ، کیا، لکسوس، مرسدس بنز، نیسان، پژو، پورشه، رولز رویس، تویوتا، ولوو و فولکس واگن در این نمایشگاه حضور دارند.

گزارش تصویری خبرنگار ایسنا از اولین روز برگزاری نمایشگاه پکن

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • وضعیت خودروهای لوکس در نمایندگی‎ های خودرو دُبی بعد از سیل | بنز و لامبورگینی به چه روزی افتاده اند! |‌ تصاویر
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی