Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از مستندنگاری و تهیه کتاب از آثار نمایشی استان با موضوع دفاع مقدس خبر داد.

مهدی انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس در فارس اظهار داشت: بخشی از این دانشنامه را آثار نمایشی اعم از تئاتر اجرا شده یا فیلم‌نامه با موضوع دفاع مقدس تشکیل می‌دهد که تحت عنوان یک پروژه جدا پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه بخش‌های برگزیده پروژه مستندنگاری در دانشنامه دفاع مقدس فارس استفاده می‌شود، گفت: براساس فراخوانی که اعلام شده هنرمندان استان فارس می‌توانند آثار نمایشی یا فیلم‌نامه‌ای خود را برای تکمیل این پروژه به بنیاد حفظ آثار یا انجمن نمایش استان فارس ارسال کنند. 

انصاری با بیان اینکه این آثار به صورت کتاب نیز منتشر می‌شود، افزود: بازه زمانی در نظر گرفته شده، آثاری است که در 20 سال گذشته با موضوع دفاع مقدس در استان فارس تهیه شده است. 

معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: این کار علاوه بر اینکه در راستای تکمیل دانشنامه دفاع مقدس استان فارس است، برای تکمیل مجموعه کارهای هنری دفاع مقدس که در سطح کشوری انجام می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه زمان برای ارسال آثار مشخص نشده است، عنوان کرد: انتظار از هنرمندان استان فارس این است که آثار خود را در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال کنند تا کار تدوین کتاب زودتر آغاز شود. 

انتهای پیام/ 

R41382/P1336/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۶۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در مرحله نخست ۲٠ اثر از سراسر استان به دبیرخانه نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان ارسال و در سایت بارگذاری شد که پس از پایش ۱٠ اثر به مرحله داوری استانی راه یافتند. 

 زهرا آبسوران افزود: امروز شاهد رقابت ۱٠ گروه هنری از شهرستان‌های ارومیه، ماکو، سلماس و مهاباد در دو بخش کانونی و آزاد هستیم که تا عصر هنر خود را به اجرا گذاشته و باهم به رقابت خواهند پرداخت. 

او اظهار کرد: فردا در مراسم اختتامیه جشنواره مذکور ۳ اثر انتخاب و به مرحله کشوری معرفی خواهند شد. 

آبسوران لا بیان اینکه تمامی استان‌ها تا پایان اردیبهشت ماه مؤظف به برگزاری مرحله استانی جشنواره و معرفی آثار خود هستند؛ خاطرنشان شد: پس از معرفی آثار برگزیده ار استان‌های سراسر کشور، مجدد آثار بررسی و برترین‌ها به مرحله کشوری دعوت خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی در ادامه به شعار امسال جشنواره اشاره کرد و گفت: شعار امسال نوزدهمین جشنواره «صحن خانه ما» نام دارد که شرکت کنندگان هنر‌های نمایشی خود را با موضوعات تربیتی، آزاد، دوستی، ایثار و شهادت، موضوعات مذهبی، دوستی، اتحاد، کار گروهی و حفظ محیط زیست آماده کرده و به اجرا می‌گذارند.

همچنین آبسوران شناسایی استعداد‌های برتر را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت: کانون از آثار منتخب، حمایت‌های خاصی در سطح استان و در راستای تولید و اجرا خواهد کرد. 

گفتنی است نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان از امروز به مدت دو روز در محل سالن شهید فرخی با حضور کودکان و نوجوانان علاقمند به هنر نمایشی در حال برگزاری است. 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است