Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@23:41:58 GMT

توجه به صنعت گردشگری پزشکی ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۲۶۱۵

توجه به صنعت گردشگری پزشکی ضروری است

شهردار اصفهان گفت: توجه به صنعت گردشگری پزشکی جزو ضروریات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی ضمن اشاره به میزبانی اصفهان در جام باشگاه هایی کشتی فرنگی، اظهار کرد: اصفهان می تواند به عنوان یک کلانشهر میزبان همایش ها و برنامه های مهم باشد، در این صورت هم به صنعت گردشگری ورزشی توجه می شود و هم اینکه امید است به صنعت گردشگری پزشکی نیز توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره ارتباط مدیریت شهری با تمامی مباحث شهروندی بیان کرد: ارتقا کیفیت زندگی، حقوق شهروندی، شهروند مداری، تقویت مشارکت مردم در امور شهری از جمله مباحثی است که به مدیریت شهری ارتباط دارد این درحالی است که توجه به نیازهای اجتماعی، اقتصادی، سلامت و بهداشت در بین شهروندان مشهود است.
این حقوقدان با اشاره به اهمیت حقوق سلامت گفت: بخشی از مصادیق بین المللی درباره حقوق سلامت است، همانطور که از این حق به عنوان حقوق بنیادی بشریت نام برده شده در قانون اساسی هم این موضع با تاکیداتی قید شده است.

وی ادامه داد: امروزه بحث سلامت آنقدر پیچیده شده و هزینه دارد که به نظر می رسد دولت به تنهایی قادر نیست سلامت را به طور کامل تامین کند، البته دولت باید به گونه ای برنامه ریزی کند که سلامت را حمایت کند.

نوروزی با اشاره به اینکه هیچ برنامه سلامتی را نمی توان بدون حضور شهروندان پیش برد افزود: بنابراین شهروندان در شهرداری ها و شوراها و عرصه هایی از این دست که به طور غیر متمرکز اداره می شود می توانند نقش داشته باشند، با نگاهی به ماده ۵۵ قانون شهرداری ها متوجه اجرای ۲۷ وظیفه در حوزه شهرداری ها می شویم و با دقت در این وظایف متوجه می شویم شهرداری ها به مثابه یک وزارت بهداشت نگریسته شده اند. 
وی افزود: ایجاد غسالخانه، گورستان، درمانگاه، کمک به ایجاد بیمارستانها، حمایت از بیماران و اقداماتی از این دست که با نگاهی به سایر موارد متوجه ارتباط آن با بهداشت و سلامت شهروندان می شویم، از جمله مواری است که به سلامت مردم و جامعه و بهداشت محیط ارتباط دارد.

نوروزی بیان کرد: همچنین حفظ شهروندان از خطراتی طبیعی و غیر طبیعی، ایجاد محل مورد نیاز برای سلامت شهر مانند رختشورخانه ها، حمام، کشتارگاه، ورزشگاه و غیره، از دیگر اقدامات مورد نیاز است و در صورتی که این موارد به تنهایی به دولت سپرده شود دولت از عهده اجرای آن برنخواهد آمد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ ماده غذایی ضروری برای مردان

به گزارش خبرآنلاین، مردان در مقایسه با زنان در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سرطان پروستات و سکته مغزی قرار دارند؛ که این موارد از علل اصلی مرگ و میر در میان مردان به شمار می‌آید. مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مردان بالای ۴۰ سال این خوراکی‌ها را نخورند

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900511

دیگر خبرها

  • ۷ موجود زنده‌ای که می‌توانند سیارۀ ما را نجات دهند
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد